06.05.2005

مشکلات اقتصادیی که به فکر هیچ کس نمیرسید در نمار جمعه این هفته توسط جنتی مطرح شد

‌چرا ما باید حدود 4650 شرکت ایرانی در امارات داشته باشیم، چرا این شرکت‌ها در ایران سرمایه‌گذاری نکرده‌اند ؟!! 


 منبع: پیک ایران
بعد از آنکه جنتی در نماز جمعه قبلی خود مشکل بر خورد با مخالفین را با اعدام آنها حل کرد این هفته این نابغه دهر تصمییم گرفتند که مشکلات اقتصادی ایران را حل کنند:


فارس : جنتی خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که ‌کشور با مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مواجه است گفت: رئیس جمهور آینده باید قدرت حل مشکلات یادشده را در حد اختیاراتش داشته باشد.
جنتی در سئوالی پرسید، ‌چرا ما باید حدود 4650 شرکت ایرانی در امارات داشته باشیم، چرا این شرکت‌ها در ایران سرمایه‌گذاری نکرده‌اند که تولید کشور فعال شود و بیکار کم گردد؟.
وی همچنین از به کارگیری نادرست سرمایه‌ها در داخل کشور به شدت انتقاد کرد و افزود: رئیس جمهور آینده باید توانایی آن را داشته باشد که این سرمایه‌ها را درست به کار بگیرد.
جنتی گفت:‌ متاسفانه در بودجه سالانه تسهیلاتی برای به جریان افتادن تولید و طرح ها به بانک‌ها داده می‌شود، اما درصد بالای این بودجه تخصیص یافته شده،‌ در زمین مانده و به مردم داده نمی‌شود.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اعطای وام از سوی بانک جهانی برای گسترش طرح‌های توسعه‌ای در کشور، ‌گفت:‌متاسفانه مبالغی از این طرح‌ها جذب نمی‌شود و بانک جهانی بر آن جریمه دیرکرد می‌گیرد.
دبیر شورای نگهبان گفت: ‌آن بخش از کمک‌هایی که از سوی بانک جهانی که در انجام طرح ها جذب نشده از ناحیه دستگاه‌هایی در در دست بررسی است.
وی همچنین بر لزوم فعال شدن سرمایه‌ها در کشور برای ایجاد کارآفرینی‌، خاطرنشان کرد:‌ باید تلاش کرد تا سرمایه‌های خارجی در کشور جذب شود تا مسئله اشتغال رفع گردد.
جنتی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ مدیر قوی آن کسی است که اول بتواند دستیاران کارآمد، قدرتمند و امین جذب کرده، بین دستیاران تقسیم کار کند، بر کارهای واگذار شده نظارت کافی داشته و دستیار موفق را تشویق و غیر موفق را بدون معطلی و رودربایستی و بدون قوم و حویش بازی کنار بگذارد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates