26.04.2005

محتشمی‌پور: تاریخ مصرف مفید هاشمی رفسنجانی تمام شده است

  منبع: پیک ایران


 
خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخاباتی مهدی کروبی با انتقاد شدید از تلاش هاشمی رفسنجانی برای مصادره اقدامات اجرایی دولت خاتمی به نام خود گفت: تاریخ مصرف مفید هاشمی رفسنجانی برای کشور به دهه50 و 60 برمی‌گردد و با تفکر و اندیشه مرتبط با همان زمان است.


به گزارش خبرگزاری فارس علی اکبر محتشمی پور که در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در اصفهان سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: آقای رفسنجانی را 45 سال است می‌شناسم، وی استعداد و نبوغ خاصی دارد. هر کار کوچکی را چنان بزرگ می کند که بگویند حرکت جهانی صورت گرفته است و هر حرکت بزرگی را آنچنان کوچک نشان می‌دهد که همگان می گویند کار مهمی نبوده است.
عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: به عنوان مثال هاشمی بزرگترین پروژه اجرایی بی‌سابقه ایران را که طرح عسلویه و توسعه صنعت گاز کشور است و آقای خاتمی توانسته صدها میلیارد دلار را از این طریق زنده کند در سخن رانی نماز جمعه به اسم خود تمام کرد.
محتشمی پور با اشاره به سخنان وزیر نیرو دوران هاشمی رفسنجانی افزود: آقای رفسنجانی در دیدار از مجتمع عسلویه می‌گوید این کارها همه در زمان ما انجام شده است. او این حرف را رد کرده و می گوید این طرح در آبان 76 و در زمان خاتمی اولین قراردادش شروع شد ولی هاشمی 4 ماه پیش و از تریبون نماز جمعه گفت من قرارداد اولیه این طرح را خودم شخصاً با یک شرکت آمریکایی امضاء کردم.
رئیس ستاد انتخاباتی کروبی با انتقاد شدید از این رفتار هاشمی افزود: آقای رفسنجانی، مال دیگران را مصادره کرده اید؟ اگر در این 8 ساله دولت خود کاری کاری کرده اید حق دارید آن را مشخص کرده و بگویید.
وی با اشاره به ضعف دیپلماسی دولت رفسنجانی خطاب به دانشجویان بیان داشت: آقای هاشمی چند رئیس جمهور به ایران آمده و به چند کشور خارجی سفر کرده‌اید؟ هاشمی اگر توانایی گشایش سیاسی داشت و یا برقراری رابطه، در آن دوران انجام می‌داد و آن وقت می‌کرد نه الان که سنش به مرز 75 سال رسیده است.
عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به سوالی درباره توانایی هاشمی رفسنجانی برای ایجاد رابطه با آمریکا، بیان داشت: اگر هاشمی قدرت و توانایی مدیریت چنین پروژه ای را داشت و در همان 8 سال ریاست جمهوری خود کرده بود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates