20.05.2004

‘حمله هلی کوپتر آمريکايی به جشن عروسی در عراق’: تاکنون حداقل 40 نفر کشته شده اند

درحالی که مقام های محلی عراق می گويند يک هلی کوپتر نظامی آمريکا به سوی مهمانان يک جشن عروسی در عراق آتش گشوده و دست کم 40 نفر را کشته است، منابع نظامی آمريکا چنين حادثه ای را تکذيب کرده و می گويند 40 جنگجوی خارجی را در منطقه کشته اند.
مقام های آمريکايی گفتند پس از اين حمله مقادير زيادی پول، گذرنامه خارجی و تجهيزات ارتباطی کشف کرده اند.

با اين حال گزارش مقام های آمريکايی با آنچه از سوی منابع عراقی درباره حمله ای در همان منطقه نقل می شود کاملا در تضاد است.

به نقل از مقام های عراقی گزارش شده است که اوايل روز چهارشنبه حمله ای هوايی در نزديکی روستای مکرالديب در نزديکی مرز سوريه به يک جشن عروسی انجام شد که 40 کشته به جا گذاشت. به گفته آنها اين حمله پس از آنکه مهمانان جشن عروسی به تيراندازی هوايی پرداختند انجام شد.

اگر گزارش حمله به جشن عروسی صحيح باشد، اين نخستين بار نيست که نيروهای آمريکايی تيراندازی در مراسم عروسی را با آتش گروه های متخاصم اشتباه می گيرند.

گفته می شود چندين زن و کودک در ميان کشته شدگان هستند.

تصاويری که توسط خبرگزاری آسوشيتدپرس تهيه شده است يک کاميون حامل اجساد کسانی را که ادعا می شود در اين حادثه کشته شده اند و گروهی را در حال حفر گور نشان می دهد.

همچنين گروهی از مردان درحال گريستن در اطراف يکی از تابوت ها ديده می شوند.

دو ماه قبل شش نفر از اعضای يک خانواده عراقی طی يک مراسم عروسی در روستايی در شمال بغداد پس از حمله نيروهای آمريکايی کشته شدند. در آن حادثه چهار نفر نيز زخمی شده بودند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates