27.05.2005

درباره سازمان اطلاعات موازی (قسمت هفدهم)، امضا محفوظ

بسم الله الرحمن الرحیم


منبع: گویا نیوز
انتشار اسناد و مدارک این مجموعه که بخشی از واقعیت های اتاق های بازجویی و فعالیت های سازمان اطلاعات موازی را نشان می دهد، مسئولان و هدایت کنندگان سازمان مذکور را بسیار نگران ساخته است و مقامات بالاتر نیز به ایشان فشار می آورند تا درباره این اتفاق بی سابقه و ضربه سنگینی که خورده اند، توضیح دهند.


از این رو شایعاتی درباره چگونگی خروج و انتشار این اسناد، توسط عوامل و مرتبطین این سازمان در نهادهای مختلف نظام پخش شده است و به طور خاص در جلسه اخیر کمیسیون امنیت ملی مجلس و آخرین جلسه شورای عالی امنیت ملی این شایعه بی اساس توسط چند فرد مرتبط با مرکزیت سازمان اطلاعات موازی طرح شده که یک منبع سطح پایین با هدایت یکی از گروههای سیاسی در حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و نیروی انتظامی نفوذ کرده و یک سال پیش به همراه این مدارک از کشور خارج شده است.


لذا به جهت رد این مدعیات دروغین، یک سند به کلی سری انتشار می یابد که حاوی نظریه کارشناسی حفاظت اطلاعات سپاه بر روی حکم صادره پرونده امیر فرشاد ابراهیمی متهم ردیف اول پرونده نوارسازان است. این نوشته به خط یکی از افسران ارشد دایره بررسی در واحد جریانات داخلی حفاظت اطلاعات سپاه است. واحد مذکور به طور ویژه بر روی نیروهای اصلاح طلب کار می کند. متن این دستنوشته پس از تصحیح و تایپ برای دفتر ویژه اطلاعات رهبری فرستاده شده است.


در این سند، کارشناس اطلاعاتی سپاه بدون پنهان کردن نیات باطنی خود، وزارت اطلاعات نظام را به سیاسی کاری، القاء و خط دهی به متهم و اعمال نفوذ در پرونده امیر فرشاد ابراهیمی متهم می سازد و مدعی می شود که نامبرده همزمان منبع وزارت اطلاعات و اطلاعات ناجا بوده است!!


متن گزارش به این شرح است:



سلام علیکم


1- پرونده مطالعه شد و یک نسخه از حکم جهت سابقه تصویرگیری و در سابقه شیرین عبادی قرار گرفت.


2- در خصوص شکایت اداره کل حقوقی حفاناجا فقط در صفحه 21 اشاره به شکایت شده است ولیکن در طول تحقیقات از متهم سؤالی مشخصا در خصوص سردار نقدی فرمانده محترم وقت حفاناجا صورت نگرفته و در انشاء حکم نهایی هم اثری دیده نمی شود.


3- کار تحقیقات و بازجویی های متعدد (در حدود یکماه) از متهم امیر فرشاد ابراهیمی توسط معاونت ویژه وزارت اطلاعات صورت گرفته و کلاً پرونده توسط قاضی محترم با توجه به تحقیقات مذکور تنظیم و نهایتاً منجر به صدور رأی بسیار رقیق شده است.


4- متهم پس از دستگیری سال 77 توسط معاونت اطلاعات ناجا به اتهام سرقت بیسیم کلانتری و … نهایتاً سر از زندان توحید واجا در می آورد و از آن پس منبع واجا میشود و براساس انشاء رأی قاضی (ص 57-58 ) گزارشات وی ضد و نقیض و دروغ و … بوده است. و این در حالی است که براساس گزارش حفا 51 نامبرده در عین حال منبع اداره کل ا.ط ناجا هم بوده! (شماره یک پیوست)


5- در ص 57 حکم آمده است: « متن پیاده شده نوار ویدئویی که توسط علیرضا نوری زاده در کیهان لندن و الشرق الاوسط منتشر شده که با نوار تهیه شده به وسیله خانم شیرین عبادی کاملاً متفاوت است و به سبک دیگر تهیه شده است و با توجه به اظهارات متهمان و سایر شواهد و قراین موجود در پرونده، متن مذکور متن نوار ویدئویی تهیه و تنظیم شده توسط آقای زحمتکش و ابوالحسنی و دهقانی و شریعتی می باشد»


نامبرده اعضاء دفتر جبهه مشارکت و روزنامه مشارکت و مرتبط با آقایان رضا خاتمی، میردامادی و عباس عبدی بوده و یک نسخه فیلم را به رئیس جمهور می دهند. با توجه به شواهدی مبنی بر ارتباط آقای ابطحی با نوری زاده (ضدانقلاب معروف خارج و مرتبط با کیهان لندن و الشرق الاوسط … ) معلوم میشود که ارسال یک نسخه فیلم (البته فیلم دوم که توسط نامبردگان به رهبری زحمتکش) توسط تیم فوق و یا شخص ابطحی به خارج انجام شده که در رسیدگی قضائی به این مطلب هیچ توجه ای نشده است. و این همان بحث نفوذ تیم فوق در معاونت ویژه واجا را می رساند.


6- در ص 19 آمده است (اظهارات شیرین عبادی از فعالین جلسه نوار اول گردآوری شده در بحث) «در روز فیلمبرداری خانم هیکس (الهه شریف پور) نماینده سازمان حقوق بشر در تهران بودند و از قبل با من قرار ملاقات داشتند که این قرار را بهم نزدم. هنگام فیلمبرداری فرشته ساری یکی از دوستانم که مدت تقریبا 11 ماه در ایتالیا بودند و اخیراً برگشته بودند ناگهانی یعنی بدون وقت قبلی وارد شدند. امیرفرشاد هم همراه خواهرش آمده بودند او هم شاهد فیلمبرداری بودند آقای حمید مرعشی هم که قبلاً از ایشان درخواست دوربین کرده بودم آمده بودند و … »


در مجموع با توجه به ماهیت خانم ساری (هم پالکی خانم عبادی در کانون نویسندگان) و یا شخص مرعشی که اسم مشابه آن در روزنامه های زنجیره ای فعال بوده به نظر میرسد روی این بخش کار جدی صورت نگرفته.


روند کلی قصه اینست که نخست یک نوار توسط عناصر طیف فکری کانون نویسندگان و شخص رهامی از شخص ابراهیمی پر میشود و سپس نواری تکمیلی تر توسط اعضاء دفتر حزب جبهه مشارکت که در روزنامه مشارکت هم فعال بودند پر میشود.


محصول نوار اول در روزنامه انقلاب اسلامی در هجرت چاپ میشود که ظاهراً توسط خانم هیکس نوار فوق در اختیار روزنامه فوق قرار میگیرد.


و محصول نوار دوم در کیهان (سلطنت طلب) لندن و الشرق الاوسط که توسط نوری زاده از مرتبطین ابطحی و طیف وی (مشارکتی ها چون عبدی- گنجی )


و اما خبری هم در همان زمان داشتیم که نوار فوق توسط عباس عبدی در اختیار علیرضا نامور حقیقی (با سابقه امتی و مرتبط با سیرا – کارشناس اداره کل مطبوعات خارجی ارشاد) گذاشته شده و وی با اخذ دلار در اختیار نمایندگان بعضی خبرگزاریهای خارجی گذاشته میشود.


7- در حکم جائی اسمی از عباس عبدی و اینکه وی شخص عبدا.. شریعتی را تشویق می کند تا نوار را به تعدادی از نمایندگان مجلس نشان دهد آورده شده ولیکن تحقیقی از وی صورت نمی گیرد. و همینطور از شخص رضا تهرانی سردبیر روزنامه توقیف شده صبح امروز که نوار را از وی به همین منظور میگیرد.


8- با توجه به خبری که توسط یکی از منابع داشتیم (قبلا منعکس گردیده است) که کار القاء شخص ابراهیمی توسط یکی از پرسنل واجا صورت گرفته بود با توجه به منبع بودن وی از سال 77 تاکنون چنین چیزی بعید نیست ولیکن چون پرونده توسط واجا مورد تحقیق قرار گرفته به این مسئله توجه نشده و کلاً همه چیز تکذیب میشود.




در بخش:
آزادی بیان, حقوق بشر | توسط: خُسن آقا | بازگشت به وبلاگ خُسن آقا

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates