30.07.2004

35 کشته در درگیری نیروهای عراقی با افراد مسلح در مرز ایران

وزیر کشور عراق اعلام کرد در جریان درگیری شدید نیروهای پلیس عراق با افراد مسلحی که از مرزهای جنوبی ایران وارد عراق شده بودند ، 35 تن از این افراد کشته و 40 تن دیگر بازداشت شدند. وی درعین حال گفت دلیلی مبنی بر اینکه این افراد از سوی دولت ایران هستند یا نه ، در دست نداریم .
به گزارش خبرگزاری مهر 8 مردادماه، ” پایگاه اطلاع رسانی ایلاف گزارش داد : فلاح نقیب در کنفرانس مطبوعاتی با حضور برهم صالح معاون نخست وزیر در امور امنیتی و موفق الربیعی مشاور عالی امنیت ملی عراق در بغداد اظهار داشت: در شدید ترین درگیریهای مسلحانه از زمان انتقال قدرت به عراقی ها تاکنون نیروهای پلیس به مقابله با افرادی پراختند که به شکل غیرقانونی از مرزهای جنوبی با ایران، وارد عراق شده بودند . وی گفت این درگیریها منجر به زخمی شدن ده تن از نیروهای پلیس عراق نیز شد.

سخنگوی نیروی های چند ملیتی در عراق نیز با صدور بیانیه ای در شهر ناصریه در جنوب عراق، از کشته شدن حداقل 35 فرد مسلح وبازداشت 40 تن دیگرازاین افراد در عملیات مسلحانه مشترک با نیروهای امنیتی عراق در جنوب بغداد خبرداد.

در این بیانیه آمده است : دراین در گیریها که صبح روز گذشته در منطقه ای واقع در 70 کیلومتری جنوب غربی بغداد رخ داد , نیروهای اوکراینی و آمریکایی نیز مشارکت داشتند.

سخنگوی نظامیان آمریکایی نیز در این باره مدعی شد : این افراد از مرزهای ایران وارد شده بودند، ما نیز آنها را از مدتی پیش تحت نظر داشتیم و می دانستیم که اقدامات مسلحانه علیه نیروهای ائتلاف صورت خواهند داد “.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates