18.01.2003

آیت الله طاهری خطاب به 10 مرجع تقلید: در باره آیت الله منتظری اگر حق رانگوئید مذموم‌خلق و مغضوب خالق‌اید

آیت‌الله سید جلال‌الدین طاهری اصفهانی در نامه‌ای سه صفحه‌ ای به حضرات آیات عظام شبیری زنجانی، وحید خراسانی، تبریزی، بهجت، فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، صانعی اصفهانی، موسوی اردبیلی و نوری همدانی، که تاریخ ‌٢٧/دی/‌١٣٨١ مطابق با ‌١٣ ذیقعده الحرام ‌١٤٢٣ در ذیل آن به چشم می‌خورد، به تجلیل از مقام و منزلت روحانیت و علمای دین پرداخت و با تکریم آیت‌الله منتظری، به شدت از ادامه‌ی حصر وی انتقاد کرد.

آیت‌الله طاهری با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی و سلامت آیت‌الله منتظری و طرح سؤالاتی،« حصر نامعهود » و « تعطیل مبحث و مدرس یک مرجع تقلید » را موجه ندانسته و پرسیده است: آیا اظهار عقیده و انتقاد از حکومت در اسلام حبس و حصر دارد؟؛ آیا انتقاد به حکومت ما وارد نیست؟ قدم شمرده نهادن و احتیاط کردن و در گوشه‌ امن عزلت و ریاضت و عبادت، مسکن گزیدن و در مدرسه و مسجد خلاصه شدن و از وظیفه‌ الهی و انسان استنکاف کردن، دون شأن علماء دین است و بیم و هراس و تقیه در انجام تکلیف شرعی و ابکام در اظهار حق مذموم خلق و مغضوب خالق است. … این مصیبت به تشیع ضربه می‌زند و مشایخ ما را زیر سؤال می‌برد…

این‌جانب سالیانی است در اصفهان از سوی مقلدان ایشان تحت فشارم. خصوصا در شرایط فعلی که وضعیت جسمانی ایشان نگران کننده است منتظر اقدام عاجل شما بزرگوارانم و اگر به اقدام مراجع تقلید العیاذ بالله اعتنا نکنند چه باید کرد و در جایی که به فرهیختگان فقهی و زبدگان علمی توجه نمی‌شود، به کجا باید چشم امید دوخت؟!!

من حدود هفتاد و شش سال است که نان اسلام را می‌خورم، نمی‌توانم نمکدان را بشکنم.

و ما ارید الا الاصلاح ما استطعت و ما توفیقی الا با الله علیه توکلت و الیه انیب.
ایام عزت مستدام و دوران شوکت پردوام از اعطاف و الطاف مراجع بزرگ و گران‌قدر نهایت سپاس را دارم.

نامه نمایندگان مجلس

این نامه درزمانی انتشار می یابد که 110 تن از نمایندگان مجلس طی نامه ای به رئیس مجلس خواهان قرائت نامه اعتراضی خود نسبت به ادامه حصر آیت الله منتظری شدند. رئیس مجلس به مصلحت اندیشی این نامه را نخواند اما قول داد در باره مضمون آن اقدام کند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates