31.05.2004

فيلمبرداران امنيتی سپاه و سازمان امنيت موازي

باشگاه خبرنگاران جوان

“باشگاه خبرنگاران جوان” چه نوع باشگاهی است؟، به كجا وابسته است؟ و كارش چيست؟

از ديروز كه بخش های مستند يك فيلم در ارتباط با جوانان را پيك نت منتشر كرد، اين سئوال به كرات با مسئولين اين سايت مطرح شده است، زيرا تهيه كننده آن فيلم “باشگاه خبرنگاران جوان” است و اين نام روی اين فيلم قرار دارد.

اين فيلم، دقيقا به سبك فيلم عصرعاشورا و با هدف بی هويت و بی درد معرفی كردن دانشجويان و نسل جوان كشور از يكسو و تبليغ بسيج و بويژه شخص رهبر تهيه شده و دو سوم آن به صحنه هائی از بهشت زهرا، رژه بسيج دوران جنگ، شهيد بوسی رهبر در سالهای پس از جنگ، ضجه های يك زن نسبتا جوان و خوش صورت در دفاع از قربانيان جنگ ( و طبعا حمله به جوانان كنونی كشور) اختصاص دارد و در يك صحنه از آن، علی لاريجانی سرپرست سابق سيمای جمهوری اسلامی و كانديدای رياست جمهوری آينده را با چهره ای مغموم در بهشت زهرا نشان می دهد!

پيك نت با زحمت بسيار اين جنبه های تبليغاتی فيلم را از آن حذف كرده و تنها بخش های مربوط به ناهنجاری های اجتماعی ايران كنونی را پخش كرد. يعنی بخش های مستندی كه اگر هر كس ديگری جز وابستگان باشگاه خبرنگاران جوان می خواست آن را تهيه كند، با دست اندازهای بسيار روبرو شده و نمی توانست. اهميت بخش های مستند آن فيلم كه ما نيز آن را به نمايش گذاشتيم همين است؛ والا بقيه اش ادامه سريال عصرعاشوراست كه سردار سرتيپ ضرغامی سرپرست كنونی سيمای جمهوری اسلامی در تهيه آن نقش محوری را داشت.

اما باشگاه خبرنگاران جوان:

اين باشگاه را در اساس سردارضرغامی، دقيقا زير دفتر رهبر و با هزينه كلانی كه از همين دفتر در اختيارش گذاشته بودند راه انداخت. باشگاه خبرنگارن جوان از اولين فعاليت های جناح راست و ضد اصلاحات برای در دست گرفتن جو عمومی و رسانه ای در سال اول رياست جمهوری خاتمی و ورود به صحنه مطبوعات جديد بود. ماجرا به زمانی باز می گردد كه سردار ضرغامی زير فشار جنبش اصلاحات از سينما كنار گذاشته شد و مانند دهها نمونه مشابه، مافيای قدرت فورا او را در گوشه ديگری به كار گمارد. ضرغامی به تلويزيون رفت و در ساختمان شيشه ای مركز مديريت تلويزيون مستقر شد. اين مركز، درتمام سالهای حكومت علی لاريجانی بر سيمای جمهوری اسلامی دراختيار سپاه پاسداران بوده است.

ضرغامی دراين مركز يك طبقه را در اختيار گرفت و نخستين طرح او ايجاد باشگاه خبرنگاران جوان بود. هدف نيز كادر سازی برای آينده ای بود كه اكنون با فيلمبرداری های وابستگاه باشگاه خبرنگاران جوان شاهدش هستيم. مسئولان اين باشگاه باصطلاح خبرنگاران، همگی از مسئولان بخش تلويزيونی سپاه پاسداران هستند كه اغلب آنها تمرين فيلمبرداری را از اوين و فيلمبرداری از اعترافات زير شكنجه زندانيان سياسی آغاز كردند.

مسئول اصلی اين باشگاه فردی شد بنام سردار “بازغی” كه از عوامل اصلی اطلاعات سپاه است و در شبكه مركزی سازمان اطلاعات موازی نقش مهمی دارد. بازغی، با حمايت ضرغامی در قسمت شرقی ساختمان تلويزيون تاسيسات بزرگی را با سرمايه ای سنگين راه انداخت، كه همين باشگاه خبرنگاران جوان است.

همه اعضای اين باشگاه از سيستم اطلاعاتی سپاه عضو گيری می شوند. آنها دوره های ويژه در سپاه ديده اند و يا فارغ التحصيل دانشگاه امام حسين سپاه پاسداران هستند.

اين باشگاه و نام آن در واقع پوششی است برای كارهای اطلاعاتي- امنيتي- تبليغاتی. مثلا خبرنگاران اعزامی به عراق بيشتر از اين باشگاه به عراق اعزام شده و كارت عضويت آن را داشتند. از جمله “سعيد” و “سهيل” دو فيلمبردار امنيتی سيمای جمهوری اسلامی كه در عراق از سوی امريكائی ها دستگير شدند و چند ماه در بازداشت بودند. همان ها كه وقتی آزاد شدند و به ايران بازگشتند حزب الله تهران با شعار “سعيد و سهيل- لايق نوبل” به استقبال آنها رفتند و از فرودگاه مهرآباد مستقيما به بيت رهبری برده شدند. رهبر از خانه خارج شده و در حياط خانه آنها را بوسيد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates