02.01.2005

رئیس قوه قضاییه: از تحقیق مجلس در سه پرونده‌ جنجالی، به شرط انعکاس نتایج آن بدون سانسور در مجلس، استقبال می‌کنیم، ایلنا

منبع گویا نیوز
تهران- خبرگزاری کار ایران


رئیس قوه قضاییه گفت: از تحقیق مجلس در سه پرونده‌ای که به وسیله برخی از نمایندگان، به جنجال کشیده شده است، به شرط انعکاس نتایج آن بدون سانسور در مجلس استقبال می‌کنیم.


به گزارش” ایلنا” آیت‌‏الله هاشمی شاهرودی در گفت‌وگو با” بازتاب” اظهار داشت: در پرونده منتسب به یکی از اعضای مجلس خبرگان، با توجه به اینکه از عنوان این مجلس و برخی دیگر از نهادهای نظام سوءاستفاده شده بود، برای جلوگیری از تضعیف این نهادها، تا پایان سیر قضایی با افشا شدن اطلاعات مربوط به تخلفات این پرونده مخالف بودم، اما اکنون که برخی افراد، مسائل را به حوزه سیاسی و رسانه‌ها کشانده‌اند، از تحقیق مجلس از این پرونده و دیگر پرونده‌هایی که توسط نمایندگان مجلس، مورد ابهام قرار گرفته است، استقبال می‌کنم، مشروط به آنکه نتایج تحقیق و مدارک و مستندات آن به صورت شفاف و بدون اعمال نظر در مجلس مطرح شود.
رئیس قوه قضاییه توضیح داد: اصولا تحقیق از پرونده‌های قضایی، نیازمند مجوز خاص است و به دلیل طرح ابهام اخیر در سه پرونده از سوی نمایندگان، از تحقیق در آنها استقبال می‌کنم.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در پرونده منسوب به یکی از اعضای مجلس خبرگان، تنها نقش رسیدگی‌کننده دارد، افزود: این پرونده دارای شاکی خصوصی بوده و وزارت اطلاعات نیز نقش ضابط را به عهده داشته و دستگاه قضایی، تنها در حد قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده در آن نقش داشته است.
رئیس قوه قضاییه ادامه داد: برخی از عناصر دستگاه قضایی نیز در این پرونده، با همکاری با متهمان دچار تخلف شده‌اند که با آنها نیز برخورد لازم صورت گرفته است.
آیت‌الله شاهرودی با تأکید بر اینکه در صورت تحقیق بی‌طرفانه و شفاف مجلس در این پرونده، تخلفات گسترده متهمان و سوءاستفاده از عناوین نهادهای مورد احترام نظام برای مجلس و افکار عمومی روشن خواهد شد، تصریح کرد: با درخواست مجلس برای تحقیق در این پرونده موافقت می‌کنم، مشروط بر آنکه مدارک و شواهد غیرقابل‌انکار و تخلفات صورت‌گرفته در این پرونده، به صورت کامل در مجلس مطرح شود.



رئیس قوه قضاییه در پایان گفت: به تازگی مطالبی مشابه نیز درباره دو پرونده” شهرام جزایری” و” قتل‌های زنجیره‌ای” از سوی برخی مطرح شده است که مشروط بر طرح شفاف مسائل آن در مجلس و حفظ موازین قانونی، از تحقیق مجلس در این دو پرونده نیز استقبال می‌کنیم.


 

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates