19.07.2003

اظهارات وزیر اطلاعات در مورد جلسه غیرعلنی مجلس

علی یونسی وزیر اطلاعات پس از پایان نشست غیرعلنی غیررسمی با نمایندگان مجلس به ارزیابی برخورد دستگاه‌های مسوول در ارتباط با وقایع اخیر پرداخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کار ایران، ایلنا، وزیر اطلاعات روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: برخورد با نیروهای خودسر و لباس شخصی‌ها تصمیم ملی نظام است و وزارت اطلاعات نیز در همین ارتباط برخورد قاطع با لباس شخصی‌ها را شروع کرده و ادامه خواهد داد.

یونسی افزود: برخی می‌گویند اینها (لباس شخصی‌ها) با استناد به مقدسات وارد میدان شده‌اند، اما ما معتقدیم هر کس برای خود یک ایدئولوژی دارد، اما در صورتی مرتکب رفتار افراطی حتی قانونی هم انجام دهد به او افراطی می‌گوییم و با او برخورد خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده افراد بازداشت شده در جریان وقایع اخیر را به قوه قضاییه تحویل خواهد داد، گفت: اگر ثابت شود که فردی مرتکب عمل غیرقانونی شده پرونده‌اش را به دستگاه قضایی خواهیم داد اما ممکن است در بررسی مراحل مقدماتی برخی از افراد اثبات شود که اشتباه دستگیر شده‌اند.

یونسی در خصوص عوامل سازماندهی اغتشاشات اخیر گفت: ما اغتشاشات سازمان یافته را شناسایی کرده‌ایم.

ولی برخی اغتشاشات هم با تحریک رسانه‌های ضدانقلاب شکل گرفته‌اند که چندان مهم نیستند.

وی در ارتباط با نقش امریکا در وقایع اخیر گفت: دولتمردان امریکایی در وقایع اخیر نقش مداخله‌جویانه داشتند و امریکا به این ناآرامی‌ها امید بسته بود اما بعد متوجه شد که اشتباه کرده است.

وزیر اطلاعات در خصوص دستگیری منافقین در فرانسه گفت: این گروه به وسیله دولتمردان فرانسوی دستگیر شدند و در این ارتباط ما نقشی نداشته‌ایم.

وی افزود: فرانسه کشوری است که مهد تمدن است به وظیفه قانونی‌‌اش عمل کرده است و از طرف دیگر سازمان ملل نیز همه کشورها را موظف کرده تا با گروه‌های تروریستی برخورد کنند که در این ارتباط ما نیز با نیروهای القاعده برخورد کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ارتباطی بین وقایع اخیر و دستگیری منافقین وجود دارد، گفت: شرایط را باید از خود فرانسوی‌ها سوال کرد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: اصلا اینگونه نیست که بین ایران وفرانسه هماهنگی شده باشد فرانسویان نه با ما هماهنگی کردند و نه به ما اطلاع دادند.

یونسی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود تعدادی از دانشجویان در وقایع اخیر مفقود شده‌اند آن را رد کرد و افزود: چنین چیزی صحت ندارد.

وی در خصوص دستگیری ملی- مذهبی‌ها طی چند روز گذشته گفت: ما کسی را دستگیر نکرده‌ایم از کسانی که دستگیر کرده‌اند سوال کنید، البته بنده چون در جریان نیستم نمی‌توانم در اثبات یا نفی آن صحبت کنم.

هم‌چنین وزیر اطلاعات درباره‌ جلسه‌‌ غیرعلنی امروز مجلس گفت: ما به نمایندگان اطمینان دادیم که همه ارگان‌های مسوول، هماهنگ تلاش کرده‌اند و موفق بوده‌اند تا از دانشگاه و جنبش دانشجویی حمایت کنند و هم با کسانی که قصد تعرض به دانشگاه و دانشجو دارند برخورد کنند و همه تلاش می‌کنیم که صف دانشجو و دانشگاه را از صف اراذل و اوباش و اغتشاشگران جدا کنیم.

وی درباره دستگیر شدگان گفت:اگر ثابت شود این افراد جرمی مرتکب شده‌اند، پرونده‌اشان تکمیل و به قوه‌ قضاییه ارسال می‌‏شود ولی اگر معلوم شود آن‌ها بی‌گناهند آزاد می‌شوند. البته ممکن است بازداشت‌هایی باشد که ما اطلاع نداشته باشیم.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates