08.11.2004

«روحانی محرک»‌در قضایای علم و صنعت کیست؟

رویداد: در جریان حوادث اخیر در دانشگاه علم و صنعت بیشتر از فردی با عنوان حاج آقا نجفی که نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علم و صنعت را بر عهده دارد، به عنوان عامل موثر و روحانی محرک در این قضایا نام برده می شود. این در حالی است که منابع آگاه در دانشگاه علم و صنعت روز دوشنبه 18 آبان ماه به خبرنگار «رویداد» گفتند که نجفی خود تحت تأثیر روحانی دیگری به نام حاج آقا حمیدی است و وی نقش اصلی را در تحریک دانشجویان بسیجی و حزب‌الله بر عهده دارد.
بنابراین خبر، حمیدی که تا اواسط سال 78 مسؤولیت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علم وصنعت را بر عهده داشته، پس از اقدامات تحریک آمیزش در این دانشگاه که به بروز تشنج‌هایی منجر شد، با فشار مسؤولان وزارت علوم و نهادهای امنیتی توسط «محسن قمی» مسؤول نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها از کار خود برکنار شد.
با این حال، حمیدی همچنان تحت عنوان امام جماعت در دانشگاه فعال است و با آنکه در اکثر دانشگاه‌ها نماز جماعت را شخص نماینده ولی فقیه می‌خواند، حاج آقا نجفی نماینده رهبری که از حمیدی حساب می‌برد، تاکنون جرأت نکرده وی را از امام جماعت دانشگاه برکنار کند. این مسأله باعث شده تا حمیدی همچنان به تحریکات خود از طریق مسجد دانشگاه ادامه دهد و همواره سخنرانی‌‌هایی علیه فضای فرهنگی و مدیریت دانشگاه مطرح سازد.
 

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates