07.07.2004

برای «پرشور» کردن انتخابات رياست جمهوری مجاهدين انقلاب اسلامی خواهان حضور هاشمی رفسنجانی هستند!

محمد سلامتی: سازمان مجاهدين معتقد است که هرکس که احساس می کند توان دارد، بايد در عرصه رقابت انتخاباتی حضور پيدا کند. با اين حضور، اقشار مختلف مردم که به تک تک اين افراد اعتماد و اطمينان دارند و برنامه هاى اين افراد را می پسندند با شور و شوق درعرصه انتخابات حضور پيدا می کنند و کميت شرکت کنندگان گسترش پيدا می کند

چهارشنبه ٣ تير ١٣٨٣ – ٢٣ ژوئن ٢٠٠۴

تهران، خبرگزارى جمهورى اسلامی
گفت وگو از : داريوش غفارى

دبيرکل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی گفت: حضور هاشمی رفسنجانی مانند بسيارى از شخصيت هاى ديگر به همان نسبت که طرفدار دارند، می تواند ايجاد انگيزه کند تا شاهد انتخاباتی پرشور باشيم.
محمد سلامتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سياسی ايرنا، افزود: تشکيلات سازمان مجاهدين معتقد است که هرکس که احساس می کند توان دارد، بايد در عرصه رقابت انتخاباتی حضور پيدا کند.
وى تاکيد کرد: با اين حضور، اقشار مختلف مردم که به تک تک اين افراد
اعتماد و اطمينان دارند و برنامه هاى اين افراد را می پسندند با شور و شوق درعرصه انتخابات حضور پيدا می کنند و کميت شرکت کنندگان گسترش پيدا می کند.
سلامتی تصريح کرد که سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی به سهم خود شخصيت هايی را که احساس می کند حضورشان در انتخابات آينده ضرورت دارد، به نامزد شدن تشويق خواهد کرد.
دبيرکل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی گفت: هنوز سازمان مجاهدين انقلاب و گروه هاى جبهه دوم خرداد به جمع بندى در خصوص افراد خاصی براى نامزد شدن در انتخابات رياست جمهورى نايل نشده است، که بگوييم از بين اين ها چه فرد يا افرادى را ترغيب و تاييد می کنيم.
وى ابراز اميدوارى کرد فضاى انتخابات رياست جمهورى فضاى سالم، با نشاط و رقابتی و حضور بسيار گسترده مردم با احساس اطمينان و آرامش توام باشد که اگر اين گونه باشد، انتخابات بسيار خوبی خواهيم داشت.
سلامتی اظهار داشت: اگر شرکت گسترده مردم در انتخابات رياست جمهورى تحقق يابد، امنيت ملی تقويت خواهد شد، که دلسوزان براى نظام و انقلاب نسبت به آن علاقه مند هستند.
وى خاطرنشان کرد: تحقق مشارکت گسترده مردم در انتخابات، به حرکت هاى مختلف از سوى احزاب سياسی، مسوولان و دست اندرکاران در قواى مختلف و مطبوعات و رسانه ها باز می گردد.
سلامتی افزود : همه احزاب سياسی جبهه دوم خرداد علاقه مند هستند که رقابت در انتخابات وجود داشته باشد، به ويژه اينکه رقابت بايد سالم باشد.
دبير کل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی گفت: گروه هاى جبهه دوم خرداد علاقه مند به حضور گسترده مردم در انتخابات و فضاى سياسی سالم و با نشاط هستند.
وى ابراز اميدوارى کرد جناح مقابل نيز همين آرزو را داشته باشد.
سلامتی اضافه کرد: لازمه آن اين است که جناح مقابل و مسئولان و دست اندرکاران کمک کنند تا ارگان هايی که فراگير بوده و بايد بی طرفی باشند، به وظيفه قانونی خود به خوبی عمل کنند.
دبير کل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی تاکيد کرد: در آستانه انتخابات قوه قضاييه بايد به گونه اى عمل کند که شبهه ايجاد نشود که می خواهد با يک جناح برخورد و از جناح ديگر حمايت کند.
سلامتی افزود: رسانه هاى ملی مانند صدا و سيما بايد اين مشی را در پيش بگيرند و دنبال انتخاباتی رقابتی و سالم باشند و نه حمايت مستقيم و يا غيرمستقيم يک جناح و برخورد مستقيم ياغيرمستقيم با جناح ديگر.
دبيرکل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد : اگرارگان ها به وظيفه ملی و قانونی خود خوب توجه داشته باشند هدف ها می تواند تامين شود.
سلامتی گفت: مسوولان رده بالاى کشور بايد بی طرفی کامل خود و فراگيرى موضع گيرى هاى خود را مورد دقت قرار دهند، تا انگيزه منفی در گروه هاى سياسی و اقشار مختلف به وجود نيايد.
وى مردم ايران را صادق، آگاه، روشن و به ويژه حساس دانست و گفت: مردم حرکت ها و برخوردهاى سياسی و برخوردها و اعمال مسوولان را به خوبی درک کرده و جهت گيرى ها را تشخيص می دهند.
سلامتی ادامه داد: وقتی جهت گيرى ها، حرکت ها و اعمال دست اندرکاران و مسوولان و ارگان ها و نهادها منطبق بر خواست هاى مردم و تقواى اسلامی باشد، مردم به راحتی و به خوبی جذب شده و حضور ميليونی مردم در انتخابات شکل می گيرد.
وى تاکيد کرد: فضاى سياسی که بايد با نشاط و با انگيزه باشد به عملکرد مسوولان و عملکرد گروه ها و احزاب باز می گردد.
سلامتی با بيان اين که گروه ها و احزاب گاهی ارگان هايی را تحت کنترل دارند، گفت: بايد از اينکه عملکرد اين ارگان ها از بی طرفی خارج شده، حالت يک جانبه پيدا کند، پرهيز گردد.
دبيرکل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی افزود : هميشه در بين گروه ها افرادى علاقه مند هستند در جهت پياده شدن ديدگاه هاى خاص خود بخشی از شخصيت ها و گروه ها را از يک مجموعه جدا کنند.
وى تاکيد کرد: افرادى که از مجموعه جدا می شوند حرکتی منطبق بر خواست هاى اين افراد انجام می دهند، اما ما به عنوان سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی و من به عنوان دبيرکل آن علاقه منديم و تلاش می کنيم که گروه هاى جبهه دوم خرداد انسجام بيشترى پيدا کنند و حتی گروه هاى جديدى به مجموعه بپيوندند.
سلامتی تاکيد کرد : ما علاقه مند نيستيم که گروه يا گروه هايی از اين
مجموعه جدا شوند. وى با تاکيد بر اينکه هيچ وقت داعيه رهبرى جبهه اصلاحات را نداشته ايم، نداريم و نخواهيم داشت ، گفت : ما تنها به عنوان عضوى از اعضاى شوراى هماهنگی جبهه دوم خرداد تلقی می شويم و همواره تلاش کرده ايم که وحدت جبهه دوم خرداد تقويت شود.
سلامتی اظهار داشت : به همين علت در بسيارى از انتخابات دوره هاى گذشته حتی ليست نيز ارايه نکرده ايم و ليستی را که اکثريت گروه هاى جبهه دوم خرداد تاييد کرده اند، به رسميت شناخته ايم .
دبيرکل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی افزود : آن چيزى که مطرح می شود با اين عنوان که سازمان مجاهدين انقلاب داعيه رهبرى بخشی از جبهه دوم خرداد را بر عهده دارد، تکذيب می کنيم . عده اى با طرح اين مساله هدف جدايی بين اعضاى جبهه دوم خرداد را تبليغ می کنند.
سلامتی اضافه کرد : اگر احيانا جبهه اصلاحات به دو گروه تقسيم شود اين اتفاق عجيبی نيست زيرا جبهه دوم خرداد طيف گسترده اى را شامل می شود که طبيعی است بخش هايی از آن قرابت فکرى بيشترى نسبت به بخش هاى ديگر دارند.
دبيرکل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی تصريح کرد : ما سعی می کنيم اين گونه جدايی ها در جبهه دوم خرداد به وجود نيايد اما در صورت تحقق آن امرى طبيعی است .

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates