20.10.2004

آنها که سنگ سر راه موسوی گذاشتند نخواهند توانست با هاشمی مقابله کنند

گفتگو با ابوالقاسم سرحدی زاده
 نمی خواهند قبول کنند، مردم چه می خواهند!
 منبع پیک نت
  
 وقتی آقای خاتمی به عنوان رييس جمهوری انتخاب شدند، باب يک‌‏سری مسايل را گشودند که به موجب آن مطبوعات تا حدودی آزاد عمل کنند و مصر بودند که بايد به رسانه ها و مردم آزادی دهيم تا در مورد همه مسايل اظهار نظر کنند، با وجود اينکه با اين اقدام آقای خاتمی، خيلی مخالفت و در برابرش مانع تراشی شد، اما می بينيم که دستاوردهای اين موضوع رايج‌‏تر می شود، بنابراين اگر دولت يا رييس جمهوری بخواهد حاکم شود، حتما بايد يکی از شعارهايش پيگيری همين مطالبات خاتمی باشد؛ چرا که مردم به اين دليل به خاتمی رای دادند که بتوانند حرف خود را بزنند و مطالبات خود را پيگيری کنند، بنابراين معلوم می شود که مردم خواستار آزادی بيشتری هستند.
 حال اگر رييس جمهوری بخواهد به اين خواسته ها پاسخ دهد- که هنوز هم اين خواسته ها در بين مردم با قدرت دنبال می شود- بايد به مطالبات مردم توجه کند.


رئيس جمهوری آينده بايد مردم را اميدوار کند که مطالبات مورد نظرشان را بيان کنند والا اگر بخواهد با خواسته های مردم بيگانه باشد و با سکوت از کنار اين مطالبات رد شود، به عنوان رييس جمهوری انتخاب می شود، منتهی مردم استقبال آن‌‏چنانی از وی نخواهند کرد.


ما امروز نياز داريم که مردم به صحنه بيايند، تا قدرت خود را در دنيا نشان دهيم، بنابراين نيازمند رييس جمهوری هستيم که بالای 20 ميليون رای داشته باشد، اگر کسی با سه، چهار ميليون رای به عنوان رييس جمهوری اسلامی ايران انتخاب شود، به نظر من نمی تواند موفق و کارآمد باشد. رييس جمهوری آينده حتما بايد نظرات مردم را جذب کند.


بنده هيچ اعتقادی به اصولگرا بودن يک جناح خاص ندارم. آنها خود، اسم خود را اصولگرا می گذارند. آيا اصولگرا به معنی اين است که مسايل را از راه خشونت پيگيری کنند؟ تعجب می کنم که به چه عنوانی اسم خود را اصولگرا می گذارند؟ به هر بهانه ای دست به روی مردم دراز کنند و اعمال خشونت کنند. عده ای درک نمی کنند که مردم چه می خواهند.  مردم را آزاد نمی گذارند. الان به وضوح مشاهده مي‌‏کنيم، آنچه امام می گفت با آنچه در جامعه حاکم است، فرق می کند، چطور توقع داريم که مردم به دنبال ما حرکت کنند؟


سرحدی زاده در باره انصراف ميرحسين موسوی از حضور در صحنه انتخابات رياست جمهوری گفت:” حضور ايشان می توانست راهگشا باشد” حتی در زمان حضرت امام (ره) بر سر راه آقای موسوی سنگ اندازی های فراوانی شد که تحملش واقعا طاقت فرسا بود، سوال اين است که آيا ايشان با حضور در صحنه مي‌‏توانست با اين جو موفق عمل کند؟ بله اگر حمايت های کافی از وی به عمل می آمد و بر سر راهش سنگ اندازی نمی شد، وجود گرانبهايی است که می توانست خيلی موثر باشد.


وزير کار و امور اجتماعی در کابينه مهندس موسوی در پاسخ به سوالی در خصوص بحث‌‏های مربوط به حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات آتی، از حضور وی استقبال کرد و گفت: آقای هاشمی تجارب زيادی دارد و به لحاظ سوابق شخصيتی و انقلابی که از پيش داشته است، همان عده ای که مي‌‏توانستند برای آقای موسوی سنگ اندازی کنند، نمی توانند بر سر راه آقای هاشمی اين موانع را ايجاد کنند، فکر مي‌‏کنم وجود آقای هاشمی موثر خواهد بود و می تواند با توجه به مشکلات موجود، مملکت را به پيش ببرد و اصلاحات را دنبال کند، گرچه که عده ای شخصيت اين چهره انقلاب را مخدوش کردند، ولی حضور وی موثر خواهد بود.
 
 


 

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates