21.12.2004

احمدالهياری مامور ساواک شاهنشاهی

ابتكارجالب وزارت اطلاعات خاتمی برای انتشار كتاب كانون نويسندگان ايران
به روايت ساواك شاهنشاهی احمدالهياری كيست و دركنار حسين شريعتمداری چه می‌كند؟


 
  منبع پیک نت
 
 وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی كتاب تازه‌ای را تحت عنوان « كانون نويسندگان ايران به روايت ساواك» منتشر كرده است.


اين كتاب از سوی “مركز بررسی اسناد تاريخی” وزارت اطلاعات انتشار يافته و 532 صفحه است كه 2700 تومان نيز برآن قيمت گذاشته اند.


در ميان اسناد متعدد كتاب، كه عموما نشان دهنده مبارزه كانون نويسندگان با استبداد دربار شاهنشاهی است، سند جالبی نيز در باره فردی بنام “احمدالهياری” وجود دارد كه اكنون همكار حسن شايانفر و حسين شريعتمداری در بخش پژوهشهای روزنامه كيهان است. اين همان مركزی است كه به توصيه سعيدامامی راه اندازی شد و در سالهای اصلاحات، كانون توطئه، سندسازی، كدگذاری مطبوعات دوم خردادی و پرونده سازی برای دستگيری و توقيف مطبوعات بوده است.


طبق اين سند كه در صفحه 112 كتاب آ مده است:


« ساواك درتاريخ 13\11\ 1349 مشاراليه(احمد الهياری) را چنين ارزيابی كرد: نامبرده از شعرای نو پرداز می‌باشد كه با تيپ به اصطلاح روشنفكر شعرا و نويسندگان چپ گرا تماس داشته است. نامبرده در جريان تحقيقات، اطلاعات كامل خود را در اختيار گذاشته و ضمن ابراز ندامت تمايل خود را به همكاری با ساواك ابراز نموده است.»


كتاب جديد به نقل از اسناد ساواك شاهنشاهی ادامه می‌دهد:


«احمداللهياری كه به هرويين معتاد شده بود، با اسم رمز”افشين” و با حقوق ماهيانه با ساواك شروع به همكاری كرد.»


حسين شريعتمداری و اطلاعات سپاه پاسداران، با آگاهی از اين پرونده و اعتياد الهياری، او را به خدمت گرفت، كه همچنان در مركز پژوهش‌های كيهان مشغول كار است!


روش و ماهيت يكسان، كاركنان و خدمتگذاران يكسانی را نيز می‌طلبد. چه فرق می‌كند كه مركز پژوهش‌های كيهان باشد و يا اداره مطبوعات ساواك شاهنشاهی. وقتی هدف هر دو مقابله با آزادی و آزاديخواهان است، كاركنان و خدمتگذاران نيز می‌توانند يكسان و يك هويت باشند.
 
 


 

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates