02.02.2005

ايران هدف حمله



ديويد ادواردز
*عليرغم اين که فاجعه تکان دهنده ای که بر عراق رفت ادامه دارد، بی بی سی و ديگر رسانه ها اکنون مجددا دارند افکار عمومی را برای يک جنگ ديگر آماده می کنند.



http://www.roshangari.net/
روشنگری:در حاليکه مقامات جمهوری اسلامی می گويند ما از تهديد های آمريکا برای حمله به ايران نمی ترسيم، در عوض چشم آزادی خواهان جهان نگران مردم ايران است. ديويد ادواردز از MediaLens با انتشار بيانيه زير از خوانندگان درخواست کرده است گردانندگان بی بی سی را که مثل دوره تدارک جنگ عراق، فضا را برای توجيه حمله به ايران تحريک می کنند، تحت فشار بگذارند و به آدرس هايی که در زير مقاله آمده است اعتراض کنند.



RAPID RESPONSE MEDIA ALERT: TARGETING IRAN – THE BBC PROPAGANDA BEGINS
مديا لنز:سيمور هرش روزنامه نگار محقق سرشناس در شماره اين ماه مجله نيويورکر گزارش داده است آمريکا در حال برنامه ريزی برای حمله به ايران است. يک مقام عالی رتبه اطلاعاتی سابق آمريکا به او گفت:


اين جنگ عليه تروريسم است، و عراق فقط يکی از نبرد های آن بود. دولت بوش به اين به عنوان يک منطقه عظيم جنگی می نگرد. بعد ما به جبهه ايران خواهيم رفت. ما به ناباب ها اعلام جنگ داده ايم، وآن ها هر جا باشند دشمن اند. اين آخرين هوراست. ما چهار سال به دست آورده ايم. و می خواهيم وقتی از آن بيرون می آئيم بگوئيم ما در جنگ با تروريسم پيروز شده ايم. سيمور هرش نيويورکر. 17 ژانويه 2005


هرش اضافه کرده است :در مصاحبه مکررا به من گفته شد که ايران هدف استراتژيک بعدی است.


يان ترينور در گاردين اين هفته گزارش داده است که نگرانی غربی ها در مورد برنامه احتمالی هسته ای ايران از سال 2003 – وقتی که معلوم شد تهران طی 18 سال تعهدات خود را نقض کرده و مخفيانه در حل پيشبرد فعاليت های هسته ای است – افزايش يافت.


“آژانس بين المللی انرژی هسته ای در وين در اين دوره بازرسانی در ايران داشت. در حالی که موارد مشکوک زيادی پيدا شد، بازرسان نتوانستند شواهدی بر يک برنامه مخفيانه برای توليد بمب پيدا کنند. ( نيروهای ويژه ? زمينی ? در ايران. يان ترينور. گاردين. 17 ژانويه 2005 ”


جالب توجه اين که، در اقدامی که تکرار دقيق وقايع 2002 و 2003 است، بی بی سی دنباله روانه به اين ادعای آمريکا که ايران خطر بزرگی برای غرب است باد می زند.


در اخبار ظهر ديروز بی بی سی 1 وابسته ديپلوماتيک آن جيمز رابين اعلام کرد روابط آمريکا با ايران ” به علت تهديد هسته ای بسيار تاريک است” ( بی بی سی 1. اخبارساعت 13 ، 20 ژانويه 2005 )


منظور رابين البته اين بود : تهديد هسته ای / منسوب/ به ايران.


آيا اين نوع گزارش دهی بی بی سی متعادل و عينی است.


عليرغم اين که فاجعه تکان دهنده ای که بر عراق رفت ادامه دارد، بی بی سی و ديگر رسانه ها اکنون مجددا دارند افکار عمومی را برای يک جنگ ديگر آماده می کنند. اگر بتوان مردم را متقاعد کرد که اين ” تهديد” آخر واقعی است ، سياست مداران دوباره می توانند بمب های شان را رها کنند، بی اين که بابت اين کار مجازات شوند.


پيشنهاد اقدام
هدف مديا لنز اين است که عقلانيت، همدردی و احترام به ديگران را تشويق کند. در نامه به روزنامه نگاران، ما قويا به نويسندگان توصيه می کنيم لحن محترمانه، غير تهاجمی و غيرفحاش را حفظ کنند.
به اين اشخاص نامه بنويسيد:


Write to James Robbins:


Email: james.robbins@bbc.co.uk


 


Write to Helen Boaden, director of BBC News


Email: helen.boaden@bbc.co.uk


 


Write to Roger Mosey, head of BBC TV news


Email: roger.mosey@bbc.co.uk


 


Please also send all emails to us at Media Lens:


Email: editor@medialens.org


Visit the Media Lens website: http://www.medialens.org


This media alert will shortly be archived at:


http://www.MediaLens.org/alerts/index.html
منبع:
http://www.zmag.org/content/showarticle.cfm?SectionID=21&ItemID=7074 


 

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates