27.09.2004

تظاهرات ديروز تهران

خواب زدگانی بيدار شدند؟
 
1- آنها كه شعبده بازی “هخا” را راه انداخته اند، مانند او نادان نيستند. زمينه سنجی و افكار شناسی می كنند. نبض جامعه را می خواهند بگيرند و برای آينده برنامه بريزند.2- آنكه می گويد امام زمان ليست نمايندگان مجلس را نيمه شب در خواب به او داده و سيمای جمهوری اسلامی آن را در بوق می كند، بايد انتظار شعبده بازی همتای فوكلی خود را در تلويزيون… لس آنجلس داشته باشد كه حكم غيبی سقوط جمهوری اسلامی در تاريخ 10 مهر را گرفته!
 
 
 
 
 بعداز ظهر ديروز مناطقی از مركز تهران صحنه اجتماع وتظاهرات شد. شك نيست كه عوامفريبی حساب شده و برنامه ريزی شده فرد ناقص العقلی كه در يكی از تلويزيون های فارسی زبان ماهواره ای از خزانه غيب خبر سقوط جمهوری اسلامی تا 10 مهرماه را بيرون كشيده دراين اجتماع و تظاهرات نقش داشت.


عده قابل توجهی در اطراف دانشگاه تهران وخيابان های منشعب و متصل به آن جمع شدند تا سقوط حكومت را كه دستی از غيب در كار براندازی آنست ببينند. نيروی های انتظامی را ديدند، شعار دادند، كتك خوردند، فحش دادند و تن به گريز دادند.


در همان ساعات به پيك نت اين خبر تلفنی رسيد:” من از داخل مطب يكی از پزشكان كه مشرف به خيابان انقلاب است خبر ميد هم. اوضاع از اطراف دانشگاه تهران نا آرام است و در ميدان انقلاب درگيری بين مردم و نيروهای انتظامی رو به تشديد.”


گزارش دوم يك ساعت بعد با اين مضمون دريافت شد:” در 11 سالی كه بدلائل مختلف از خيابان ويلا شبانه روز عبور كرده ام اين خيابان را تا اين حد شلوغ نديده بودم. كل ترافيك خيابان انقلاب به ويلا منتقل شده است.”


آن ارتباط قطع شد و ادامه گزارش نيز ديگر چندان ضرورت نداشت، زيرا بلافاصله تلويزيون ها و راديوهای فارسی زبانی كه خود را متولی اين تظاهرات ميدانستند آنچه را بود با آب و تاب و آنچه را هم كه نبود به آن اضافه كردند.


از داخل كشور نيز خبرگزاری ايلنا گزارش داد:


“اين منطقه از برابر درب اصلی دانشگاه تهران و خيابان انقلاب‌‏اسلامی، خيابان 16 آذر و خيابان قدس توسط نيروی انتظامی و افراد پليس ضد شورش تحت كنترل قرار دارد.
 تعدادی از افراد كه از سوی نيروی انتظامی حاضر در محل”سلطنت‌‏طلب ناميده مي‌‏شوند از ساعت 17 امروز، بدون‌‏داشتن مجوز دست به تجمعی غير قانونی در مقابل دانشگاه تهران زده‌‏اند.
درگيري‌‏های پراكنده‌‏ای نيز ميان برخی تجمع‌‏كنندگان غير قانونی و نيروی انتظامی حاضر در محل رخ داده است.


پياده‌‏روهای اطراف دانشگاه تهران و خيابان انقلاب، مملو از جمعيتی است كه برای مشاهده اين وضعيت اجتماع كرده‌‏اند.


تردد خودروهای از مسير غرب به شرق و بالعكس و نيز شمال به جنوب خيابان 16 آذر، با كندی روبرو شده است.”


خبرگزاری ايسنا نيز گزارش داد:


“عصر امروز حدود ساعت چهار و نيم بعد از ظهر، عده ای در خيابان انقلاب و روبروی دانشگاه تهران تجمع كردند.


اين افراد به دست زدن، پايكوبی، پخش شيرينی و دسته گل اقدام كرده ، سپس به سر دادن شعار پرداختند كه اين اقدام موجب اخلال در ترافيك خيابان انقلاب وازدحام مردم كنجكاو شد.
نيروی انتظامی با تذكر اقدام به پراكنده كردن اين افراد و دعوت از آنان به ترك محل وحوالی ساعت 18 ، افراد ی را كه حاضر به ترك خيابان نبودند ،متفرق كرد.  به نظر می رسد اين افراد تحت تاثير اپوزوسيون خارج از كشوربودند.


برداشت ها وارزيابی ها


 از اين رويداد بی شك گردانندگان تلويزيون های فارسی زبان لس آنجلس برداشت ها وتفسيرهای خود را خواهند داشت. همچنان كه سيمای جمهوری اسلامی و امام جمعه تحريف ها و توجيهات خودشان را مانند همه حوادث ديگر بيان خواهند داشت.


در كنار اين دو تحليل و تحريف و توجيه، چند واقعيت ديگر نيز وجود دارد كه در ارزيابی حادثه ديروز تهران بايد به آن ها نيز پرداخت:


1-  وقتی حكومت خود مروج خرافات، به خواب ديدن امام زمان از قول رئيس مجلس خبرگان و در توجيه درست كردن مجلس فرمايشی است، چگونه می توان انتظار داشت يك عوام فريب ديگر با فوكل و كراوات نتواند به نوع ديگری وارد ميدان شود؟


2-  جمهوری اسلامی نه 5 مهر سرنگون شد و نه 10 مهر سرنگون خواهد شد. آن عوام فريبی كه فارسی را هم بلد نيست درست حرف بزند و نامش شده “هخا” نه 10 مهر به ايران خواهد آمد و نه پس از آن. نقشی را بازی كرده و می رود بدنبال كار و زندگی اش. اما نتايج كار او را همان ها كه وی را به ميدان فرستاده بودند قطعا ارزيابی علمی می كنند. بموجب اين ارزيابی است كه مشخص می شود:


الف- مردم به هر قيمتی خواهان رفتن آقايان هستند، حتی با دست غيب.


ب- اين دست غيب، همان دستی است كه “هخا” را پيش انداخت. يعنی امريكا و اسرائيل كه زمينه سنجی افكار عمومی داخل كشور را می كنند.


پ- مردم نه تنها ناراضی اند، بلكه درحالت انفجارند. حتی اگر رهبران جمهوری اسلامی به اين دل خوش كنند كه با گذشتن 10 مهر و سقوط نكردن حكومت مردم دچار ياس بيشتری شده و ميدان را برای زدوبندها و تسويه حساب های حكومتی بين حكومتيان خالی خواهند كرد نيز تغييری در اين حالت بوجود نخواهد آمد. اين حالت انفجاری، در موقعيت ديگر و بزنگاه ديگری خود را نشان خواهد داد. عوارض و عواقب خشونتی كه حكومت در جامعه رسوخ داده و مقابله ای كه با اصلاحات كرد، هنوز در پيش است!
 
 

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates