13.12.2004

تحليل يکی از فرماندهان نيروى دريايى سپاه پاسداران

صحبت‏ها بوى جنگ مى‏دهد، بى آن‌كه بخواهيم آمريكا را كوچك كنيم و یا بزرگنمايى كنيم 
http://web.peykeiran.com/net_iran/irnewsbody.aspx?ID=20730
 
سردار اباذرى از فرماندهان نيروى دريايى سپاه پاسداران گفت: «تا زمانى كه تصميم‌گيران آمريكا اين احمق‏ها و ما خودمان باشيم، تنها گريزراه ممكن، تقابل است و استراتژى ما در اين دفاع، نبرد نامتقارن است يعنى سالم ماندن و پنهان كردن نيروها و سپس وارد آوردن ضربه به دشمن.»
به گزارش خبرنگار شریف‌نیوز، اباذرى گفت: «اگر آمريكايى‏ها تا حالا به ما حمله نكرده‏اند، به خاطر آماده نبودن و نداشتن جرات است.» اين فرمانده سپاه همچنين افزود: «آمريكايى‏ها اگر به زعم خود به اين نتيجه به اصطلاح صحيح برسند كه مى‏توانند به ايران حمله كنند، لحظه‏اى درنگ نمى‏كردند.»
اباذرى كه در جمع دانشجويان دانشگاههای تهران سخن مى‏گفت، احتمال اقدام نظامى آمريكا عليه ايران را مورد بررسى قرارداد و درباره توان تهاجمى آمريكا و ظرفيت‏هاى دفاعى ايران تحليل‌هايى ارايه كرد كه گزارش مختصرى از آن توسط «شريف نيوز» منتشر مى‏شود:
«صحبت‏ها بوى جنگ مى‏دهد. بى آن‌كه بخواهيم آمريكا را كوچك كنيم و یا بزرگنمايى كنيم بايد بگوييم كه امروز آمريكايى‏ها به اندازه 120 كشور زور دارند و تجهيزات نظامى و بودجه آن‏ها به اندازه یک‌سوم جهان است و بزرگترين قدرت نظامى تاريخ را به وجود آورده‏اند. فاصله آمريكا با رقبايش بسيار زياد شده است البته به دليل برخوردارى از زور زياد، كمتر فكر مى‏كنند و تنها به زور متوسل مى‏شوند و علت سقوطشان هم همين خواهد بود. احتمال وقوع جنگ جهانى سوم وجود دارد. افراد صاحب قدرت در آمريكا يعنى جمهورى‌خواهان به جهان نگاه ميليتاريستى دارند و مى‏گويند اگر راه ميان‌بر داشته باشيم چرا راه خود را دور كنيم. به همين منظور محور شرارت، عراق، ايران و كره شمالى را مطرح كردند. ترتيب عراق را داده‏اند (كمربند ناامنى) و حالا مى‏گويند بايد در اينجا امنيت ايجاد كنيم، زيرا منابع اصلى قدرت آمريكا، در منطقه و اطراف ايران است و تنها نقطه‏ى مقابل آمريكا هم ايران است.
تا زمانى كه آمريكا اين احمق‏ها و ماما باشيم تنها گريزراه تقابل است.
براى آمريكا كارى ندارد كه پرونده‏هاى ايران را مستند كند، مثل انرژى هسته‏اى، جزاير سه گانه، حقوق بشر، مثلا بگويد بن لادن چالوس است و… اگر تا حالا آمريكایی‌ها به ما حمله نكرده‏اند به خاطر آماده نبودن و جرات نكردن است.
آمريكا در جنگ افغانستان و عراق و قبل از آن در يوگسلاوى جنگ نوينى را ارائه داد و اين، دفاع نوينى را نيز مى‏طلبد.
1- جنگ نوين آمريكايى ابتدا با جنگ روانى شروع مى‏شود، ميليون‏ها خبر و كاغذ دروغين بر سر ما مى‏بارانند. الان فيلم‏هاى آقاى هاشمى كه به آلمان فرار كرده آماده است.
۲- بمباران موشكى مكان‏هاى مهم و استراتژيك، ریاست جمهوری، بیت رهبری، مجلس، … با موشك‏هاى كروز. همچنين از بمب صوتى استفاده خواهند كرد كه فقط ايجاد وحشت مى‏كند، بمب‏هاى 10 تنى، 20 تنى و… كه منجر به قطع برق و آب و سوخت مى‏شود. زدن مراكز فرماندهى، نيروگاه‏ها و هر چه كه زندگى عادى مردم را در شهرها فلج مى‏كند.
3- پياده كردن نيروها از طريق هواپيما، هلى‌كوپتر، كشتى. البته چون همه‏ى كشور ما در محاصره آمريكايى‏ها است آن‌ها برای پیاده کردن نیرو مشكلى ندارند. از خراسان، چابهار، خوزستان و كرمانشاه دشمن، شهرها را دور مى‏زند و با حمايت آپاچى‏ها، موشك‏هاى شب‌پر و نسل جديد آپاچى‏ها پيشروى مى‏كند.
عمليات دشمن غير خطى (به صورت سيار) است و نيروهايش هيچ‌جا ثابت نيستند بلكه تخريب مى‏كنند و مى‏روند. از يگان‏هاى بسيار سريع و خود اتكا برخوردارند و حتى سربازها مى‏توانند سر خود تصميم به حمله بگيرند. اين در راستاى تبلیغات فيلمهاى هاليوود در دهه‏هاى اخير است كه كشتن انسانها را تبليغ مى‏كند. دشمن با عمليات غيرخطى و بعد از تثبيت مواضع خود، نقاط را به هم وصل مى‏كند و سعى مى‏كند ظرف 10 روز به تهران برسد چون هدف تهران است. آمريكايى‏ها خواهان طولانى‌شدن جنگ نيستند ممكن است براى شروع جنگ تاريخ تعيين كنند ولى دست به عمليات زودهنگام بزنند اين روش تجربه شده و موفقیت‏آميز بوده است. آمريكايى‌ها بر قدرت بالاى موشكى هوشمند خود تكيه بسياری دارند. آن‌ها گزينه استفاده از بمب‏هاى هسته‏اى را نيز دارند و قبلا هم اين را گفته‏اند، هرچند احتمال انجام آن كم است.
آمريكايى‌ها توانايى جنگ الكترونيك دارند كه مى‏تواند تمام خطوط الكترونيك و مخابراتى را مختل كند. هر يك از سربازهاى آمريكايى يك يگان است نه سرباز او از سر تا پا ضد گلوله است و فقط بايد صورت او را هدف قرار داد و 30 ميليون تومان تجهيزات دارد بزرگترين ضعف سرباز آمريكايى اين است كه مى‏ترسد و به همين خاطر هم او را سر تا پا مجهز مى‏كنند. آن‌ها جربزه جنگ تن به تن ندارد. دورى از وطن و جنگ در سرزمينى هزارن مايل دور از وطن و بى‌انگيزگى و وابستگى زياد به اطلاعات او را فلج مى‏كند. از نگاه آمريكايى‏ها، بحران نبايد از مرزهاى ايران خارج شود، يعنى ايران نبايد بتواند در خليج فارس مانور دهد يا اين كه به اسرائيل حمله كند يا روند صلح خاورميانه را مختل كند. ايران نبايد بتواند صدور نفت را متوقف كند، ايران نبايد بتواند ائتلاف منطقه‏اى شكل دهد و جهان اسلام نبايد از ايران حمايت كند.
اگر آمريكايى‏ها ديدند كه تلفات انسانى زيادی
مى‏دهند ممكن است در برنامه نظامى خود براى حمله همه‌جانبه تجديدنظر كنند، اما ائتلاف منطقه‏اى را چندان جدى نمى‏دانند. ولى حمله به اسرائيل و احتمال يك ميليون آواره اسرائيلى برايشان خيلى مهم است. ما براى مقابله با آمريكايى‌ها نمى‏توانيم رودررو بجنگيم زيرا تجهيزات نظامى آنها از ما برتر است. با شناختى كه از دشمن داريم بهترين كار ممكن به نظر من اين است كه:
1- مردمى كردن نبرد حتى فراتر از بسيج كه آمريكايى‏ها با ايجاد تنفر دارند اين كار را براى ما مى‏كنند. ديگر كسى از آمريكا خوشش نمى‏آيد و مردم با ديد تنفر به آمريكا نگاه مى‏كنند و بالا بردن روحيه‏ى مقاومت در مردم و نقطه‏اى كردن مقاومت، حتى اگر 10 درصد مردم براى دفاع حاضر شوند، مى‏شود 10 ميليون كه اگر 7 ميليون آنها را بگذاريم كنار، 3 ميليون مى‏ماند و بقيه‏ى مردم نيز قطعاً كمك مالى مى‏كنند. موافقان آمريكا كه بسيار اندك هستند و مگر چقدر خود را نشان مى‏دهند؟
2- استشهادى‌كردن جامعه (آماده كردن عده‏اى براى كشته شدن و شهادت) از اين 3 ميليون اگر 3 درصد آن‏ها هم آماده شهادت باشند، مى‏شود حدود صد هزار نفر يا بگو 50 هزار نفر و يا در كمترين احتمال 20 هزار تا.
3- انعطاف ساختارى و تحرك نظامى (نيروهاى آموزش ديده و پرتحرك و واكنش سريع)‏
مجبوريم چند صد هزار تيم درست كنيم لازم نيست كار را در قالب لشكر و تيپ دنبال كنيم. همه افراد را با موشك‏هاى پرتابل ضد هلى‌كوپتر مجهز كنيم هلى‌كوپتر آيا چى ضد گلوله است و ما سلاح‏هاى سيم پرتاب كن داريم و مين هوشمند داريم كه تا 400 مترى پرتاب مى‏شود. ما خود را براى سال‏هاى جنگ آماده كرده‏ايم فقط يك مشكل وجود دارد و آن اين كه آمريكايى‏ها چون احمقند ممكن است حماقت كنند و حمله كنند كه در اين صورت تاريخ آمريكا را جابجا مى‏كنيم. در هر شهر و روستا نيرو مى‏گذاريم و در گلوگاه‏ها و در هر جايى كه احتمال وجود آمريكايى باشد.
4- اصل فريب و غافلگيرى: با حمله شبانه و عمليات توازن وحشت نمى‏گذاريم شب بخوابند. واى به حال آمريكايى‏ها اگر وارد شهرها شوند، جنگ شهرى راه مى‏اندازيم. آمريكايى‏ها فقط در روز روشن و بدون مه مى‏توانند از ماهواره‏ها استفاده كنند. ضمنا مى‌توانيم ماهواره‏ها را مختل كنيم. با تكنولوژى بالستيك كه داريم مى‏توانيم با بهينه‌كردن سوخت موشك‏ها برد آن‏ها را افزايش دهيم. بعيد نيست در چند ماه آينده و در صورت بروز جنگ، آمريكا در برد موشك‏های ما قرار گيرد.
همچنين اگر از مجموع 20 هزار نيروى داوطلب ما 2 هزار نفر موفق شود و هر نفر به يك هسته يا گروه حمله كند مثلا به يك ناو و هر كدام از آنها 10 نفر را بكشند مى‏شود 20 هزار تا. اگر هفته‏ى اول 20 هزار تابوت به آمريكا برود آمريكايی‌ها بهتر می‌دانند چه می‌شود. در عمليات‏های سایبرى حتى مى‏توانيم شبكه‏هاى اينترنتى داخل آمريكا را مختل كنيم. در استراتژى دست دراز مى‏توانيم جنگ را به داخل آمريكا بكشانيم.
همه‏ى شبكه‏هاى ماهواره‏اى در دست آمريكا نيست. امكانات رسانه‏اى و توان رسانه‏اى ما صد برابر عراق است.
كشته شدن يك سرباز آمريكايى باعث ضعف روحيه آنها مى‏شود، در حالى‌كه يك شهيد در بين ما باعث افزايش روحيه و تحريك مردم براى مقاومت و جنگ مى‏شود. ايرانيان در تكنولوژى معكوس توانایی بالایی دارند و حتى دارند از روى يك هواپيماى جاسوسى آمريكا كپى‌بردارى مى‏كنند. آمريكايى‏ها نتوانستند موشك‏هاى كرم ابريشمى جنگ جهانى دوم را مهار كنند.
ما بيشترين ضربه را در دريا به آنها مى‏زنيم. آمريكايى‏ها اگر به زعم خود به اين نتيجه به اصطلاح صحيح برسند كه مى‏توانند به ايران حمله كنند، معطل نمى‏كنند. در مقابل، ما مى‏توانيم قيمت نفت را در جهان به شدت بالا ببريم. آيا دنيا مى‏تواند قيمت بالاى 100 دلار براى هر بشكه نفت را تحمل كند؟ در نظر داشته باشيم كه ايران به گفته‏ى پنتاگون شانزدهمين قدرت دنيا است.


 

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates