24.07.2003

مرتضوی در دیدار با شاهرودی و علیزاده: می دانید، اگر خطا هم شده باشد من فقط دستورات را اجرا کردم

پیک نت:
تعدادی زندانی با ماموریت های جدید بزودی آزاد می شوند
طبق خبرهائی که برای انتشار دراختیار پیک قرار گرفته:

دادگستری مرکز و شخص علیزاده که به پیشنهاد او قاضی مرتضوی دادستان تهران شد، و همچنین خود مرتضوی قصد دارند در چند روز آینده چند نفر از زندان رویدادهای اخیر را آزاد کنند. از این افراد تعهد گرفته شده که با روزنامه ها مصاحبه کرده و ضمن تائید شکنجه در زندان، آن کار ماموران وزارت اطلاعات و امنیت اعلام کنند. آنها همچنین قرار است مطابق تعهدی که داده اند به کمیسیون اصل 90 مجلس نیز مراجعه کرده و در این زمینه نامه نگاری کنند.

در میان این جمع، البته تعدادی هم بدون این تعهد و قرار و مدار قرار است آزاد شوند. مرتضوی در جلسه ای با حضور علیزاده و هاشمی شاهرودی قول داده که خودش کارها را درست کند و از فشار روی قوه قضائیه کم کند اما به این شرط که چند تن از نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس را هم به او معرفی کنند تا با هم این طرح را پیش ببرند.

در همین جلسه، مرتضوی با علم و آگاهی از مسئله تجاوز جنسی به زهرا کاظمی در حین شکنجه وی، از آیت الله شاهرودی می خواهد که خود شخصا مسئله را به اطلاع رهبر رسانده و دستور او را برای دفن جسد در ایران و جلوگیری از انتقال آن به کانادا بگیرد، تا او بتواند بقیه کارها را خودش سرو سامان بدهد و سروصداها را بخواباند.

مرتضوی در همین دیدار که بسیار عصبی و متشنج بوده، با پرخاش می گوید: امیدوارم برای من از آن خواب ها دیده نشده باشد که برای سعید امامی دیدند. من اگر لازم باشد قبل از دچار شدن به سرنوشت سعید امامی همه چیز را خواهم گفت و همه را لو خواهم داد. شما به رهبر بفرمائید که اگر هم خطائی در این میان شده باشد، من فقط دستورات را عملی کردم و این را خیلی ها می دانند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates