03.08.2003

استاد در سراسر گیتی جایی دارد

کسانی که دفتر استاد مصباح یزدی را در قم دیده اند می دانند که سلیقه ایشان در طراحی داخلی بی نظیر است. ساختمانی سراسر چوب در شهری خشک که هیچ نیازی به چوب ندارد. استاد نه فقط در قم بلکه در انگلیس، کانادا و بسیاری از کشورهای جهان شاگردانی در حال آموختن دارد و خود را برای رهبری جهان شیعه در آینده آماده می کنند.
وقتی امام مرد و رهبران کشور برای تعیین رهبری جمع شدند و سرانجام روحانی شعردوست و اهل رمان خراسانی که دوستان قبل از انقلاب از او خاطرات خوشی داشتند به رغم نظر آخوندهای فیضیه رهبر شد، استاد در خانه یکی از بزرگان قم فریادش در آمد: که از این همه آدم همین یک بی دین را رهبر شیعه کردید؟

اما دوستان استاد چیزی را خوب می دانستند و آن عدم تعادل عصبی استاد مصباح یزدی بود. وی که سالهاست زیر نظر دکتر آ. س. در لندن تحت معالجه است سالها پیش نسخه زیر را از دکتر گرفت: یا زن جوانی می گیری، یا در روز کمی الکل می خوری، یا ورزش می کنی، بخصوص شنا. استاد گفت: نه آن غلط را می کنم، نه این گه را می خورم، اما ورزش می کنم. دور و بری های استاد خوب می دانند که بسیاری از موضع گیری های مصباح ناشی از وضع روانی و عصبی اوست.
سالهاست که آقای خامنه ای با واگذاری امتیاز 7 میلیارد تومانی شکر و واردات آن به استاد مصباح امکان فعالیت ایشان را فراهم کرده است. هیچ وقت فکر کرده اید چرا یک روضه خوانی در تورنتو در شبهای احیاء ماه رمضان با جمعیت 3 هزار نفر برگزار می شود ولی سخنرانی چپ ها حتی صد نفر هم تماشاگر ندارد؟

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates