23.01.2005

عسگراولادی در بندر کنارک درجستجوی کدام رابطه است؟

پدرخوانده موتلفه اسلامی جهت سخنرانی برای مردم پابرهنه بندر کنارک به این بندر نظامی نرفته. کنارک در فاصله کمی از دو پایگاه مهم نظامی واکنش سریع امریکا در خاک پاکستان واقع است و عسگراولادی نیز رابطه های عمیق اطلاعاتی با مقامات امنیتی پاکستان دارد!


 منبع: راه توده 23.01.2005


حبیب الله عسگراولادی دبیرکل سابق موتلفه اسلامی، که همچنان پدرخوانده موتلفه و ریش سفید جناح راست و سرکوبگر جمهوری اسلامی است، در یک سفر سئوال برانگیز راهی بندر کنارک در گوشه نزدیک به دریای عمان در خاک بلوچستان ایران شده است.


با آنکه در باره دلیل سفر عسگراولادی به نواحی مرزی پاکستان و افغانستان هیچ خبری منتشر نشده، با توجه به روابط اطلاعاتی که وی با مقامات اطلاعاتی پاکستان و ارتش این کشور دارد، بعید نیست این سفر درهمین ارتباط باشد. بویژه که گزارش اخیر روزنامه نیویورکر حکایت از همکاری پاکستان برای عبور کماندوهای امریکائی به داخل خاک ایران داشت. در کنارک، یک پادگاه مهم نیروی دریائی ایران مستقر است و منطقه ایست که تا چابهار بشدت حفاظت نظامی- امنیتی می شود.


عسگراولادی در یک سفر تاریخی و سرنوشت ساز برای آینده انقلاب ایران، در سال 1361 تحت پوشش وزارت بازرگانی راهی پاکستان شد و پرونده ای را از مقامات اطلاعاتی پاکستان دریافت داشته و به ایران آورد که مبنای یورش به حزب توده ایران شد. آن پرونده بر مبنای اظهارات یک دیپلمات فراری سفارت اتحاد شوروی وقت و کمک دست های پنهان انگلستان در جمهوری اسلامی ( از جمله همکاری موتلفه اسلامی) برای خروج او از ایران و روانه شدنش به لندن ساخته شده و دراختیار مقامات اطلاعاتی پاکستان قرار گرفت تا تحویل عسگراولادی بدهند.


عسگراولادی این پرونده را که بر اساس خطر کودتای سرخ حزب توده ایران به کمک ارتش شوروی تهیه شده بود، نزد آیت الله خمینی برد و اجازه یورش محدود به این حزب را از وی گرفت. بخشی از رهبری این حزب بر همین اساس دستگیر شدند و زیر شکنجه قرار گرفتند تا اعتراف کنند می خواسته اند کودتا کنند. این اعتراف باید مهر تائیدی می شد بر پرونده ای که عسگراولادی با واسطه – پاکستان- از سازمان جاسوسی انگلستان تحویل گرفته بود. این اعتراف را زیر وحشیانه ترین شکنجه ها که شرح آن در آخرین نامه نورالدین کیانوری به علی خامنه ای آمده، از چند تن اعضای رهبری این حزب گرفتند. همین اعتراف را بموجب مصاحبه ای که میرحسین موسوی نخست وزیر وقت بعدها کرد و گفت، نزد آیت الله خمینی بردند و خطر کودتای سرخ را قطعی اعلام داشتند. بموجب اظهارات میرحسین موسوی، آیت الله خمینی در پایان این دیدار که در آن فرماندهان ضد اطلاعات سپاه ( از جمله رضائی فرمانده اطلاعات و امنیت سپاه) نیز در آن حضور داشتند گفت: این دروغ است و چنین حادثه ای نمی تواند اتفاق بیفتد، اما من نمی گویم پیشگیری نکنید، شما مواظب باشید. اما بدانید که دروغ است.


موسوی می نویسد: گذشت زمان صحت ارزیابی امام را تائید کرد.


این جمله، یعنی پیشگیری کنید و مواظب باشید، مبنای یورش دوم به حزب توده ایران در اردیبهشت 1362 قرار گرفت و چند هزار تن روانه زندان و شکنجه گاه شدند که بسیاری از آنها در جریان قتل عام زندانیان سیاسی در مرداد و شهریور 1367 به دار کشیده شدند.


با توجه به این سوابق است که سفر عسگراولادی به بندر”کنارک” در بلوچستان را نباید سفری عادی، جهت سخنرانی برای مردم کنارک ارزیابی کرد. کنارک بندری است که از نظر جغرافیائی در فاصله کمی از دو بندر مهم “کواتر” و “گواتر” پاکستان قرار گرفته و پایگاه نیروهای واکنش سریع امریکاست و مهم ترین و حساس ترین مناسبات نظامی- امنیتی پاکستان و امریکا در این منطقه برقرار است!


 

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates