17.05.2005

رنجنامه سمیع نژاد به رئیس قوه قضائیه

منبع: هاتف 
تلاش شیرین عبادی برای آزادی وبلاگ نویس دربند



 
مادر سمیع نژاد:مجتبی در این نامه از تمام سختی ها و دشواری هایی كه در این مدت هفت ماه بر او گذشته نوشته كه قرار است آن را به دفتر آقای شاهرودی بدهیم.امیدواریم این نامه كه خود مجتبی شخصاً آنرا نوشته است بتواند تاثیر مثبتی در آزادی او داشته باشد .
 
 
 
مجتبی سمیع نژاد”،وبلاگ نویس زندانی كه از شنبه در اعتصاب غذای نامحدود به سر می برد،رنجنامه خود را از 7 ماه زندان نوشته و در اختیار خانواده اش قرار داده تا به دست رئیس قوه قضائیه برسانند.



“محمد سیف زاده”،وكیل سمیع نژاد درگفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ” هاتف ” با بیان اینكه موكلش به دلیل اعتراض به  اعمال  خلاف قانون قضات دادسرای ناحیه 21  و عدم رسیدگی به پرونده او از طرف مقامات قوه قضائیه  اقدام به اعتصاب غذای نامحدود كرده،گفت:همچنین نامه ای مبتنی بر تمام اتفاقاتی كه در مدت بازداشتش در زندان رخ داده نوشته كه به وسیله پدرش به آقای شاهرودی خواهد رسید .
“فریده فیضی زاده”، مادر سمیع نژادنیز درباره محتویات این نامه به ” هاتف “گفت: مجتبی در این نامه از تمام سختی ها و دشواری هایی كه در این مدت هفت ماه بر او گذشته نوشته كه قرار است آن را  به دفتر آقای شاهرودی بدهیم.
او با بیان اینكه تا كنون بیش از 30 نامه به نهادهای مختلف دولتی ماننده نهاد ریاست جمهوری ، مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آقای شاهرودی مانند آقایان كریمی راد ، ایزد پناه و  جمشیدی داده اند، گفت : امیدواریم این نامه كه خود مجتبی شخصاً آنرا نوشته است بتواند تاثیر مثبتی در آزادی او داشته باشد .
 مادر این دانشجوی 25 ساله رشته روزنامه نگاری درباره چگونگی تهیه وثیقه 150 میلیون تومانی برای آزادی مجتبی گفت : ما در یك خانه استیجاری زندگی می كنیم و وثیقه 50 میلیون تومانی ابتدایی را به سختی تهیه كردیم چه رسد به 150 میلیون تومان كه از عهده ما و فامیل مان خارج است .
همچنین سیف زاده در ادامه توضیحات خود درباره پرونده سمیع نژاد یادآور شد:
تمام وبلاگ نویسان در تاریخ 10 آبان سال گذشته توسط دادسرای ناحیه 9 فرودگاه دستگیر شدند كه مجتبی نیز ساعت 8 شب به همراه آنها دستگیر شد ولی به دلایل نامعلوم پرونده او به دادسرای ناحیه 21 كه مخصوص منكرات اخلاقی است منتقل شد.
وی با بیان اینكه از دستگیر شدگان پرونده وبلاگ نویسان فقط چهار نفر مجرم شناخته شده اند كه آنها نیز رأفت اسلامی شامل حالشان می شود، گفت: سمیع نژاد جزء  این چهار نفر نیست در حالی كه هنوز در زندان به سر می برد .
وكیل سمیع نژاد آخرین جلسه دادگاه او را 21 اردیبهشت ماه سال جاری عنوان كرد كه به لحاظ نبودن نماینده دادستان در دادگاه جلسه دادرسی برگزار نشد .وی متذكر شد سمیع نژاد را با غل و زنجیر به دست و پا هایش  به دادگاه آوردند كه معمولاً این كار برای قاتلان خطرناك برای جلوگیری از فرارشان انجام می شود.
به گفته سیف زاده اتهامات وارده به مجتبی سمیع نژاد به شرح زیر است:
1- توهین به امام خمینی (ره) و  مقام معظم رهبری به استناد ماده 514
2- اقدام علیه امنیت داخلی كشور از طریق تبلیغ علیه نظام به وسیله شایعه پراكنی و انتشار مطالب خلاف واقع به استناد ماده 500
3- توهین به مقدسات اسلام  و اهانت به مقدسات نورانی اسلام به استناد ماده 513
4- نشر اكاذیب از طریق تشویش اذهان عمومی به استناد ماده 698
5-برقراری رابطه نامشروع  و تشویق به فساد و فحشا
سیف زاده در مورد آخرین اتهام به عكس گروهی مجتبی به همراه تعدادی از همكلاسی هایش در كوه اشاره كرد و در مورد بند 3 گفت:مقدسات نورانی اسلام در نص قانون وجود ندارد همچنین در مورد بند چهارم به جای “از طریق” باید می نوشتند “به منظور “.
وی متذكر شد : اتهام ارتداد در دادگاه كیفری رد شده است در حالی كه اتهامات اخیر در شعبه 13 دادگاه انقلاب برای سمیع نژاد تفهیم شده است.
سیف زاده در پایان از موضع گیری “شیرین عبادی ” برنده جایزه نوبل صلح به عنوان رییس كانون مدافعان حقوق بشر خبر داد و گفت: به خواست خانم عبادی كانون مدافعان حقوق بشر برای آزادی سمیع نژاد تاكنون دو بار اعلامیه داده است و همچنان پیگیر موضوع است.


 

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates