22.07.2003

قاضی مرتضوی سرگرم اجرای رهنمود رهبر برای “جمع کردن غائله” است!

نخستین گزارش مستقیم شکنجه وحشیانه دانشجویان

1- دو بازجو و شکنجه گر به اسامی “بخشی” و “نخعی” زیر نظر قاضی مرتضوی طرح شکنجه و اعتراف دانشجویان را در اوین پیش می برند. بخشی عامل مستقیم قتل دکتر زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی- کانادائی است.

2- قاسم شعله سعدی، سرانجام پس از چندماه فاش ساخت که در جریان بازداشت چند هفته ای خود در اوین بشدت شکنجه جسمی شده است. او را ناچار به اعتراف های دروغ و فیلمبرداری تلویزیونی کردند و سپس با سپردن تعهد سکوت آزاد ساختند.

بموجب گزارشی که از زندان اوین به خارج منتقل شده، تعدادی از اعضای بازداشت شده دفتر تحکیم وحدت و انجمن های اسلامی که اکنون به ۳۰ تن بالغ می شوند، در زندان تحت شکنجه های قرون وسطایی قرار دارند.

دانشجویان بازداشتی به دو گروه تقسیم شده اند:

گروه نخست در اختیار وزارت اطلاعات هستند که نوع برخورد با آنان نسبتا مناسب گزارش شده است، اما گره دوم که در اختیار دادستانی و حفاظت اطلاعات سپاه قرار دارند تحت انواع شکنجه های قرون وسطایی برای اعتراف به اتهامات از پیش تدوین شده قرار دارند.

این شکنجه ها شامل ضرب و شتم شدید، بی خوابی های بلند مدت چند روزه که در آن دانشجویان را با ضرب و شتم و ریختن آب داغ در گوش بیدار نگه می دارند، قرار دادن در ارتفاع چند متری از سطح زمین با خطر سقوط ، تهدید به تجاوز جنسی، پخش فریادهای شکنجه شدگان دوره های قبل همراه با نوحه های مذهبی به مدت بیش از ۱۰ ساعت در روز برای خرد کردن روحیه دانشجویان، فحش و تحقیر، محروم کردن از نوشیدن آب و خوراندن غذای باکیفیت غیر قابل تحمل و حتی جلوگیری از استفاده آنان از دستشویی است. محرومیت دانشجویان از آب به گونه ای است که آنان برای رفع تشنگی خود در معدود زمان هایی که برای استفاده از دستشویی در اختیار آنان گذاشته می شود از آب شیر دستشویی برای رفع تشنگیشان استفاده می کنند. شدت بازجویی ها به نحویست که بعضی از دانشجویان بازداشتی دچار حمله های عصبی شده و برخی به ناراحتی های جسمی مبتلا گشته اند، صدای ناله دانشجویان و اعضای بازداشت شده شورای مرکزی و عمومی دفتر تحکیم در راهروهای اوین متناوبا به گوش می رسد.اعضای بازداشت شده دفتر تحکیم چنان در بی خبری نگهداشته شده اند که بسیاری از آنان از محل بازداشت خود نیز بی خبرند.

این باز جویی ها به طور عمده تحت سرپرست بازجویی به نام بخشی که در زندان اوین مستقر است و تحت نظر مستقیم قاضی مرتضوی کار می کند و در روزهای اخیر به عنوان بازجوی زهرا کاظمی و قاتل او نیز از وی نام برده شده انجام می شود و شخصی با نام نخعی نیز در بازجویی ها و اعمال شکنجه حضور فعال دارد.

بازجویی ها، مانند همه موارد شکنجه و اعتراف گیری به نحویست که دانشجویان تحت شکنجه جسمی و روحی به اعمال انجام نداده اعتراف کنند و بازجویان مطابق سناریوی از پیش نوشته شده، ضمن القاء موارد مختلف سعی در وادار کردن دانشجویان به پذیرش مسوولیت اعمالی کنند که به آنان نسبت می دهند. این سناریو موارد مختلفی از مسائل سیاسی تا مسائل اخلاقی را در بر می گیرد. روند بازجوئی ها و اعتراف گیری ها عمدتا در جهت اعلام انحلال دفتر تحکیم وحدت و حوادث ابتدای دهه 60 است که هاشمی رفسنجانی بارها تکرار آن را وعده داده بود.

رهبر جمهوری اسلامی به موجب خبری که در جریان مانورموتور سوارهای قرارگاه ثارالله در خیابان های اطراف دانشگاه تهران در پیک منتشر شد، قاضی مرتضوی را احضار و به وی گفته بود: “غائله را ختم کنید!”

ظاهرا قاضی مرتضوی سرگرم اجرای این رهنمود رهبر است و نامه اخیر عیسی سحرخیز خطاب به محسن آرمین همین مفهوم و مضمون را می رساند. این که قدرتی بالاتر از قاضی مرتضوی و حتی رئیس قوه قضائیه در پشت این حوادث است و باید هرچه سریع تر پرده ها را بالا زد و همه چیز را گفت

در یک خبر دیگر که شب گذشته خبرگزاری ها از تهران مخابره کردند، کلیه اعضای قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران که تحت نام لباس شخصی ها در جریان اعتراضات دانشجوئی دستگیر شده بودند آزاد شدند.

همچنین قاسم شعله سعدی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و از وکلای دادگستری تهران که چند ماه پیش، پس از بازگشت از سفر فرانسه بازداشت و چند هفته ای را در اوین گذرانده بود، شب گذشته در مصاحبه با رادیو فرانسه (بخش فارسی) برای نخستین بار اعلام کرد که در جریان بازداشت چند هفته ای خود در اوین، شکنجه جسمی شده است.

قاسم شعله سعدی پس از رهائی از زندان که گفته می شود پس از فیلمبرداری از اعترافات زیر شکنجه وی ممکن شد، تا شب گذشته سکوت کرده و با رادیوهای فارسی زبان مصاحبه نمی کرد و چیزی در باره دوران زندانش نمی گفت، که اکنون مشخص شده دلیل آن، سپردن تعهد سکوت و بیم از دستگیری دوباره و شکنجه بوده است. قاسم شعله سعدی شب گذشته مستقیما رهبر جمهوری اسلامی را بعنوان مسئول قوه قضائیه کشور در جنایاتی که در زندان ها روی می دهد متهم کرد.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates