07.03.2005

گزارشی از وقایع مراسم سخنرانی معین در دانشگاه اصفهان

گزارشی از وقایع مراسم سخنرانی معین در دانشگاه اصفهان، همراه با تصاویری از این گردهمایی
گزارش دریافتی:
جلسه انتخاباتی دکتر معین در دانشگاه اصفهان به دعوت جمع محدودی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان با مخالفت های فراوان دانشجویان و در فضایی متشنج در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان به کار خود پایان داد.



تعداد زیادی از دانشجویان با در دست گرفتن پلاکاردهایی با عکس چه گواراوشعارهای “NO!” ،”رفراندوم Refrandom”،”انتخابات نه،رفراندوم آری”،”اصلاحات مردReform Died “،”نان،آزادی،برابری”،”Democratic Republic Of IRAN”،”زندانی سیاسی،قربانی تبانی”،اعتراض خود را به معین نشان دادند.


دانشجویان معترض در ابتدای برنامه و پس از سرود جمهوری اسلامی،همه با هم به پا خواستند و سرود”ای ایران”را زمزمه کردند. در میان سخنرانی معین،دانشجویان سرود”یار دبستانی”را همزمان با بالا گرفتن پلاکاردها خواندند و سپس شعارهایی از قبیل “رفراندوم،رفراندوم،این است شعار مردم”،”مشارکت حیا کن،دانشگاه رو رها کن”،”زندانی سیاسی،قربانی تبانی”،”زندانی سیاسی،آزاد باید گردد”و…سر دادند.



شایان ذکر است تعداد بسیار زیادی از غیر دانشجویان از جمله اعضای شاخه جوانان مشارکت در تالار حضور داشتند.


برنامه دکتر معین با مخالفت گسترده دانشجویان مواجه گشت و در طول برنامه هیچ شعاری به نفع معین داده نشد و هیچ پلاکاردی به نفع او بالا نرفت،دانشجویان خشمگین در تمام مدت برنامه به روش های مختلفی اعتراض خود را بیان می کردند.



پس از پایان جلسه انتخاباتی معین در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که با مخالفت دانشجویان همراه بود بطوریکه در پایان این برنامه ستاد معین نتوانست به حد اقلی از اهداف خود دست یابد آقای عماد مدهوش دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم اصفهان از طرف هواداران معین مورد ضرب و شتم قرار گرفت. وی از ناحیه سر و چند نقطه دیگر بدن آسیب دیده است اما حال عمومی وی رضایتبخش می باشد.



شایان ذکر است در حین برگزاری مراسم هنگامی که تعدادی از اعضاء فعلی و سابق انجمن اسلامی دانشجویان از طرف یکی از حامیان مورد اهانت واقع شدند با واکنش شدید آقای محمد حسن طالبی عضو سابق شورای مرکزی انجمن مواجه شدند. حامیان معین به سمت او حمله ور شدند و با ضربات متوالی مانع حرکت او به سوی تریبون شدند و سپس وی را از سالن برگزاری مراسم به بیرون هدایت نمودند.



هادی منتخبی از اعضای سابق انجمن اسلامی دانشجویان نیز که خواستار تریبون بود مواجه با امتناع مجریان مراسم از دادن تریبون شد اما نهایتا با حمایت دانشجویان موفق به کسب تریبون شد که مورد تشویق حاضران قرار گرفت اما پس از پایان مراسم وی از سوی هواداران معین تهدید شد که در صورت ادامه فعالیت هایش با چاقو و قمه پذیرایی خواهد شد.


 


آقای امین قلعه ای از اعضای انجمن نیز در تریبون آزاد مطالبی را مطرح نمود که دکتر معین قادر به پاسخگویی به هیچکدام از مطالب وی نبود. ایشان نیز پس از پایان مراسم مورد حمله هواداران معین قرار گرفتند اما نهایتا با تدبیر دیگر اعضاء موقتا خطر رفع گردید.


 

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates