11.11.2004

پزشك معالج آيت الله خمينی و احمد خمينی بازداشت شد

درگيری‌های مسلحانه
  
 درحاليكه فرماندهان بسيج، طی روزهای اخير در مصاحبه‌ها و بيانيه‌های متعدد خود و با هدف تبرئه بسيج دانشجوئی دانشگاه علم و صنعت در ماجرای گروگانگيری رئيس اين دانشگاه، بر ضرورت حمايت از بسيج جنگ نديده دادن پافشاری می‌كنند، اخبار جسته و گريخته همچنان حكايت از دستگيری و پيگرد نسل جنگ ديده بسيج دارد.


بموجب همين اخبار، دكتر “اميدوار علی” از پزشكان دوران هشت ساله جنگ در خانه يكی از اقوامش دستگير شده است. پيش از وی نيز “سعيد صادقی” از ديگر چهره‌های بسيج وجنگ هشت ساله دستگير شده بود. اين افراد به همراه برخی از همفكران و همرزمان خود در دوران جنگ هشت ساله، گروهی را بنام ” جنبش ايثارگران” بوجود آورده اند. دستگيری اين افراد با حكم دادسرای نظامی استان تهران صورت می‌گيرد و به همين دليل جنبه نظامی دارد.


 


دكتر اميدوارعلی مسئول بهداری قرارگاه خاتم الانبياء (قرارگاه عملياتی جنوب) در سالهاي1364 الی 1368 و همچنين از پزشكان بيمارستان قلب جماران و از پزشكان معالج آيت الله خمينی و حجت الاسلام سيد احمد خمينی بوده است.


وی مدتی نيز مديريت بيمارستان بنياد شهيد در لبنان را برعهده داشته و از سال 1379 تا 1381 مدير بيمارستان قمر بنی هاشم (بيمارستان وزارت اطلاعات ) بوده است.


دكتر اميدوارعلی در سال 1381 طی نامه‌ای روشنگرانه به نمايندگان دوره ششم مجلس شورای اسلامی نسبت به نحوه رفتار بازجويان و ماموران امنيتی در زندان‌ها و شكنجه بازداشت شدگان و زندانيان از سوی آنها اعتراض كرده و از مسئوليت خود استعفا داد.


اخيرا در مراسم يادبود “حاج داوود كريمی” از بنيانگذاران مغضوب سپاه پاسداران، اكبر خوش كوش (از عاملين قتل احمد خمينی- بنابراعتراف خود) دكتر اميدوارعلی را كه در كنار اكبر گنجی حركت می‌كرد تهديد كرده و وعده داده بود كه بزودی يكديگر را در زندان خواهند ديد!


طی دوماه اخير اين هفتمين بازداشت برخی فرماندهان سپاه و بسيج در دوران جنگ با عراق است كه اكنون در “جنبش ايثارگران ” متمركز شده اند.


ماه گذشته شش تن از اعضای اين جنبش درجريان يك حمله مسلحانه پاسداران قرارگاه ثارالله در خيابان “نبرد” تهران دستگير شده بودند، كه از جمله آنها يك افسر سابق سپاه پاسداران بنام “هاشم محمديان” بود. اين افسر سپاه، پس از اصابت گلوله دستگير شد. بنابر نوشته مطبوعات، كه اين خبر را بدون ذكر هيچ يك از جزئيات بالا و بعنوان يك درگيری خيابان منتشر كردند، يك زن و شوهر جوان كه با موتورسيكلت راهی خانه خود بودند نيز در اين ماجرا و براثر اصابت گلوله مجروح شدند.
 
 

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates