08.01.2005

تلاش مرتضوی برای مخفی نگه داشتن نام بازجوی پرونده وبلاگ نویسان

منبع: گویانیوز


بر اساس گزارش رسیده به خبرنامه گویا، «سعید مرتضوی» دادستان عمومی و انقلاب تهران در جریان برملا شدن فشارهای غیرقانونی و غیراخلاقی وارد شده بر وبلاگ نویسان دستگیر شده تلاش بسیار زیادی را در جهت مخفی نگه داشتن نام بازجوی پرونده به خرج داده است.
چندی پیش «علی مزروعی» پدر «حنیف مزروعی» در نامه‌ای به رئیس جمهور با اشاره به مشخصات و نام مستعار این بازجو و بعد از وی سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ خود به نام مستعار این فرد اشاره کرده‌اند. همچنین سازمان دیده‌بان حقوق بشر در اطلاعات ویژه‌ای که از این شخص منتشر کرده است وی را از بازجویان تسویه شده وزارت اطلاعات پس از ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای معرفی کرده است.
پس از انتشار این اطلاعات و معرفی این فرد، افراد مختلف و وزارت اطلاعات، که این شخص را به طور کامل می‌شناخته‌اند نام کامل و پرونده این فرد را در اختیار نهادهای ذیصلاح قرار داده‌اند، که در آن اطلاعات بسیار حائز اهمیتی وجود دارد.
این شخص که از همکاران و امین دادستان تهران است فردی است به نام «فلاح» که یکی از نزدیکان «سعید امامی» در معاونت امنیت وزارت اطلاعات به همراه «حسین شریعتمداری» و از بازجو‌های مخصوص و امین «سعید امامی» بوده که رد پای وی در بسیاری از ماجراهای دوران «سعید امامی» قابل شناسایی است، از سوابق وی می‌توان به بازجو بودن در پرونده «کیانوری» از رهبران حزب توده در دهه 60 اشاره کرد. از دیگر سوابق وی، نقش اجرایی در پروژه قتل‌های زنجیره‌ای است که طبق اطلاعات موثق از ضاربان یکی از مقتولان در سالهای پس از 70 بوده است.
وی پس از جریان قتل‌ها مدتی در سازمان قضایی‌ نیروهای مسلح فعال بوده و بعد از آن به تیم تشکیل شده توسط «سعید مرتضوی» پیوسته و یار وفادار و امین وی شده است و در بسیاری از پرونده‌های سال‌های اخیر نقش بازجوی شخص مرتضوی را برعهده داشته است که بی‌گمان بسیاری از فعالان سیاسی و فرهنگی که در سالهای اخیر دستگیر شده‌اند وی را به خاطر می‌آورند.


بر اساس گزارش های دریافتی، در حال حاضر عکس و مشخصات کامل وی و آدرس و سایر مدارک فعالیت‌های سالهای اخیر وی در اختیار مراجع ذیصلاح قرار گرفته و امید می رود با پیگیری این مراجع، به پرونده او با سوابق طولانی در شکنجه و ضرب و شتم و فساد فراوان مالی، رسیدگی شود.
افکار عمومی در انتظار انتشار واکنش دادستان تهران در این خصوص است و باید دید که آیا سعید مرتضوی همچنان نام او را پنهان می کند؟


 

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates