25.10.2004

انگلستان به امريكا می پيوندد، ارجاع پرونده اتمی ايران به شورای امنيت سازمان ملل

تايمز انگلستان:
 
  
  منبع پیک نت
 روزنامه انگليسی تايمز فاش كرد: يك گروه جاسوسی با وزير خارجه انگليستان “جك استرا”، ملاقات كرده  و اطلاعاتی را درباره برنامه‌‏ هسته‌‏ای ايران دراختيار وی گذاشتند.
اين گروه كه تايمز از هويت و مليت آنها اطلاعی نداده و مشخص نساخته كه آنها چگونه- در داخل و يا خارج از ايران- به اين اطلاعات دست يافته اند، به وزير خارجه انگلستان اطمينان داده اند كه ايران برنامه هسته ای خود را دنبال خواهد كرد و هدفش از مذاكرات تنها وقت كشی است و همين امر نيز باعث نگرانی غرب شده و خاورميانه را بسمت بی ثباتی می برد.


تايمز در ادامه نوشت:


پيشنهاد اروپا به ايران برای پايان غنی سازی اورانيوم و دريافت كمك‌‏های بين‌‏المللی جهت توليد صلح‌‏آميز هسته‌‏ای، بعيد است از سوی ايران پذيرفته شود و به همين دليل مذاكرات وين با شكست روبرو خواهد شد.


اين نشريه سپس بعنوان تفسير خود می نويسد:


رد پيشنهاد انگليس, فرانسه و ‌‏آلمان؛ ايران را در رو در رويی و درگيری مستقيم با اروپا و آمريكا قرار مي‌‏دهد.


ايراني‌‏ها قصد ندارند با ارسال نامه‌‏ای كوتاه به اين پيشنهاد جواب منفی بدهند، بلكه می كوشند اينگونه وانمود سازند كه خواهان ادامه مذاكره و وقت كشی اند.


يك مقام ارشد انگليس نيز گفت‌‏: برای انگلستان، هيچ انتخاب ديگری، جز حمايت از پيشنهاد امريكا برای ارجاع پرونده هسته‌‏ای ايران به شوراي‌‏امنيت سازمان ملل‌‏متحد باقی نمانده است.
 
 

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates