09.03.2002

اخبار کوتاه

گزارش جامعه فرهنگيان مبارز در خصوص تحصن و تظاهرات امروزمعلمين در تهران
امروز شنبه 18 اسفند 1380، حدود هزار نفر از معلمين و فرهنگيان به اميد حضور خاتمی طبق قرار گذشته با دفتر ايشان به داشگاه تهران رفته و در مقابل مسجد اين دانشگاه تحصن نمودند. اما از آقای خاتمی خبری نشد و آنان خواهان رسيدگی به وضعيت معيشتی خود شدند و قرار تحصن بعدی را روز چهار شنبه ساعت 10 صبح در مقابل دانشگاه تهران تعيين کردند. در بيرون از داشگاه عده ای تجمع کرده بودند که تعدادشان به حدود 500 نفر ميرسيد.
قرار است گزارش رسمی تحصن و تظاهرات بطور رسمی منتشر شود.


معلمين کرمانشاه در اعتصاب هستند
امروز صدها آموزگار کرمانشاه از حاضر شدن در کلاسها خود داری کردند. معلمين کرمانشاه در پی چند اعتصاب کوتاه مدت که در روزهای دوشنبه و سه شنبه صورت گرفت به اين کار دست زدند. آنان در حالی دست به اعتصاب ميزنند که روسای آموزش و پرورش آنان را تهديد به دستگيری و اخراج کرده اند.

از هزاران دانش آموز که به مدارس خود رفته اند خواسته شده است در مدارس بمانند.


در گيری معلمان و نيروهای پليس در تظاهرات امروز تهران
گزارشهای تائيد نشده حاکی است، ساعت 10 صبح امروز به وقت ايران، درگيريهای پراکنده ای در ميدان انقلاب تهران ميان معلمان و نيروهای امنيتی صورت گرفته است.

نيروهای پليس و لباس شخصی ها به صدها تظاهر کننده معلم و حاميان آنان حمله کرده و تعداد بسياری را دستگير کرده اند. تظاهر کنندگان سعی ميکردند خود را به مقابل داشگاه تهران برسانند و حرکت آنها با مقاومت پليس روبرو شد. اما عده ای از تظاهر کنندگان توانستند با تغير مسير خود را به مقابل دانشگاه تهران برسانند.


روز جهانی زن در ايران
به مناسبت روز جهانی زن مراسمی توسط سازمان ها و نهادهای غير دولتی مرتبط با زنان مراسم مختلفی در مراكز دانشگاهی و فرهنگی ايران برگزار شد.
اگرچه گروهی از زنان با نامگذاری روزی به نام “روز زن” چندان موافق نيستند و چنين نامگذاری را گامی ديگر در راه تقسيم بيشتر جامعه به زن و مرد می دانند ومی گويند به مسائل و مشكلات زنان در جهان بايد در تمام طول سال پرداخته شود و نه در يك روز؛ گروهی ديگر با اشاره
به مشكلات زنان در جوامع و تبعيض هايی كه نسبت به آنان روا می شود می گويند روز زن بهانه ای برای طرح اين مشكلات و آشنا كردن زنان با حقوقشان به ويژه در جوامع جهان سوم است.
از سوی ديگر فعالان جنبش های زنان در ايران معتقدند ماداميكه زنان ايرانی خود جرات و جسارت بيشتری برای دستيابی به حقوق شان در زندگی شخصی خود نشان ندهند، حتی برگزاری چنين مراسمی كمكی به حل مشكلات زنان در ايران نمی كند.
در ايران در سالهای اخير، مقامات جمهوری اسلامی روز تولد دختر پيامبر اسلام را به عنوان روز زن اعلام كرده اند و تا مدتها برگزاری مراسمی به مناسبت روز جهانی زن به دليل ريشه غربی آن به صورت غير رسمی ممنوعيت داشت.
اما فعالان حقوق زنان در ايران می گويند كه در دو سال اخير برای برگزاری مراسم اين روز به صورت علنی با مشكلی مواجه نبوده اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates