24.07.2003

بموجب یک خبر دریافتی: جسد زهرا کاظمی را با موافقت رهبر در شیراز به خاک سپردند وکانادا سفیر خود را بعنوان اعتراض فراخواند

پیک نت:
از بیم کشف تجاوز جنسی به زهرا کاظمی در زندان، جسد را تحویل کانادا ندادند!
جسد دکتر زهرا کاظمی، خبرنگار ایرانی- کانادائی سرانجام در شهر شیراز که زادگاه وی بود به خاک سپرده شد. بدنبال اعلام خبر خاکسپاری زهراکاظمی، دولت کانادا اعلام داشت که سفیر خود را بعنوان اعتراض از ایران فرا خواهد خواند. دولت کانادا پیشتر خواهان انتقال جسد به این کشور شده بود. این درخواست بر مبنای خواست پسر زهرا کاظمی که کانادائی است و همچنین دولت کانادا جهت تحقیقات پزشکی اعلام شده بود که جمهوری اسلامی با آن موافقت نکرد. دفن جسد در ایران، به بهانه خواست مادر زهرا کاظمی انجام شد، اما واقعیات دیگری مانع از انتقال جسد به کانادا و بویژه تصمیم نهائی برای دفن جسد در ایران شد.

با انتشار گزارش هیات تحقیق ریاست جمهوری پیرامون قتل زهرا کاظمی که در آن با صراحت مسئله کشته شدن او در دوران بازداشت و حتی شکستگی جمجمه او تائید شده بود، شخص خاتمی موافقت خود را برای انتقال جسد به کانادا اعلام داشت و حتی این خواست خود را به رهبر جمهوری اسلامی نیز اطلاع داد. آنگونه که در تهران گفته می شود، خاتمی به رهبر یاد آور شده بود که ایران در شرایطی نیست که دولت کانادا را هم با امریکا همصدا کند؛ ضمن آنکه ما خود طی یک گزارش رسمی قتل را پذیرفته و دستور پیگیری قضائی آن را نیز صادر کرده ایم. پذیرش این حادثه و مسئولیت آن کم هزینه تر از جلوگیری از انتقال جسد به کانادا و ابعاد جهانی دادن به بازهم بیشتر به ماجراست.

چرا در آخرین لحظه همه تصمیمات عوض شد؟
بموجب گزارشی که برای انتشار در اختیار پیک قرار گرفته است:

در آخرین ساعات تصمیم نهائی برای اعلام موافقت با انتقال جسد زهرا کاظمی به کانادا، یک گزارش محرمانه پزشکی قانونی نیز تسلیم بیت رهبری شد. بموجب این گزارش محرمانه، زهرا کاظمی در دوران بازداشت نیروی انتظامی، یعنی روزهای سوم و چهارم تیرماه با هدف شکنجه و درهم شکستن مقاومت او مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. در جریان این شکنجه ضربه مغزی به وی وارد می شود.

با آگاهی از این گزارش، رهبر جمهوری اسلامی با تحویل جسد به کانادا مخالفت قطعی کرده و با ذکر این جمله ” بیش از این آبروی نظام نباید برود” موافقت خود را با دفن جسد در ایران اعلام کرده است.

عواقب ناشی از کشف این شکنجه وحشیانه در کالبد شکافی و معاینه پزشکی در کانادا، همانگونه که رهبر و اعضای بیت او نیز تشخیص داده اند، بمراتب بیش از شکستگی جمجمه زهرا کاظمی می توانست باشد.

بموجب این گزارش، روز بعد از این جنایت، هنگام انتقال زهرا کاظمی به اوین، او با شنیدن صدای بازجوی خود یکبار دیگر دچار تشنج عصبی شده و با فریاد شروع به افشاگری آنچه که بر وی در زندان گذشته می کند، که این مورد درگزارش هیات تحقیق ریاست جمهوری تنها در جمله “فحاشی زهرا کاظمی در زندان اوین؛ هنگام شنیدن صدای بازجوی خود) اکتفا شده است.

این بخش از گزارش دریافتی پیک را، نامه ای که یک پزشک جوان در باره آخرین ساعات عمر زهرا کاظمی در بیمارستان سپاه نیز تائید می کند. او نیز در نامه درد انگیز خود عمدتا بر ظلم مضاعفی انگشت می گذارد به زهرا کاظمی بعنوان جنس دوم شده است. این نامه را یکبار دیگر و با دقت در سایت پیک نت بخوانید.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates