03.08.2003

دوقلوهای به هم چسبیده: محسن و مرتضی

نام مرتضی رضایی سالهاست که دیگر بصورتی جدی برده نمی شود. مثل بسیاری از اعضای مافیای نظامی گذشته ایران که پشت شرکتهای غول پیکر پنهان شده اند و بدون نام زندگی می کنند. تاجر بزرگ اسلحه و اطلاعات، آقای حمید نقاشیان کجاست؟ نام های این افراد و سرنوشت آنان را به مرور با شما خواهیم گفت. اما مرتضی رضایی سالهاست که به عنوان سایه محسن و شریک او تجارت مهمی را در دست دارد. آنها سرمایه ای در حدود صد میلیارد تومان در تجارت قاچاق میان ایران و عراق در اختیار دارند. تجارت پول های سیاه که فقط توسط نیروهای اقتصادی که از قدرت عظیم امنیتی و سیاسی برخوردارند می تواند صورت بگیرد. محسن رضایی با اتکاء به همین تجارت بی پایان و از سوی دیگر تلاش برای یک حضور رسمی و داشتن رسانه های متعدد مانند روزنامه جوان و نشریات وابسته به آن و همچنین سایت بازتاب تلاش می کند که حضورش را به عنوان یک سیاستمدار در کشور حفظ کند.

او برای دو وضعیت آماده است، از سویی آماده است تا در صورت رسیدن به انتخابات ریاست جمهوری با تمام ثروت و قوا برنده بازی ای شود که همه نیروها با سرگردانی با آن مواجهند و از سوی دیگر او تنها نیروی نظامی است که علیرغم اعلام سرسپردگی شورای فرماندهی سپاه به رهبری آقای خامنه ای می تواند آنان را در یک کودتا اداره کند. طبق ارزیابی های نیروهای امنیتی طرفدار رئیس جمهور از 29 فرماندهی که نامه اعتراض به خاتمی را در 4 سال پیش امضا کردند حداقل 25 نفرشان از زمینداران و تجار بزرگ کشور در حال حاضر محسوب می شوند.
در کنفرانس آتن چه گذشت ؟ پاسخ آمریکایی ها چه بود؟ و چه اتفاقاتی در بازگشت هیات در تهران رخ داد؟ اینها را در گزارش بعد می خوانید.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates