18.01.2003

دیداری سیاسی در اروپا رضا پهلوی‌دراجلاس مجلس عوام‌انگلستان‌شرکت‌می‌کند؟

برخی محافل نزدیک به فرزند آخرین شاه ایران پیرامون دیداری گفتگو می کنند که قرار است در روزهای آینده در اروپا با وی داشته باشند. رضا پهلوی قرار است در روزهای آینده و با هدف سفر به انگلستان از امریکا راهی اروپا شود. هنوز معلوم نیست که وی در اجلاس مجلس عوام انگلستان و بعنوان نماینده یک جریان اپوزیسیون شرکت خواهد کرد و یا برای دیدارهای نیمه سیاسی راهی انگلستان می شود که با این اجلاس بی ارتباط است. مجلس عوام انگلستان عده ای را برای تشریح نقض حقوق بشر در ایران دعوت کرده است که حدس زده می شود رضا پهلوی نیز یکی از دعوت شدگان باشد.

همچنین گفته می شود تدارک یک دیدار عمومی با شرکت رضا پهلوی در اروپا دیده می شود که در آن علاوه بر مشروطه خواهان، نمایندگان جریان های سیاسی دیگری نیز دعوت شده اند تا پیرامون آینده ایران رایزنی کنند. برخی صاحبنظران سیاسی این دیدار را مقدمه تشکیل یک کنگره وسیع با هدف تشکیل یک جبهه سیاسی می دانند.

در دوران اخیر چهره های جدیدی از کارگزاران نسبتا جوان دوران قبل از انقلاب 57 در طیف همکاران رضا پهلوی قرار گرفته اند که معتقد به اتحاد سلطنت خواهان با دیگر طیف های سیاسی اند و دراین جهت فعالیت می کنند. در این طیف از یک وزیر ( ف. م ) سال های آخر کابینه امیر عباس هویدا و ( الف. م ) یکی از جوان ترین فرمانداران آن دوران نام برده می شود که در زمان فرمانداری مهندس راه و ساختمان بود و در 20 سال اخیر تحصیلات خود را تا درجه دکترا کامل کرده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates