21.09.2004

كارگردانان و بازيگرانی كه از نهانخانه های امنيتی در آمدند

اين اطلاعات برای انتشار دراختيار پيك نت قرار گرفته


يورش به سينما


http://www.peiknet.com/1383/page/07shahrivar/p084cinema.htm


 


 


دراعلامیه دادستانی تهران كه در واقع اعلامیه قاضی مرتضوی است كه متن و مضمون آن در جلسات مقابله با یورش فرهنگی ( با حضور حسین شریعتمداری و حسن شایانفر و گاه سردار ضرغامی و مرتضوی) تهیه می شود، سینماگران ایران فاسد اعلام شده اند. بموجب این اعلامیه و در ادامه رهنمودهای “رهبر” باید یك انقلاب فرهنگی ( لابد به سبك ماچین، زیرا در سبك چین گریبان مقامات حزبی و دولتی را گرفته بودند و در جمهوری اسلامی گریبان مردم را!) دركشور ایجاد شود. این انقلاب فرهنگی را متهمین به قتل و جنایت نظیر همان ها كه در بالا نامشان آمد قرار است پیش ببرند. البته به كمك شهردار تهران “احمدی نژاد كه او نیز متهم به قتل دكتر سامی است.


اطلاعیه دادستانی تهران نشان می دهد كه برای سینما پرونده باز كرده اند و بزودی بگیر و ببند سینمائی، شبیه بگیروببندهای مطبوعاتی آغاز خواهد شد. بعد از اشغال انجمن منتقدان ونویسندگان سینمایی اكنون نوبت به هئیت مدیره خانه سینما رسیده است .


اخبار رسیده حاكی است كه تدارك این حمله قبل از برگزاری جشن سینما فراهم شده است. محمودگبرلو ( مامور امنیتی حراست ایران خود رو كه همزمان هم دبیر سینمایی روزنامه رسالت بود) بعد از اشغال انجمن به ریاست آن  منصوب شد. او به همراه محمدتقی فهیم تواب سازمان پیكاردر زندان لاجوردی كه بشدت معتاد است وارد صحنه شدند. فهیم مدت ها بعنوان خبر چین حسن شایانفر (مدیرداخلی كیهان و هم كاسه حسین شریعتمداری) فعال بود و سپس بعنوان  سینمایی نویس در روزنامه كیهان حضور یافت. فهیم نیز بعد از اشغال انجمن، بعنوان نایب رئیس آن منصوب شد. این تیم جو سازی را برای یورشی كه اكنون به خانه سینما شده اجرا كردند. آنها هیئت مدیره جدید را هم تدارك دیده اند تا  درست به شیوه  اشغال انجمن، بعد از حمله به افراد سینمایی توسط مرتضوی و ایجاد رعب و هراس برای انفعال بقیه، آنها را در یك انتخابات فرمایشی بر سر كار بیآورند و  خانه سینما را مانند هفته نامه سینما به بولتن توطئه توسط حسن شایانفرتبدیل كنند. این سرنوشتی است كه برای فوتبال و مطبوعات ورق زدند و حالا نوبت سینماست.


داریوش ارجمند، مهدی فخیم زاده، ابوالقاسم طالبی، جمال شورجه، محمود گیرلو، جواد شمقدری


اعضای اصلی خواهند بود و بقیه اعضا هم از میان افراد درجه هشتم سینما  به اصطلاح انتخاب خواهند شد مهدی فخیم زاده نامزد ریاست هیئت مدیره است و ابوالقاسم طالبی بعنوان مدیر  عامل در نظر گرفته شده اند.


آنها كه زیر تبغ قرار گرفته اند جرم بزرگشان حمایت از خاتمی در انتخابات 76 است و آنها كه به میدان می آیند كسانی هستند كه در زمان انتخابات دوم خرداد به ناطق نوری رای دادند و سوابق آنها به شرح زیر است:


داریوش ارجمند اهل مشهداست و از اعضای قدیمی انجمن حجتیه و مشاور سینمائی – فرهنگی رهبر. او كه در سریال تلویزیونی امام علی نقش مالك اشتر را بازی كرده بود، در زمان انتخابات همین لباس را پوشید و در میدان هفت حوض نارمك نماز خواند و از مردم خواست به ناطق رای بدهند. او از آن ببعد با حقوق های كلان در خدمت سیمای لاریجانی و ضرغامی در آمد.


ابولقاسم طالبی نیز در زمان وزرات علی فلاحیان در وزارت اطلاعات وامنیت معاون اطلاعات اصفهان بود. او را به تهران فراخواندند تا با انتشار نشریه سینمایی “سینما ـ ویدئو” به مقابله با نشریات سینمایی بپردازد. این نشریه علیرغم بودجه كلان بخاطر خط  مشی حزب الهی شكست خورد. طالبی پیش از آنكه ضرغامی سرپرست سیمای جمهوری اسلامی شود بعنوان مشاور او فعال بود.


جمال شورجه و شمقدری عضو اطلاعات سپاه هستند و شورجه از طرف مرتضوی بعنوان عضو هیئت منصفه مطبوعات هم منصوب شده است.


 


 


 


پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates