27.04.2005

ديدارملك عبدالله و جورش بوش همسوئی نفتی عربستان با طرح حمله امريكا به ايران

منبع: پیک نت
    
  
  جورج بوش با پيش بينی كاهش صدور نفت در صورت حمله به ايران، از عربستان سعودی خواست تا سطح توليد خود را بالا ببرد.


اين خواست در ديدار با ملك عبدالله وليعهد عربستان سعودی كه با بوش در امريكا ملاقات كرد مطرح شد. بوش، با وليعهد همه كاره عربستان سعودی  در همان مزرعه‌ای ديدار و گفتگو كرد كه دو هفته پيش با نخست وزير اسرائيل ديدار و گفتگو كرده و طرح حمله به تاسيسات نظامی- اتمی ايران را بررسی كرد. خواست امريكا از عربستان سعودی درحالی مطرح شده كه مقامات امريكا و مطبوعات اين كشور در هفته‌های اخير مسئله قطع صدور نفت ايران به جهان و بحران ناشی از كاهش نفت در بازار جهانی در صورت بسته شدن تنگه هرمز را بعنوان يكی از موانع حمله نظامی به ايران اعلام كرده بودند.


تمام شواهد و قرائن حاكی از اطمينان امريكا از برگزاری انتخابات رياست جمهوری ايران بصورت فرمايشی و كاهش شديد شركت مردم درانتخابات است، اگر جز اين بود و حضور وسيع مردم در انتخابات و برگزيده شدن يك شخصيت مستقل و مورد حمايت مردم  گمان برده می‌شد، اينچنين با اطمينان مقدمات اقتصادی، نفتی و نظامی حمله به ايران دنبال نمی شد.


خبرگزاری‌ها گزارش دادند كه محور گفتگوهای وليعهد عربستان در امريكا بهای نفت و ميزان توليد آن و همچنين مبارزه با تروريسم و طرح خاورميانه بزرگ امريكا بوده است.


عربستان سعودی، در حال حاضر نه ميليون و پانصد هزار بشكه نفت خام در روز توليد می‌كند كه قرار شده است سقف توليد خود را به دوازده ميليون و پانصد هزار بشكه و احتمالا 15 ميليون بشكه در روز برساند.


( اخبار مربوط به هشدار “اجويت” نخست وزير اسبق تركيه و همچنين نشانه‌های آمادگی پاكستان برای حمله به ايران را در شماره امروز و شماره روز يكشنبه گذشته پيك نت دنبال كنيد) لینک این مطلب
 
 

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates