28.08.2003

زنان تیره پوش مواجه زنان روشن پوش

بار دیگر گروهی از زنان روبنده پوش در اماکن و معابر عمومی شهر شیراز با برپایی خیمه هایی اقدام به “امر به معروف و نهی و از منکر” رهگذران می نمایند.

این درحالیست که چهره این گروه از زنان در میان پوشش های روشن اعتراضی بانوان و دختران شیرازی به وضع موجود جلب توجه می کند.

گروهی که با پوششی کاملا تیره بصورتی که حتی چشمان شان نیز قابل دیدن نیست و ضمن جلب توجه عابران(چه زن و چه مرد)، با دعوت مردم به مطالعه جزوات و بهره گیری از سی.دی های هدایتی در خصوص مسئله حجاب در اسلام، صدای پای زن، آوای زن، موسیقی در اسلام و … با برخوردی محترمانه به ارشاد می پردازند.

یکی از زنان عضو این گروه- که لهجه ای اصفهانی داشت- ضمن قانونی جلوه دادن فعالیت این عده، اظهار داشت: این گروه با حمایت شهرداری شیراز و نیروی انتظامی فارس از سوی “دارالعلم و العباده سیده النساء” اصفهان- که حوزه علمیه اسلامی زنان است- فعالیت می کنند و تاکنون نیز با مخالفتی روبرو نشده اند. وی با مناسب دانستن برخورد مردم با فعالیت های این گروه، افزود: حتی توریستها نیز در مواجهه با فعالیت این زنان ضمن احترام به موضوع حجاب، علاقه مندی خود را به اسلام ابراز نموده و در مواردی با گرویدن به دین اسلام، با پوششی مشابه زنان ما به کشور خود بازگشته اند.

سردار بیگی، فرمانده انتظامی فارس ضمن رد حمایت از فعالیت های این گروه با تاکید بر اینکه اگر زنان مذکور باعث سلب آزادی های مشروع مردم شوند، گفت: فعالیت این گروه از زنان با شاکی خصوصی قابل پیگرد می باشد. همچنین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شیراز نیز فعالیت این گروه را فاقد وجاهت قانونی و خارج از حیطه دانست و آنرا قابل برخورد عنوان کرد.

گفتنی است: این گروه از زنان روبنده پوش ضمن فعالیتی مشابه در ماه های گذشته مقابل حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ظهور کردند و در حال حاضر در چهارراه 15 خرداد(پارامونت)، میدان امام حسین(ستاد) و میدان آزادی(گاز) مردم را به رعایت شئونات اسلامی و محرمات می نمایند

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates