23.12.2004

نمونه ای از داستانهای “غرب وحشی” در سيستم قضائی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی

از گروه سه نفره ای که قرار بود از حفاظت اطلاعات قوه قضاييه تحقيق کند يکی کشته شد يکی بستری و يکی هم (خانم شايق)هنوز زنده است 


 
شريف نيوز :  براساس يكى از وظايف ذاتى مجلس خبرگان رهبرى و با توجه به برخى از گزارش‏ها از عملكرد منفى در قوه قضاييه، اخيرا آيت‌الله اروميان نماينده مردم آذربايجان شرقى در مجلس خبرگان از سوى اين مجلس ماموريت مى‏يابد تا نسبت به عملكرد اين قوه تحقيق و بررسى به عمل آورد. وی نيز  يك هيات سه نفره شامل حسين مدحى (رييس دفتر وى)، خانم عشرت شائق (نماينده مردم تبريز در مجلس) و فرد ديگرى (ظاهرا به نام سپهر) را مامور رسيدگى به اين موضوع مى‏نمايد.


اين افراد با توجه به اخبارى كه از حفاظت اطلاعات قوه قضاييه شنيده بودند، تصميم مى‏گيرند تا بازديد خود را از آن جا شروع كنند.


بر اساس این گزارش، دست‌اندركاران آن بخش، برخورد بسیار بدی با هیات سه نفره می‌نمایند به گونه‌ای که آن‌ها را بازداشت کرده و به جز خانم شايق، دو نفر دیگر را در شرایط نامناسبی در بازداشت نگه داشته‌اند که منجر به فوت آقاى سپهر و بستری شدن آقای مدحی در بیمارستان می‌گردد.


در همین حال، شنیده‌های خبرنگار «شریف‌نیوز» حاکی از آن است که هیات مذکور از وظائف قانونی خود فراتر رفته بوده و اقدام به بازرسی مسلحانه و بازداشت عده‌ای از مقامات حفاظت اطلاعات قوه قضائیه نموده است و پس از آن که برخی موارد تخلف قانونی در عملکرد هیات مذکور مشاهده شد، مسئولان حفاظت اطلاعات ضمن برخورد شدید با اعضای هیات تحقیق، اقدام به بازداشت آنها کرده‌اند و آقای سپهر که پیش از بازداشت بیمار بوده به علت شرایط نامناسب دوره بازداشت، فوت کرده است.


گفتنی است، در پی اطلاع  شاهرودى از اين ماجرا، وی دستور آزادى آن دو نفر را صادر مى‏نمايد، اما مسئولان حفاظت اطلاعات به اين دستور نيز اعتنايى نمى‏كنند. در نهايت با توسل مجلس خبرگان به رهبر انقلاب، آیت‌الله خامنه‌ای دستور پيگيرى اين مساله را مى‏دهند.


در همين حال، «الیاس محمودى»، رييس حفاظت اطلاعات قوه قضاييه، تهديد مى‏كند اگر آقايان خواستند با ما برخورد كنند، ما هم گزارش‏هاى مستندى از رويه‏هاى غيرقانونى در قوه قضاييه داريم كه آنها را براى افكار عمومى منعكس مى‏كنيم.


پيش از اين نيز خبر فرار كردن «نعمتى»، معاون محمودى، كه در تشكيلات ضد جاسوسى حفاظت اطلاعات قوه قضاييه كار مى‏كرد، شنيده شده بود.


گفته شده است، وى بسيارى از پرونده‏هاى سنگينى كه بايد مورد رسيدگى قرار مى‏گرفت را از مسير رسيدگى خارج و بايگانى مى‏كرد. از سوى ديگر يكى از مديران ارشد اين قوه كه قبلا افسر ژاندارمرى رژيم سابق بوده است در سال‌هاى اخير مسئوليت‏هاى كليدى در اين قوه به او واگذار شده و با توجه به اينكه اتهاماتى متوجه او مى‏باشد، به راحتى پرونده‏هاى مهمى را از مسير رسيدگى خارج كرده است. 


آخرين خبرها حاكى است كه كميسيون اصل 90 مجلس شوراى اسلامى مامور تحقيق و تفحص در مورد مسايل قوه قضاييه شده است.


 

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates