23.01.2005

يكنفر همت كند و بگويد نام آن زندانی كه در قلب تهران است و سلول انفرادی دارد چيست؟

 منبع پیک نت
  
  
 رجبعلی مزروعی يكبار ديگر، در پاسخ به سخنگوی قوه قضائيه كه بجای پاسخ دقيق به وجود زندان های پنهان و سلول انفرادی در تهران از وی خبرنگاران سئوال می كنند، از سوئيت انفرادی و مشخصات آن داد سخن می دهد نوشت:


متاسفانه بار ديگر سخنگوی قوه‌ قضاييه اظهاراتی را در مورد عدم وجود سلول‌های انفرادی و محل نگهداری افراد بازداشتی پرونده موسوم به سايت‌های اينترنتی و وبلاگ نويسان بيان داشته‌اند كه اينجانب ناچار از پاسخگويی هستم.


سخنگوی قوه‌ قضاييه گفته است:«سلول انفرادی برخلاف قوانين و مقررات است و چنين چيزی در كشور وجود ندارد حتی قوه قضاييه تاكيد دارد كه مكان‌های انفرادی دقيقا بررسی شوند تا مطابق روال پسنديده‌ای باشد و به نحوی نباشد كه موجب فشار روحی و روانی بر زندانی شود.» و افزوده‌اند:


«تنها در مورادی كه طبق قانون و آيين نامه‌ زندان‌ها تشخيص داده شود كه به فرض بحث تبانی مطرح باشد و يا وضعيت روحی و روانی متهم به گونه‌ای باشد،‌طبق دستور قاضی در زمان تحقيقات در جای مناسبی جدای از ساير زندانيان نگهداری نمي‌شود. جز اين موارد نمي‌دانم انفرادی مورد نظر مدعيان چيست.»


بنده مدعي‌ام و مي‌توانم بيش از ده نفر را به عنوان گواه در هر محكمه صالحه و علنی كه تشكيل شود حاضر به شهادت كنم كه در قلب تهران زندانی با سلول‌های انفرادی برخلاف همه قوانين و مقررات وجود دارد كه حدود يك الی سه ماه آنها را در آنجا زندانی كرده‌اند. انكار اين واقعيت تلخ مشكلی را حل نمي‌كند و بيان آن نيز سياه نمايی نيست به شرط آنكه دستور رييس قوه‌ قضاييه مبنی بر تخريب بازداشتگاه‌های انفرادی توسط زير مجموعه قوه‌ قضاييه واقعا پذيرفته و اجرا شود.


مزروعی در پاسخ به بخش ديگری از اظهارات سخنگوی قوه قضاييه مبنی بر اينكه «شك نكنيد كه امروز افراد قبل از انتقال به زندان اوين در يكی از بازداشتگاه‌های زير نظر سازمان زندانها نگهداری مي‌شوند» نوشت:


از اينكه بالاخره سخنگوی محترم (يا به عبارتی قوه قضاييه) پذيرفته است كه تعدادی از افراد بازداشتی اين پرونده قبل از انتقال به زندان اوين در بازداشتگاهی ديگر بوده‌اند، جای شكر دارد. اما چرا تا امروز حاضر نشده‌اند محل اين زندان را اعلام كنند؟


چرا نام و محل آن را مخفی نگه‌ مي‌دارند؟ متاسفانه همه جواب‌هايی كه تاكنون به ادعای متهمان اين پرونده داده شده است، همين‌گونه بوده است. از جناب سخنگو انتظار دارم كه در پی اين اظهارات شجاعت به خرج دهند و به صراحت محل نگهداری متهمان پرونده‌ موسوم به سايت‌های اينترنتی را بيان دارند و از اين متهمان همراه با خانواده و وكلای ايشان و همچنين اصحاب رسانه‌ها دعوت نمايند كه همراه ايشان و ديگر مسوولان قوه‌ قضاييه كه مدعی عدم وجود زندان‌های غيرقانونی و سلول‌های انفرادی هستند، از اين محل ديدار كنند.
 
 

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates