09.01.2005

همکاری پیام فضلی نژاد با مرتضوی

منبع: پیک ایران
 
عکس بالا چهره پیام فضلی نژاد از مشاوران سعید مرتضوی است.
اين عکس که از چشم رسانه های منتقد مخفی مانده توسط عکاس خبرگزاری فارس در دادستانی و در حاشیه جلسه اعترافات وبلاگ نویسان از فضلی نژاد گرفته شده است. فضلی نژاد قبل از ضیط آن اعترافات تلویزیونی یک ساعت نقطه نظرات سعید مرتضوی را برای 4 متهم توضیح می داد و ذهن آنان را برای گرفتن نتیجه ای که دادستان می خواست آماده می کرد. او یک ساعت در دفتر شعبه اول دادسرای کارکنان دولت متن اعترافات را با رفیع زاده و میرابراهیمی و معماریان و تمیمی مرور کرد و هنگامی که اعترافات ضبط می شد تمام حاضران و نیز این عکس شهادت می دهند که در کنج سالن نشست تا دست پخت شوم خود را ببیند. پیام فضلی نژاد نوکر رژیم متهمان پس از پاسخ به سوالات خبرنگاران به چهره او نگاه می کردند تا علائم رضایتش را ببینند. تلویزیون جمهوری اسلامی هم یک دقیقه تصویر او را در حالی پخش کرد که با هر 4 نفر در حال گفت و گو بود و به ظاهر با آنان بگو بخند می کرد.


 در توضيحات اخير بازداشت شدگان پيرامون نحوه رفتار در زندان و بازجويي ها نيز بارها اسم پيام بعنوان بازجو مطرح شد. سايت امروز نيز در همين زمينه او را نماينده ويژه قاضي مرتضوي معرفي کرد. امروز نوشته است: پس از چند روز بازجويی از آقايان قريشی و وطن‌خواه در محل بازداشتگاه مخفی، آن دو را برای بازجويی‌های فنی به اداره اماکن نيروی انتظامی در خيابان مطهری می‌برند. در آنجا شخصی که خود را
نماينده ويژه قاضی مرتضوی می‌نامد به عنوان بازجوی فنی پرونده، متهمان را بازجويی می‌کند. اين شخص که از متهمان بعدی پرونده نيز بازجويی کرد (آقای پيام فضلی نژاد) متهمان را به سرانجامی مشابه مقتولان پرونده قتل‌های زنجيره ای تهديد می‌کرد تا با ايجاد ارعاب در متهمان همکاری بازداشت شدگان را جلب کند.


مصاحبه تلوزیونی وبلاگ نویسانفضلي نژاد از ارکان دست چندم مرتضوي است و کارايي او صرفا بخاطر نفوذش در ميان نسل جديد روزنامه نگاران بوده است. وي براي خودشيريني و ارائه نقش مهم از خود، سناريوهايي را ساخته و پرداخته و با دادن نقش هايي به روزنامه نگاران جوان، آنان را گرفتار مي سازد. از زماني که چهره او براي اغلب دست اندرکاران و روزنامه نگاران رو شد، وي نيز به پشت صحنه رفته است.


بنابر اطلاعات دریافتی فضلی نژاد که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد حقوق خصوصی به تازگی به پایان برده و مشاور رمضانی، معاون اطلاعات ناجا محسوب می شود، مرتبا به دادستانی و دفتر دادستان تهران رفت و آمد های منظم دارد و وظیفه نگارش کیفر خواستهای اینترنتی و امنیتی به او واگذار شده است.
فضلی نژاد از سه سال پیش به جمع نیروهای اطلاعاتی پیوست. او که متولد سال 1359 در یک خانواده مرفه است در مدرسه نیکان درس خوانده، ابتدا بر خلاف دانش آموختگان این مدرسه نظرات دگر اندیشانه داشت، اما پس از سپری کردن یک دوره زندان و نیز طی دوره آموزش های فشرده اطلاعاتی در دانشگاه امام محمد باقر به جمع نیروها و مشاوران امنیتی پیوست.
وی خواهر زاده احمد ابریشمچی، مدیر عامل ایران نوکیا و از سرمایه داران به نام ایرانی است که از نزدیکان هاشمی شاهرودی و خامنه ای است. با این پشتوانه فضلی نژاد به سرعت پس از یک دوره دگر دیسی جای خود را در میان محافل امنیتی و قضایی اقتدارگرا باز کرد و از یک دگر اندیش و متهم تبدیل به یک مشاور امین شد.
از جمله خدمات پیام فضلی نژاد به وزارت اطلاعات و حفاناجا و دادستانی می توان به تدوین لایحه فیلترینگ سایت های اینترنتی ، تکمیل پرونده های امنیتی وبلاگ نویسان و تشکیل ستاد ویژه کنترل روزنامه نگاران و تحت نظر گرفتن آنان، تاسیس دفتر میدان فاطمی به عنوان دفتر جمع آوری و تحلیل اطلاعات برای حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و … یاد کرد.
نکته جالب اینکه پیام فرزند محمود فضلی نژاد مشاور دوران ریاست جمهوری ابوالحسن بنی صدر است. پدر وی که در زمره نزدیکان بنی صدر بوده و مدتی ریاست کمیته قم را در اختیار داشت، سالها از دست رژیم فراری بود و اکنون در آلمان زندگی می کند و مادر پیام نیز از نزدیکان صادق قطب زاده بوده و مسوول دفتر وزیر خارجه به شمار می رفته و پس از اعدام قطب زاده از وزارت خارجه پاکسازی می شود.
خدمات پیام فضلی نژاد به سیستم امنیتی چنان ارزشمند بوده که آنان بنا دارند تا وی را برای دوره دکتری حقوق با سهمیه ویژه بورسیه نمایند تا با ایجاد چهره علمی برای وی، از او به عنوان یک حربه توجیه علمی در آینده استفاده کنند. این طرح قاضی مرتضوی است. آنها که صبح ساعت ده از جلوی دادستانی رد می شوند چهره درون این عکس برایشان آشناست.


سايت پشت پردهposhtepardeh  
  

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates