23.07.2003

رهبر: 59 میلیون مخالف فدای یک میلیون فدائی من

پیک نت:
دیدار رهبر با معدود یاران قدیمی وی که بحران مشروعیت نظام و بی اعتباری وی نزد مردم را به او یاد آور شدند

پیرامون دیدارها، مواضع و اظهارات رهبر جمهوری اسلامی طی هفته های اخیر اخبار و گزارش های مختلفی در مجامع سیاسی ایران بر سر زبان هاست. از دیدار وی با قاضی مرتضوی، در کوران اعتراضات دانشجوئی و حادثه آفرینی واحد ضد شورش قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران، این جمله تاریخی باقی مانده است: ” بروید و ختم غائله را بکنید!”

نخستین نتیجه این ختم غائله، کشته شدن دکتر زهراکاظمی خبرنگار ایرانی- کانادائی در شکنجه گاه قرارگاه ثارالله و یا حراست اطلاعات نیروهای انتظامی است.

نقل است که پس از درز اخبار اتاق های بازجوئی به خارج از زندان و فجایعی که قاضی مرتضوی در آنها مرتکب می شود، چند تن از طرفداران اصلاحات که از دوران ریاست جمهوری رهبر با وی مناسبات نزدیک داشته اند به دیدار وی می روند و نسبت به سقوط مشروعیت نظام و نارضائی وسیع مردم با وی صحب می کنند و تاکید می کنند که مردم اکنون هر عمل قوه قضائیه و یا شورای نگهبان را به حساب وی می گذارند و از آن بیم است که “به اعتبارحضرتعالی نزد مردم ضربه وارآید”

رهبر ضمن آنکه نارضائی مردم را تکذیب نمی کند می گوید: ” اگر 59 میلیون هم مخالف باشند، برای من آن یک میلیونی که فدائی اسلام و من هستند مهم است!”

بیش از یکسال پیش، سه تن از نزدیکان قدیمی رهبر، که ابوالقاسم سرحدی زاده یکی از آنها بوده، همراه با گزارش ویژه گروه تحقیق ریاست جمهوری پیرامون عملیات وقت گروه های فشار نزد رهبر می روند. در نیمه های این گزارش؛ رهبر خطاب به آن سه تن می گوید: ” چرا مرتب می گوئید بیت من، یکباره بگوئید به دستور خود من…” و با اعتراض از اتاق خارج می شود.

پس از این دیدار ابوالقاسم سرحدی زاده که به توصیه محمد خاتمی در این هیات جای گرفته بود تا خود از نزدیک ببیند فرد مورد علاقه اش( علی خامنه ای) در چه مواضعی قرار گرفته، بدلیل شدت فشار خون و حمله خفیف قلبی روانه بیمارستان شد.

سرحدی زاده از زندانیان پرسابقه مذهبی است که 14 سال به جرم عضویت در حزب ملل اسلامی در زندان شاه بوده است. او پس از انقلاب قائم مقام بنیاد مستضعفان و عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی شد و بعدها در کابینه میرحسین موسوی و ابتدای ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی وزیرکاربود.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates