19.07.2003

جلسه غیرعلنی مجلس در مورد ناآرامی های یک هفته اخیر

مجلس روز گذشته در یک جلسه با وزرای مسئول، ناآرامی های اخیر کشور را به صورت غیرعلنی بررسی کرد. حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون امنیت ملی در مورد این جلسه به خبرنگار ایسنا گفت: نمایندگان مجلس از مطالب بیان شده در جلسه‌ی غیر علنی امروز مجلس که با حضور وزرای اطلاعات، کشور و علوم و هم‌چنین فرمانده‌ی نیروی انتظامی برگزار شد، کاملا مجاب شدند و هیچ اعتراض و سوال ویژه‌ای مطرح نشد، مخصوصا سخنان فرمانده نیروی انتظامی به شدت مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت، گزارش وزیر اطلاعات هم نقش موثری در آگاه‌سازی و شفاف‌سازی مسائل داشت.

وی افزود: مطالبی که در این جلسه مطرح شد تقریبا چند روز گذشته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز مطرح شده بود. وی ادامه داد: بر اساس محور صحبت‌هایی که مطرح شد، نیروهای ضدانقلاب و اراذل و اوباش از حرکت صنفی دانشجویی که ایجاد شد، سوء استفاده‌های سیاسی کردند. هم‌چنین زمینه‌ای برای مانور نیروهای خارج از نظام به ویژه مانور دولت‌مردان و رییس جمهور آمریکا فراهم شد.

حاجی بابایی ادامه داد: مهم این است که تنها عده‌ی قلیلی از دانشجویان در این حوادث حضور داشتند و این عده، حرکاتی را انجام دادند که بعضا مورد پسند و قبول نیست. افرادی نیز به عنوان نیروهای خودسر وارد صحنه شدند که اثر بدی در این جریان داشت و البته آن‌ها با شکایت نیروی انتظامی دستگیر شدند.

وی گفت: هم‌چنین در این جلسه بر این‌که تمام مسوولین باز هم به طور متحد حرکت می‌کنند، تاکید و اعلام شد که با برخوردهای مناسبی که صورت گرفت، در شب گذشته‌ی تهران تقریبا هیچ مورد خاصی جز یکی دو مورد موقتی در برخی نقاط، وجود نداشت.

وی یادآور شد: جریان خوابگاه علامه نیز به صورت دقیق و شفاف توسط فرمانده نیروی انتظامی برای مجلس توضیح داده شد.

وی خاطرنشان کرد: فرمانده‌ی نیروی انتظامی تاکید داشت که چه نیروی خودسر، دانشجو و یا هرکس دیگری که بخواهد نظام و امنیت عمومی را برهم بزند، نیروی انتظامی حفظ امنیت را وظیفه خود می‌داند. حاجی‌بابایی گفت: هم‌چنین توجه به یک‌سری هشدارهای امنیتی نیز توسط فرمانده نیروی انتظامی برای تامین امنیت مطرح شد.

وی با اشاره به بخشی از سخنان سردار قالیباف یادآور شد: اصلا نباید بحث لباس‌شخصی‌ها را مطرح کرد. لباس‌شخصی اعم از نیروهای مدیریتی، دولتی و انتظامی و امثال این‌هاست، بهتر است که افراد مداخله‌کننده در جریانات را به نام نیروهای خودسر بنامیم، یعنی کسانی که بدون داشتن ماموریت و مسوولیت وارد صحنه می‌شوند و این هم کنترل شده است.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates