30.10.2004

نامه دوآیت الله جنتی و شاهرودی به یکدیگر

انتخاب رئیس جمهور اختلاف نه بر سر گذشته بلکه بر سر آینده است!
 
 
 احمد جنتی دبیر شوراى نگهبان با ارسال نامه اى برای رئيس قوه قضاييه، ارسال احضاريه به شوراى نگهبان براى پاسخگويى اين شورا و يا اعضاى هيأت هات نظارت درباره رد صلاحيت كانديداهاى مجلس را مخالف اصل ۹۹ قانون اساسى اعلام داشت!


احمد جنتی در نامه خود تاکید کرد:


“اخيراً مشاهده شده است كه پس از شكايت كسانى كه صلاحيت آنها تأييد نشده بود، قوه قضاييه با ارسال احضاريه خواهان پاسخگويى اين شورا و يا اعضاى هيأتهاى ذيربط مى شود كه اين اقدامات مخالف اصل ۹۹ قانون اساسى است. كليه نظرات و تصميمات شوراى نگهبان لازم الاجراست و مرجع رسيدگى به تخلفات اعضاى هيأتهاى نظارت بر عهده شوراى نگهبان است كه شورا براساس گزارش ها، شكايات و اعتراضات واصله به شوراى نگهبان برخورد قانونى لازم را انجام مى دهد.
امر رسيدگى به صلاحيت داوطلبان انتخابات به طور مطلق به عهده شوراى نگهبان بوده و نظارت دستگاه ديگر بر اين نظارت، خلاف اصل ۹۹ قانون اساسى است. مطابق ماده ۵۶ قانون مجازات اسلامى، اقدامات قانونى اشخاص جرم محسوب نمى شود كه اگر شكايتى شد دادسرا حق پيگيرى پيدا كند. بنابر اين مراجع قضايى فاقد صلاحيت رسيدگى به موضوع هستند.


معنای این جملات از نامه احمد جنتی، با وضوح کامل اینست که شورای نگهبان هرکار بخواهد می کند و به هیچکس هم حساب پس نمی دهد، حتی به قوه قضائیه ای که دوستان و همفکران شورای نگهبان بر آن حاکم اند. بنابراین همه شکایاتی که تاکنون علیه شورای نگهبان و شخص احمد جنتی بعنوان متخلف و متهم شده، تا وضع بر این پایه می گردد که همگان شاهدند در هوا معلق است و شورای نگهبان عامل مستقیم تبدیل انتخابات به انتصابات است.


اما، در پس این نامه نکته مهم تر دیگری هم وجود دارد که به ریشه های اختلافات کنونی طیف راست حاکمیت بر سر انتخابات آینده ریاست جمهوری بر می گردد:


الف- آنها که با ریشه های وابستگی ها و پیوندهای پنهان و مافیائی در جمهوری اسلامی آشنا هستند می دانند که هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضائیه با حکم رهبر به ریاست رسیده اما نورچشمی آیت الله واعظ طبسی و برگزیده اوست. بسیاری از گردانندگان قوه قضائیه- از جمله علیزاده رئیس دادگستری مرکز- نیز ابتدا در مشهد انتخاب و برگزیده می شوند و سپس در تهران به کار گماشته می شوند.


ب- واعظ طبسی، موتلفه اسلامی و اهل منبر و مسجدی که زیر نفوذ آیت الله مهدوی کنی قرار دارند و نان به بسیج سپاه پاسداران می رسانند، برای پست ریاست جمهوری آینده هاشمی رفسنجانی را مناسب می دانند و احمد جنتی چشمش بدنبال احمدی نژاد شهردار تهران و سپردن این پست و مقام به تشکیلات حزب الله است.


پ- رهبر جمهوری اسلامی، درحالیکه متمایل به نظرات احمد جنتی است از خودسری و پرواز از بالای سر وی توسط احمد جنتی راضی نیست. امری که در جریان انتخابات فرمایشی مجلس هفتم به رای نیآوردن کروبی و اعلام کناره گیری او از دور دوم این انتخابات انجامید.


 


به این ترتیب، آن گوشی که رئیس قوه قضائیه از احمد جنتی کشیده و پاسخی که جنتی به شاهرودی داده، رد و بدل شدن یک نامه معمولی نیست و اساس مسئله نیز رسیدگی به شکایت ها از انتخابات و شورای نگهبان و یا حق کشی های جنتی و پرونده های گذشته باز نمی گردد، بلکه ماجرا به آینده مربوط است نه به گذشته!


قوه قضائیه و شخص شاهرودی خواستند به احمد جنتی نشان دهند که زیاده خواهی او بیش از این تحمل نخواهد شد، بویژه درانتخابات ریاست جمهوری و مقدمه چینی هائی که برای حذف هاشمی رفسنجانی و یا جلوگیری از ورود به صحنه کروبی در تدارک آنست.


نامه ای که بین جنتی و شاهرودی رد و بدل شده، آشکارا نشان داد که فراکسیون بندی نه در داخل مجلس فرمایشی هفتم، بلکه در خارج از این مجلس و در میان کسانی است که این مجلس را ترتیب داده اند و پیاده نظامشان در مجلس گاه سخنگویان آنها می شوند. نظیر جنجالی که بر سر مسافرت 80 نماینده مجلس به مشهد پیش آمد. سفری که برادر زن هاشمی رفسنجانی ترتیب دهنده آن بود و نمایشی بود از توان بالقوه هاشمی در مجلس هفتم!


 
 

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates