19.07.2003

وزیر اطلاعات: بدون هرنوع همآهنگی و قرار و مدار ما القاعده را بازداشت کردیم آنها هم مجاهدین خلق را

حضور وزیر اطلاعات در مجلس و مصاحبه وی با خبرنگاران

عزم ملی و حکومتی، از این پس برخورد قاطع با لباس شخصی هاست. آنها حتی اگر وابسته به ارگان هائی هم باشند مصون نخواهند بود. حوادث خشونت بار اخیر سازمان یافته بود!ا

علی یونسی وزیر اطلاعات و امنیت جمهوری اسلامی روز گذشته در جلسه غیر علنی مجلس شرکت کرد و پیرامون حوادث اخیر دانشگاه ها، تظاهرات دانشجوئی و نقش اوباش مسلح توضیح داد.

وزیر اطلاعات سپس در جمع خبرنگاران به سئوالات آنها در باره دستگیری بخشی از رهبری سازمان مجاهدین خلق در فرانسه پاسخ داد و از جمله گفت:

“اقدام اخیر فرانسه با نظر جمهوری اسلامی نبوده و این کشور کار خود را انجام داده است. باید از خود فرانسویان پرسید که چرا در حالا این کار را کرده‌اند. مثل ما که در این زمینه القاعده را دستگیر کردیم.”

این اظهارات یونسی را شاید بتوان اشاره ای دانست به قرار نوشته و یا نانوشته ای برای دستگیری القاعده در ایران و پذیرش خلع سلاح سپاه بدر عراق در مقابل دستگیری و محدود ساختن فعالیت مجاهدین خلق در عراق و یا اروپا.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از مصاحبه خود، بی آنکه اشاره به عملیات تروریستی گذشته جمهوری اسلامی در خارج از کشور( از جمله ترور عبدالرحمان قاسملو رهبر وقت حزب دمکرات کردستان ایران) و یا (شاهپور بخیتار در فرانسه) و یا ( رهبران کرد ایران در آلمان) و موارد دیگر کند گفت:

” سازمان‌ ملل تمام کشورها را موظف کرده است با گروه‌های تروریستی برخورد کنند. همانگونه که ما هم برخورد کردیم. اصلا اینگونه نیست که بین ایران و آمریکا هماهنگی شده باشد. فرانسویان هم نه با ما هماهنگی کردند و نه به ما اطلاع دادند.”
وزیر اطلاعات در خصوص دستگیری ملی- مذهبی‌ها، ناپدید شدن دانشجویان، ربوده شدن فعالان جنبش دانشجوئی توسط گروه های اوباش مسلح و حمله شبانه و تروریستی به خوابگاه دانشجویان طی روزها گذشته، که خود نوعی عمل تروریستی- حکومتی در داخل کشور است گفت:

“ما کسی را دستگیر نکرده‌ایم. از کسانی که دستگیر کرده‌اند سئوال کنید، از مفقود شدن عده‌ای از دانشجویان هم بی اطلاعم!”

وزیر اطلاعات درباره جلسه غیرعلنی مجلس گفت:

به نمایندگان اطمینان دادیم که همه ارگان‌های مسئول، هماهنگ تلاش کرده‌ و موفق بوده‌اند تا هم از دانشگاه و جنبش دانشجویی حمایت کنند و هم با کسانی که قصد تعرض به دانشگاه و دانشجو را دارند برخورد کنند. همه تلاش می‌کنیم که صف دانشجو و دانشگاه را از صف اراذل و اوباش و اغتشاشگران جدا کنیم. برخورد با لباس شخصی‌ها نیز شروع شده و تعدادی بازداشت شده‌اند، از این پس هم قاطعانه عمل خواهیم کرد و این تصمیم ملی و تصمیم جمهوری اسلامی است. هر کس که کار غیر قانونی انجام دهد خودسر است، حال ممکن است در هر ارگانی و قشری باشد، حتی ما کار افراطی قانونی را نمی‌پسندیم، چون اعتدال در هر صورت شرط صحت است.”

وزیر اطلاعات یکبار دیگر در باره دستگیری ها و ناپدید شدن فعالان دانشجوئی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت:

” اگر ثابت شود کسانی که دستگیر شده اند جرمی مرتکب شده‌اند، پرونده‌شان تکمیل می‌شود و به قوه قضاییه می‌رود، و اگر معلوم شود آن‌ها بی‌گناهند آزاد می‌شوند. البته ممکن است بازداشت‌هایی باشد که ما اطلاع نداشته باشیم.”

وزیر اطلاعات در باره شناسائی عوامل خشونت های اخیر گفت:

“عوامل اغتشاش‌های سازمان یافته شناسایی و دستگیر شده‌اند، اما نوعی اغتشاش است که رسانه‌های ضد انقلاب دعوت می‌کنند که مهم نیست.”

یونسی درباره اظهارات امریکایی‌ها درباره تظاهرات دانشجوئی اخیر گفت:

” آمریکایی‌ها به اغتشاش‌ها خیلی امید بسته بودند، اما به زودی فهمیدند که اشتباه کرده‌اند.”

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates