26.09.2004

دير روابط ‌‏عمومي دادسراي ‌‏عمومي و انقلاب تهران در پاسخ به مزروعي جوابيه‌‏اي صادر كرد

 منبع پیک ایران


محمد شادابي، مدير روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران در پاسخ به اظهارات رجبعلي مزروعي ، جوابيه‌‏‏اي منتشر كرد. 
به گزارش خبرنگار حقوقي “ايلنا” شادابي در اين جوابيه آورده است : وقتي با اين ديد كه آنچه آقاي مزروعي بيان مي‌‏كنند از روي صداقت است ، به سئوالات و پيگيري‌‏هاي ايشان فكر مي‌‏كنم ، پاسخي براي نحوه عمل ايشان در بزرگ نمايي مطالب و به انحراف كشيدن افكار عمومي پيدا نمي‌‏كنم.
وي مي‌‏افزايد : آقاي مزروعي قانون را مثال مي‌‏زنند و مي‌‏گويند ؛ قانون گفته است متهم بايد از موضوع اتهامش مطلع باشد و قانون گفته است … و در خاتمه هم مي‌‏گويند ؛ من از هيچ چيز اطلاع ندارم.
مدير روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران خطاب به رجبعلي مزروعي ، تصريح كرد : در اينجا متهم شما نيستيد ، بلكه فرزند شما متهم است ، بنابراين ؛ اين فرزند شماست كه بايد از اتهام خود مطلع باشد ، نه جنابعالي ؛ چرا به رغم اينكه از حقيقت اطلاع داريد با نامه پراكني‌‏هاي خود افكار عمومي را دچار تشويش مي‌‏كنيد !؟
شادابي ادامه داد : گفته‌‏ايد ؛ اينجانب فرزندم را به اماكن نيروي انتظامي بردم و مأمورين قول دادند 48 ساعت بعد آزاد مي‌‏شود و مدعي هستيد كه پس از 19 روز آزاد نشده است . آقاي مزروعي از جنابعالي كه سال‌‏هاي متمادي را در مسند قانونگذاري گذرانده‌‏ايد ، پذيرفتني نيست اينقدر با قانون ناآشنا باشيد . شما خيلي خوب مي‌‏دانيد، فرزند شما با حكم قضايي بازداشت شده است و با حكم قضايي نيز در بازداشت به سر مي‌‏برد . بنابراين مأموري كه صرفاً ضابط قضايي است ، در خصوص زمان آزادي فرزندنتان نمي‌‏تواند اظهار نظري كند . شما خوب مي‌‏دانيد ، فرزند شما وقتي قرار بازداشت به او تفهيم شد به اين قرار اعتراض نكرد ، يعني خودش آگاهانه قرار بازداشت را پذيرفت و كتباً نوشته است اعتراضي به قرار صادره ندارد.
وي در ادامه خاطرنشان كرد : خوب مي‌‏دانيد وقتي كه وكيل پسر شما به دادسرا و شعبه رسيدگي كننده مراجعه كرد، ‌‏وكيلي كه به همراه شما آمده بود به قرار صادره اعتراض كرد. خوب مي‌‏دانيد كه به رغم اينكه مهلت قانوني اعتراض به قرار تمام شده بود، ليكن دادسرا اعتراض به قرار را پذيرفت و حتي به رغم اينكه مهلت قانوني اعتراض به قرار، تمام شده بود، ليكن دادسرا اعتراض به قرار را پذيرفت و حتي به رغم اينكه يك شعبه دادگاه در همان دادسرا مستقر است تا به قرارهاي صادره رسيدگي كند با اين وجود براي اينكه باز فردا جنابعالي نگوييد تباني شده است، اعتراض به قرار ، به همراه پرونده به دادگاه انقلاب مركز ارسال شد تا به هر شعبه‌‏اي كه مايل هستند ارجاع دهند.
مدير روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران در ادامه رجبعلي مزروعي را مورد خطاب قرار داد و با اشاره به اينكه با اين وجود عليه دستگاه قضايي جوسازي مي‌‏كنيد، آورده است: شما گفته‌‏ايد، با فرزندتان ملاقات حضوري نداشته ايد، چرا نمي‌‏گوييد فرزند شما وقتي از ايشان سوال شده با چه كسي دوست داري ملاقات كني، گفته است؛ فقط با نامزدم! فرزند شما خودش دوست نداشته با كس ديگري ملاقات كند و به قول جنابعالي بايد آزادي را پاس داشت و پذيرفت ايشان آزاد است با هر كس كه دوست دارد، ملاقات كند و بپذيريد كه نمي‌‏توان و نبايد او را مجبور به ملاقات با كسي نمود.
شادابي ادامه داد: جالب است در جايي كه فرزند شما بعنوان متهم، اعتراض به قرار صادره ندارد، درباره ملاقات مي‌‏گويد؛ فقط مايل است با نامزدش ملاقات كند و پاسخ همه سئوالات را مي‌‏دهد و بطور كلي در حالي كه متهم به هيچ موضوعي اعتراض ندارد، جنابعالي به همه چيز اعتراض داريد؟ لطفاً قانونگذاري كه قانون نمي‌‏داند نباشيد..%
وي مي‌‏افزايد: ظاهراً آقاي مزروعي نگران مطالبي است كه فرزندشان از آن مطلع هستند ، به همين جهت ، تلاش زيادي دارند تا ايشان در بازداشت نمانند ، با اين اميد كه فرصتي براي تخليه اطلاعاتي كه نزد فرزند ايشان است وجود نداشته باشد . لازم مي‌‏دانم به اطلاع آقاي مزروعي برسانم ، فرزند ايشان تاكنون اقارير بسيار مهم و تكان دهنده‌‏اي در خصوص فعاليت سايت‌‏هاي مذكور داشتند كه نقش افراد را در هدايت جنگ رواني كاملاً مشخص و هويدا مي‌‏نمايد.
مدير روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران در پايان خاطرنشان كرد : بنابراين به نظر مي‌‏رسد، ديگر كار از كار گذشته است و تلاش آقاي مزروعي براي جلوگيري از انتشار اين اطلاعات نوشداروي بعد از مرگ سهراب است .
 

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates