11.03.2002

تظاهرات کسترده ايرانيان همزمان با بازديد خاتمی از اتريش

محمد خاتمی، رييس‎ جمهور‎ ايران که روز دوشنبه برای ديدار رسمی‎ از كشورهای‎ اتريش‎ و يونان‎،‎ تهران را به‎ مقصد وين‎ ترك‎ كرده بود با استقبال رسمی رييس جمهور اتريش وارد اين کشور شد.
آقای خاتمی پس از ديدار از اتريش و در مرحله دوم سفر خود، راهی يوانان خواهد شد.
رييس جمهور ايران در پاسخ به دعوت رسمی توماس‎ كلستيل‎ رييس جمهور اتريش و استفانو پولوس‎ رييس جمهور‎ يونان راهی اين کشورها شده است.
بر اساس گزارش خبرگزاری ها، آقای‎ خاتمی‎ درمدت‎‎ اقامت خود دراتريش‎ كه تا روز چهارشنبه‎‎ ادامه دارد، با رييس‎‎‎ جمهور،‎ صدراعظم‎، رييس مجلس ورييسان‎ احزاب‎ اين‎ كشور ديدار می ‎كند.
در سفر آقای خاتمی به‎ اتريش‎ کمال خرازی وزير خارجه و اسحاق جهانگيری‎ وزير صنايع‎ ومعادن ايران همراه‎‎ او هستند.

تجمع های اعتراض آميز

گروهی از ايرانيان مقيم اروپا روز دوشنبه همزمان با ورود آقای خاتمی به وين، در مرکز اين شهر تجمع کرده و با حمل پلاکاردها و سردادن شعارهايی مخالفت خود با اين سفر و پذيرايی از رييس جمهور ايران در کشورهای اروپايی را ابراز کردند.
بر اساس گزارش های رسيده، ماموران پليس اوضاع را تحت کنترل داشتند.
مقام های اتريش به خاطر تامين امنيت سفر رييس جمهور ايران، با وجود اينکه سفر به اين کشور برای شهروندان ساير کشورهای اتحاديه اروپا نيازمند همراه داشتن رواديد نيست، از چند روز قبل مقررات حمل رواديد در هنگام تردد در مرزها را به اجرا گذاشتند.

سفر به يونان

آقای‎ خاتمی‎‎‎‎ در پايان سفر به‎ اتريش‎، راهی‎‎ يونان‎ می شود و طی دو روز اقامت در اين کشور با رييس‎ جمهور، ‎‎نخست‎ وزير، رييس‎‎ مجلس اين‎ كشور ديدار خواهد کرد.
در سفر آقای خاتمی به يونان نيز آقای خرازی‎ و بيژن نامدار زنگنه‎‎ وزيران‎ خارجه و نفت‎ همراه او خواهند بود.

اهميت سفر آقای خاتمی
اين سفر آقای خاتمی از جهات گوناگون حائز اهميت است.
قرار است آقای خاتمی در طول سفر خود، با خاوير سولانا، مسوول سياست خارجی اتحاديه اروپا نيز ديدار و گفتگو کند.
انتظار می رود آقای خاتمی در ديدار با مقام های اتحاديه اروپا خواستار ايفای نقش فعالتری از سوی اين اتحاديه برای برقراری آرامش در خاور ميانه شود.
از سوی ديگر، اين سفر در شرايطی صورت می گيرد که اخيرا رييس جمهور و ساير مقام های ارشد آمريکا ايران را جزو کشورهای اصلی حامی تروريسم و جزئی از محور شرارت معرفی کرده بودند.
هدف آمريکا از اين اقدام از سوی برخی از ناظران، تلاش برای تحت فشار قرار دادن ايران و منزوی ساختن تهران در سطح بين المللی ارزيابی شد، لذا استقبال گرم از آقای خاتمی در کشورهای عضو اتحاديه اروپا می تواند به نوعی در تضاد با خواست واشنگتن باشد

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates