11.09.2003

برای مقام عظمای ولایت: استحاضه بهتر است یا توسعه سیاسی؟ (بخش ۱)

نیما راشدان
Rashedan@gmx.net
۱ – رسانه های جمعه 14 شهریور 1382 : “مرتضوی در بیمارستان به گنجی گفته است که “باید مانیفست جدیدی بنویسد”- مانیفست جدید را هم اکنون این حقیر سراپاتقصیر برای قاضی سعید مرتضوی و رهبر فرزانه مربوطه خواهم نوشت و نه اکبر گنجی !

***

۲ – بخش بزرگی از اشکالاتی که به ناکامی پروژه اصلاحات انجامید دقیقا متوجه ما است. ما شش سال است از آنتونی گیدنز ، هورکهایمر و آلن تورن در گوش چهارپایانی نظیر مشکینی و جنتی یاسین تلاوت کرده و می کنیم غافل از آنکه دغدغه مقام عظمای ولایت و اعضای محترم مجلس خبرگان و مجمع تشخیص و سایر منصوبان ایشان ، توسعه سیاسی و بحران کارآمدی نیست. دانش بیحد و حصر رهبر فرزانه انقلاب و مقام عظمای ولایت از حیض و نفاس و بول و غائط و تفاوت میان استحاضه کثیره و قلیله و متوسطه مایه می گیرد و نه فیزیک کوانتم و جامعه شناسی جهانی شدن و یا اقتصاد پیوسته.

***

۳ – اخیرا گروهی از دوستان نزدیک به رهبر انقلاب فرموده اند : جمهوری اسلامی ایران قصد خروج از NPT را دارد و برخی دیگر هم اضافه کرده اند : به هیچ وجه پروتکل الحاقی را امضاء نمی کنیم.

الف – بنده خدمت مقام معظم رهبری خاضعانه عرض می کنم : “حضرت آقای خامنه ای -شکر اضافه خوردن در قد و قامت حضرتعالی نیست” – نه تنها بر دهان شما می کوبند و پروتکل را امضاء‌خواهید کرد ، بلکه هر چیز دیگری را که جلویتان بگذارند را نیز با التماس درست مثل قطعنامه ۵۹۸ و صدها مورد دیگر از بوسنی و عراق و افغانستان و … گرفته تا امروز امضاء خواهید نمود البته حضرتعالی پیامدهای امضاء‌را نیز به خوبی می دانید : امضاء پرتکل الحاقی یعنی پذیرش ماموریتی نظیر آنسکام در ایران – یعنی بازرسی سرزده از اتاق خواب حضرتعالی و صبیه محترمه. همانگونه که اتاق خواب صدام حسین کاویده شد – اتاق خواب عدی و قصی حسین بازرسی شد و چندی بعد “اجساد بزک کرده شان”که لابد در تلویزیون مشاهده فرمودید – در اختیار خبرنگاران قرار گرفت. شب به خیر.

ب – مشکل این است که جمهوری اسلامی ایران خود را مسئله ای بسیار جدی و فراملیتی ارزیابی می کند. انگار که بود و نبود این آقایان و این حکومت برای شهروندان دنیای متمدن و غرب به پشیزی می ارزد – برای ساکنان غرب لابد بهتر می دانید که بیمه باسن خانم جنیفرلوپز و یا بریتنی اسپیرز صد برابر با اهمیت تر از تاریخ فقه سیاسی شیعه است – با آنهمه فقیه صاحب رای والا مقام که به سید علی بن الجواد حسینی انجامیده است. به نمایندگیهای سیاسی جمهوری اسلامی ایران در اروپا و آمریکا توصیه می شود یک نظرخواهی ساده در هر شهر اروپایی – آمریکایی و حتی آسیاسی برگزار کنید و ببینید : شهروندان “پیکاچوی پوکمان و یا مایا بی زنبور عسل و یا و یا رکس سگ کارآگاه “را بهتر می شناسند یا “سید علی خامنه ای و علی مشکینی را “- اگر از هر ۱۰۰ نفر حتی ۵ نفر می دانست : خامنه ای خوردنی است یا پوشیدنی ، بنده از همه ادعاهای این نوشته خاضعانه کوتاه آمده عذرخواهی می کنم.
بیدار شوید آقایان ! حاکمان – کشوری فقیر و ورشکسته که “بودجه سالانه اش یک چهاردهم سود خالص کمپانی سوئیسی نستله و یک هفتم شرکت فراملیتی سامسونگ است “- با ۹ میلیون معتاد ، ۸ میلون بیکار – شهرهایی آماده انفجار و اقتصادی رانت خوار و ورشکسته – رهبران کشوری که حتی از پرداخت بهای ۳ فروند ایرباس دست دوم را برای مدت ۵ سال بصورت اقساط عاجز است را چه به این حرفهای گنده و غلطهای اضافه.
کشوری که فقط نیم دهم درصد از تجارت جهانی را در اختیار دارد. با رهبرانی مانند دن کیشوت که از فروپاشی غرب و لیبرال دمکراسی می گویند. خدایا شفای عاجل عنایت فرما.
با تلاوت لاطائلات که مشکل حل نمی شود. پا را بایستی به اندازه گلیم دراز کرد والا پایتان را با اره و تبر – می برند و دور می اندازند ، همانطور که تا امروز خرد خرد بریده و دور انداخته اند.

ج – فرض بفرمائید فردا صبح اسرائیل یا آمریکا یا پاکستان یا آفریقای جنوبی – هشت و یا ۸۰ فروند موشک کروز به مقرهای فرماندهی سپاه شلیک نمایند. آیا خداوکیلی – جمهوری اسلامی ایران با قطارقطار سردار جان برکف سپاه و بازدارندگی فعال و … جرات پاسخگوئی به این حمله را حتی با تیروکمان مگسی دارد؟ به راستی چه خواهید کرد جز مرگ بر آمریکا – مرگ بر اسرائیل گفتن و حنجره پاره کردن در نماز جمعه و التماس جلوی درب سازمان ملل ؟ به راستی کدام دولت و حکومت در جهان به این مرتبه از حقارت و ذلت دچاره آمده چون شما ؟ مایه مسخره جهانیان شده اید. کانادا به دنبال استیفای حقوق شهروندش شما را به دادگاه لاهه می کشاند. آرژانتین که خود با مشکل شورش داخلی مواجه است ، برای جمعی از بزرگان حریم ولایت حکم بازداشت صادر می کند ، قاضی دادگاه فدرال آمریکا پرونده انفجار لبنان را می گشاید ، دادستانی کل آمریکا سخن از انفجار ظهران می گوید . قاضی کم رتبه بریتانیایی سفیر سابق شما را به زندانی در جوار تجاوز کنندگان به عنف و جیب برها می فرستد و او را در مقابل دیدگان خبرنگار و وکیل – یک موجود بسیار خطرناک و تروریست می خواند. مسئول سیاست خارجی اروپا در جلوی چشم خبرنگاران تهدیدتان می کند. آمریکایی هادورتادورتان را محاصره کرده اند – آذربایجان در آبهای ساحلی تان مانور برگزار می کند – ترکیه از خط مرزی تان عبور می کند – در مرز پاکستان سه نفر قاچاقچی یک پاسگاه مسلح را خلع سلاح می کنند – هواپیماهایتان پر از سردار سپاه مثل گونی سقوط می کند – از ترس حمله و بمباران اسرائیل و یا دیگران خواب به چشمتان راه ندارد و تازه مانده اید که حال اگر حمله کنند : “چه غلطی جز زنجموره و مظلومیت سید علی و حزب الله از دستتان بر می آید؟ ”

د – نگارش این یادداشت کوتاه – دقیقا با همین نثر درخور قاضی مرتضوی و مقام معظم منصوب کننده ایشان – بسیار لازم آمد. آقایان گمان نبرند که چون سعیدی سیرجانی و زهراکاظمی و پروانه فروهر می کشند و یا اکبر گنجی را به بند کشیده چون سعید مرتضوی رجز می خوانند – رستم دستان شده اند و کسی را از ایشان واهمه است. زمانش که برسد سریعتر از چشم برهم زدنی “نظام ولایت مطلقه “را مانند “لاشه موش متعفی “از دم می گیرند و می فرستند آنجا که “پینوشه – فردینانند مارکوس سوهارتو – میلشویچ – چائوشسکو – ملا محمد عمر و صدام حسین “را فرستادند. فعلا غمتان نباشد همینطور ادامه دهید – روزنامه توقیف کند – جوانها را شلاق زنید – رزونامه نگاران را بازداشت کنید به مرور با پس گردنی نه تنها پروتکل امضاء‌می کنید که خیلی کارهای دیگر هم خواهید کرد.

با احترام و ادب

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates