08.03.2002

پ ک ک از هراس به از دست دادن حمايت غرب، حاضر نيست تحت فشار ايران بار ديگر به اعمال خشونت آميز روی آورد.

مقامات اطلاعاتی ترکيه ميگويند پ ک ک از هراس به از دست دادن حمايت غرب، حاضر نيست تحت فشار ايران بار ديگر به اعمال خشونت آميز روی آورد.

منابع اطلاعاتی ترکيه ميگويند ايران هنوز از حزب کارگران کردستان، پ ک ک، حمايت ميکند. ترکيه مدعی است توانست اين حزب را بعد از 15 سال از جنوب ترکيه بيرون کند.

منابعی که حاضر به افشای نام خود نبودند به روزنامه Turkish daily News گفته اند چند عضو اداره اطلاعات ايران و پ ک ک روز 18 فوريه در اروميه باهم ملاقات کردند.

بنابر اين منابع ، حاجی رمضان، که رابط پ ک ک با واحد سازمان جاسوسی ايران است و همچنين عثمان اوجلان و دوران کالان از اعضای کميته اجرائی اين حزب در اين ملاقات شرکت داشتند.

در اين ملاقات ماموران ايرانی سعی کردند پ ک ک را تشويق کنند که به سياست گذشته خود برگشته و راه خشونت را در پيش بگيرند. اين منابع اضافه نمودند که ايرانيان گفته اند پ ک ک با تبديل شدن به نيروی سياسی نميتواند به اهداف خود برسد.

اين منابع ميگويند که ماموران ايرانی پ ک ک را به بی توجهی به نيازهای مردم کردستان و نزديکی به به سياستهای کشورهای اروپائی متهم کرده اند و اخطار نمودند که ايرانيان از سياستی بر عکس اين سياست حمايت خواهند کرد.

مابع مذکور گفتند، پ ک ک پيشنهاد بازگشت به خشونت را رد کردند زيرا که در اينصورت حمايت آمريکا و اروپا را از دست خواهند داد.

در نشست اروميه هر دو طرف بر سر کمک به فعاليعتهای پ ک ک در داخل ايران بتوافق رسيدند. ايران موافقت کرد سومين بيمارستا پ ک ک در اروميه ساخته شود. و پ ک ک موافقت کرد که جنگجويان کرد ايرانی را تعليم ندهد و از مرزهای ايران برای نفوذ به ترکيه استفاده نکند.

پيک ايران

منبع Infonet

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates