31.01.2005

حمله هوائی به ايران از آذربايجان آغاز خواهد شد!

  روزنامه” مردم”ارگان حزب كمونيست چين نوشت:


منبع پیک نت


براساس گزارش های اطلاعاتی خارجی، حمله احتمالی آمريكا به ايران به احتمال زياد از دو پايگاه نظامی آذربايجان صورت خواهد گرفت. يكی از اين دو پايگاه در يكی از نواحی نزديك شهر “باكو”؛ پايتخت آذربايجان و ديگری در مناطق مرزی اين كشور با ايران قرار دارد.( بسياری از پروازهای نورانی كه در تابستان گذشته برفراز صفحات شمالی كشور انجام شد از همين پايگاه ها به پرواز در آمده بودند و مقامات جمهوری اسلامی به عمد آنها را سنگ های نورانی آسمانی قلمداد می كردند!)


روزنامه مردم اضافه می كند:


اين دو پايگاه در نزديكی يك فرودگاه نظامی قرار دارند كه اخيراً براساس معيارهای سازمان پيمان آتلانتيك شمالی “ناتو” مورد بازسازی همه جانبه قرار گرفته است. دو پايگاه مزبور به سيستم های راداری فوق پيشرفته و تجهيزات نظامی پيشرفته مجهز شده و يكصد سرباز (خلبان؟) آمريكايی نيز در چارچوب آمادگی برای اين امر(حمله احتمالی نظامی به ايران) از طريق هوايی در اين دو فرودگاه فرود آمده‌‏اند.


يك سخنگوی وزارت دفاع آذربايجان صحت اين گزارش‌‏ها را تأييد كرده و گفت كه اين اقدام در چارچوب طرح “شريك مسالمت‌‏آميز” برای پيمان آتلانتيك شمالی صورت گرفته است.
ايران برای حل همه اختلاف‌‏های خود با آذربايجان به هدف عدم دربازشدن حريم هوايی اين كشور به روی نيروهای آمريكايی به سرعت دست به تحرك زد و رئيس جمهوری آذربايجان در تهران با در عالی ترين سطح به مذاكره دعوت شد.


ايران با در خواست آذربايجان برای باز شدن كنسول‌‏گری اين كشور در شهر تبريز كه بيش از 10 سال مانع آن شده بود، موافقت كرد.


ايران همچنين به صورت رسمی از نقض حريم هوايی آذربايجان در اوت سال 2001 ميلادی توسط هواپيماهای خود عذرخواهی كرد و وعده داد اينگونه حوادث در آينده تكرار نشده و به استفاده از قدرت نظامی برای حل كشمكش مرزی بين دو طرف در هر مرحله‌‏ای و تحت هر شرايطی اقدام نكند.


ايران حتی از اين نيز فراتر رفت و مجموعه‌‏ای از طرح‌‏های همكاری و سرمايه‌‏گذاری را كه دو طرف با همكاری يكديگر آن را در مناطق مرزی براساس اصل مساوات و منفعت دو جانبه اجرا مي‌‏كنند، ارائه كرد.


البته ای تدابير همراه بوده است با اين هشدار كه اگر امريكا از خاك آذربايجان ايران را مورد حمله قرار دهد بايد خود در انتظار حملات موشكی ايران باشد.


بدين ترتيب، آذربايجان هم‌‏اكنون بين چكش آمريكا و سندان ايران قرار گرفته است.
 
 

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates