22.07.2003

وظایف جدید دادستان تهران

سید ابراهیم نبوی
http://www.nabavionline.com

با توجه به ضرورت بررسی نقش شخصیت در تاریخ و نقش به لجن کشیدن تاریخ توسط اشخاص و در راستای اینکه جمهوری اسلامی برای بقای خود نیازمند استفاده از نوابغ و برجستگان ایرانی است، لذا وظایف جدید آقای مرتضوی، دادستان محترم تهران ذیلاً عرض می گردد:
1) رئیس کانون شاکیان ایران: وی وظیفه دارد که برای کلیه کسانی که شاکی ندارند، اما دستگیر شده اند شاکی مناسب و قانونی را پیدا کند و در مورد شکایت او مشورت کند. همچنین موظف است که شاکیان ایرانی را متحد و یکپارچه علیه منافع خودشان حفظ کند.
2) رئیس کانون وکلای ایران: وی سرپرستی وکلای ایرانی را عهده دار است و به تخلفات آنها رسیدگی و در صورت لازم و غیر لازم آنها را مجازات می کند. وی صلاحیت وکیل را تعیین و به او اجازه کار می دهد یا معمولاً نمی دهد.
3) رئیس دادیاری اوین و سایر زندانها: او علاوه بر سرپرستی بازجویان در اوقات خستگی و برای تفریح به بازجویی می پردازد و هر وقت یک زندانی جالب بود خودش بازجویی می کند.
4) قاضی: وی رسماً و غیر رسماً قاضی است و معمولاً تصمیماتی را که توسط دیگران گرفته شده است به عنوان حکم به متهم اعلام می کند.
5) دادستان: وی برای این که مشکلات ملت کم شود و داد دل آنها را بگیرد دادستان هم شده است و از این طریق علاوه بر این که رئیس خودش است، معاون خودش نیز محسوب می شود.
6) دادستان انقلاب تهران: به دلیل اینکه هیچ موجود قابل اعتماد دیگری وجود نداشت، این موجود فعلاً و بعداً دادستان انقلاب تهران هم هست.
7) ریاست سازمان پزشکی قانونی کشور: ایشان به دلیل نیاز به تشریح جسد یا عدم تشریح جسد موقتاً به مدت 99 ساله ریاست سازمان پزشکی قانونی را عهده دار است و قبل از تشریح گزارش پزشکی قانونی را می نویسد.
8) سرپرست انجمن جراحان کشور: با توجه به اینکه اجرای قانون در خیلی موارد از طریق جراحی متهمان صورت می گیرد قاضی مرتضوی موقتاً تا پایان عمر سرپرستی انجمن مذکور را بر عهده دارد.
9) مشاور وزیر ارشاد اسلامی: وی علاوه بر سرپرستی اداره کتاب و مطبوعات مشاور عالی مطبوعاتی و مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد نیز هست و قرار است به زودی ادارات مذکور نیز برای نزدیکی بیشتر به دفتر وی منتقل شود.
10) مشاور و سرپرست موقت وزارت امور خارجه در حقوق بشر: با توجه به اینکه لازم است سفرای کشور گاهی خبرهایی را منتشر کنند که خودشان هم از آن اطلاع ندارند قاضی مرتضوی تا اطلاع ثانوی به عنوان سرپرست موقت وزارت خارجه منسوب می شود.
11) سردبیر نشریات سراسری و غیره: با توجه به صغر سن و مهجور بودن سردبیران مطبوعات کشور از این به بعد قاضی مرتضوی سردبیر افتخاری و اجباری کلیه نشریات و روزنامه هاست و تعیین تیتر، سوتیتر، عکس، زیرنویس عکس، نوع مصاحبه و مصاحبه کننده و مصاحبه شونده و امور دیگر بر عهده ایشان است.
12) معاونت اعتراف و امور سیاسی صدا و سیما: با توجه به اینکه ضرورت دارد صدا و سیما به تولید برنامه های تفریحی، سادیستی، مازوخیستی بپردازد و علیرغم استعداد شگرف آقای لاریجانی در این موارد، آقای مرتضوی به سمت مذکور نیز تا پایان عمر منصوب می گردد.
13) ریاست دادگاه انتظامی قضات: چون تعدادی پرونده علیه قاضی مرتضوی در دادگاه انتظامی قضات وجود دارد و لازم است مورد رسیدگی قرار بگیرد، وی موقتاً و تا پایان عمر سرپرستی این دادگاه را برعهده دارد.
14) ریاست دادگاه تجدید نظر: با عنایت به این که ممکن است برخی احکام قاضی مرتضوی در دادگاه تجدید نظر رد بشود، وی از این به بعد به سرپرستی دادگاه تجدید نظر هم منصوب می شود.
15) قاضی پرونده قاضی مرتضوی: با توجه به اینکه ممکن است شکایت از قاضی مرتضوی به اتهام قتل یک خبرنگار نیازمند یک قاضی با صلاحیت باشد و جمهوری اسلامی ایران هیچ قاضی شریف و با صلاحیت دیگری که در حال ادامه تحصیل باشد ندارد، لذا ایشان به سمت قاضی دادگاه خودش منصوب می شود.
16) رئیس کانون خانواده متهمان: وی به دلیل اطلاع از وضع خانوادگی متهمان ضرورت دارد به استفاده از اختلافات خانوادگی و یا ایجاد شرایط لازم برای بازجویی از طریق خانواده ها اقدام کند.
با توجه به موارد فوق و امکان ضرورت حضور ایشان در موارد دیگر مشاغل بعدی ایشان نیز به شرح زیر پیش بینی می شود:
– سرپرست رسیدگی به دادگاه تخلفات قانون اساسی
– ریاست کمیته مبارزه با منکرات
– وکیل مدافع متهمینی که توسط خودش محاکمه می شود
– رئیس انجمن ناشران و مولفان ایرانی
– سفیر ایران در سازمان ملل متحد
– مشاور وزارت راه و ترابری برای ایجاد هرگونه انسداد در جاده های شرقی به غربی کشور
– سرپرست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
– رئیس انجمن دندانپزشکان ایرانی
– سرپرست سازمان هواپیمایی کشور برای جلوگیری از سقوط
– ریاست افتخاری قوه مقننه به عنوان نماینده واقعی ملت
– ریاست افتخاری قوه مجریه
– ریاست سازمان ضد اطلاعات ارتش جهت تشخیص جاسوسان خبرنگار
– فرمانده سپاه بدر جهت حمله به عراق و از بین بردن مطبوعات دوم خردادی عراق.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates