25.10.2004

دربازداشتگاه باید روشن شود 75 روز با روزنت نویسان چه کرده اند

منبع پیک نت
  
  
 نعمت احمدی وکیل مسعود قریشی، رضا وطنی‌خواه و امید معماریان که در یورش به مرکز سایت های اینترنتی دستگیر شده اند با موکلین خود ملاقات خواهد کرد.


نعمت احمدی پس از این ملاقات گفت:


من بالاخره توانستم به همراه پدر و مادر مسعود قریشی با دادستان تهران ملاقات داشته باشم و وی نیز این حرف را تکرار کرد که ما هیچ مانعی برای گرفتن وکیل نداشتیم و برخی از این افراد خودشان اعلام کردند که وکیل نمی‌خواهند.


البته، از نظر من این دور از ذهن است که متهمی در زندان و زیر تحقیق، اعلام کند وکیلی که خانواده‌اش گرفته‌اند را نمی‌خواهد. دادستان اعلام کرد که پرونده تقریبا به انتها رسیده و به زودی دادگاه را تشکیل می‌دهیم و در حال حاضر هم مانعی برای ملاقات وجود ندارد. به ما وعده دادند که طی امروز و فردا با هماهنگی دادستان، ترتیب ملاقات بنده با سه موکلم و خانواده‌هایشان داده شود.


نعمت احمدی از نظر حقوقی، تشکیل دادگاه دستگیر شدگان را خلاف صریح بند (3) بخش‌نامه ریاست قوه‌ قضاییه دانست و گفت: در این بخش‌نامه که در حال حاضر به قانون حقوق شهروندی تبدیل شده، اعلام شده است که متهمان چه در دادگاه و چه در دادسرا باید همواره یک وکیل داشته باشند و یا به وکیل دسترسی داشته باشند. 75 روز است که مسعود قریشی و رضا وطنی‌خواه در بازداشت هستند و امید معماریان هم شرایطی مشابه دارد و من هنوز آن‌ها را ملاقات نکرده‌ام.


بنده در نامه‌ای که نوشته‌ام از رییس قوه قضاییه درخواست کردم که با ناقضان قانونی که خودشان عیب‌های آن را دیدند و اصلاح کردند، برخورد کنند.


اگر این دادگاه فردا هم برگزار شود، با بند (3) قانون حقوق شهروندی مغایرت دارد و هرچه اقرار و اعتراف از این افراد گرفته شده، به لحاظ این که وکیل حضور نداشته و جای نگهداری آن‌ها مشخص نبوده و اصول اولیه حقوق متهم در آن اجرا نشده است، زیر سوال می‌رود؛ اولین دفاعیات ما در دادگاه اعتراض به نحوه‌ بازداشت و ممانعت از استفاده از تخصص وکیل و عدم ملاقات با خانواده‌هاست.
 
 

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates