16.05.2005

بيانيه ميرحسين موسوی در باره انتخابات ریاست جمهوری

منبع: پیک نت


بسمه تعالی


انتخابات رياست جمهوری به مثابه بزرگترين صحنه حضور و اعلام رای مردمی، نزديك شده است و همه مي‌دانند كه بخش مهمی از حساسيت‌ اين رويداد به دليل نقش تعيين كننده و پراهميت مقام رياست جمهوری در نظام اسلامی ماست. بديهی است كه در عرصه اين گزينش بزرگ، كسانی بايد داوطلب شوند كه علاوه بر شايستگي‌های فردی، متناسب با اين مسؤوليت عظيم از ابزارها و امكانات لازم جهت ادای حق اين منصب برخوردار باشند. حسن ظن و ابراز لطف اقشار مردم اعم از خانواده معزز شهدا و ايثارگران، روحانيت و طلاب، اساتيد، دانشجويان، دانش آموزان، رسانه‌ها، شخصيت‌ها، احزاب و گروه‌های مختلف كه موجب دعوت آنها از اينجانب برای شركت در صحنه رقابت انتخاباتی شد از يك سو مرا منفعل كرد. از خداوند متعال مسالت دارم آن مقدار از كاستي‌های من كه از ديدگان هنرور و زيبابين آنان دور مانده است ببخشايد و در من جبران كند.


از طرف ديگر همين گمان نيك آنان تا واپسين ساعات مرا به تامل و تعمق چندين‌باره در اين موضوع واداشت. هرچه بيشتر در اين موضوع غور كردم دخالت خود در اين صحنه را درهم تنيده با مشكلات و پيچيدگي‌هايی يافتم كه نافی مصالح جمهوری اسلامی و ناقض نيت‌های پاك دعوت كنندگان از اينجانب است.


مضمون دعوت‌های اخير نشان مي‌دهد كه در ميان اقشار گوناگون ملت بزرگمان به ويژه اساتيد و دانشجويان، معتقدان به خط اصيل پير جماران به صورت يك سرمايه گرانقدر و قابل اتكا حضور قدرتمندانه خود را حفظ كرده اند. آنهايی كه بين عدالت و آزادی و بين حمايت مصرانه از آرمان‌های مردمی انقلاب و توسعه و همچنين بين اسلام و مصالح ملی تناقضی نمي‌يابند.
برخود لازم مي‌دانم، در اين فرصت از ابراز لطف‌هايی كه طی اين مدت نسبت به اينجانب شده است ، سپاسگزاری كنم و اطمينان دهم كه اين سرباز كوچك امام و انقلاب هركجا كه باشد از خيرخواهی برای نظام اسلامی و مردم بزرگوار كوتاهی نخواهد كرد، هيچ فرصتی را برای خدمت به آنان فروگذار نمي‌كند و در اين راه تفاوتی ميان تلخ و شيرين و عافيت و مسؤوليت نمي‌بيند.


ميرحسين موسوی

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates