07.09.2003

پس از شورش در سمیرم، تظاهرات خشونت بار یزد نشان داد: مردم با هر حادثه ای آماده شورش اند!

در پی اجرای طرح متوقف ساختن موتور سیکلتهای بدون پلاک در خیابان کاشانی یزد،از سوی راهنمایی و رانندگی موتور سواری بدون توجه به هشدار نیروهای حاضر در محل به حرکت خود ادامه داد و در اثر تصادف جان خود را از دست داد.
به گزارش ایسنا برخی از شاهدین حاضر در صحنه عنوان کردند که ماموران نیروی انتظامی با استقرار در پشت درخت‌های سه راه هراتی (واقع در خیابان کاشانی) موتور سیکلت‌های متخلف و بدون پلاک را متوقف می‌‌کردند.
این شاهدان ادعا کردند که در این حادثه نیز اقدام به توقف ناگهانی موتورسیکلت توسط مامورین، باعث سرنگونی سرنشین آن شد که در همین هنگام برخورد یک خودروی عبوری با وی فوت او را موجب گردید.
هم چنین یکی دیگر از افراد حاضر در محل افزود: بعد از حضور نیروی انتظامی در صحنه، سریعا راننده خودروی سواری و پیکر موتور سوار از صحنه خارج و آثار به جا مانده از تصادف در خیابان پاک شد.
به گفته این فرد امحای آثار تصادف با مخالفت مردم حاضر در محل مواجه گشت و در پی آن گروهی از مردم در حال گذر و کسبه‌ در محل اجتماع کردند.
این گزارش حاکیست سردار دشتی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی یزد، با حضور در این جمع قول مساعد داد که سریعا موضوع را مورد بررسی قرار داده و متخلفان را بازخواست کنند.
گفتنی است که تعدادی از تجمع کنندگان تا ساعتی با بستن خیابان و شکستن شیشه‌های اتوبوس‌های شرکت واحد به اعتراض خود ادامه دادند.
در همین رابطه فرماندار یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار داشت: جزئیات کامل مرگ موتور سواری که در سه راه هراتی واقع در خیابان کاشانی یزد رخ داده، فردا منتشر خواهد شد.
حسینعلی فلاح تصریح کرد: جزئیات این حادثه که در پی آن حدود 200 نفر از مردم تجمع کردند بررسی شده و متعاقبا اعلام خواهد شد.
وی افزود: گروهی از حاضران معتقدند فوت موتور سوار بر اثر تعقیب نیروی انتظامی و ترس از دستگیر شدن رخ داده است.
فلاح گفت: نیروی انتظامی نیز اذعان می‌دارد؛ که شخص متوفی در جهت خلاف از خیابان کاشانی وارد خیابان چمران شده و با مشاهده نیروی انتظامی اقدام به فرار نموده که در نهایت منجر به تصادف وی با خودرویی و فوت او شده است.
هم چنین حیدری معاون مدیر کل سیاسی انتظامی استانداری یزد نیز با بیان اینکه گزارش کاملی از حادثه به دست وی نرسیده، توضیحات بیشتری نداد.
معاونت اجتماعی نیروی انتظامی یزد نیز با عادی خواندن این تصادف به خبرنگار ایسنا گفت که گزارش حادثه بعدا ارسال می‌شود

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates