06.11.2005

یادآوری مواضع هاشمی رفسنجانی در مورد تروریسم، اسرائیل و آمریکا، خدايار آفام

گویانیوز: حمله شديد احمدى نژاد به اسرائيل كه “اسرائيل بايد از صفحه روزگار محو شود” واکنش جهانی بی سابقه ای را علیه دولت اسلامی ایران بر انگیخت. هیچ یک از کشورهای جهان، و از جمله هیچ کشور اسلامی، از او حمایت نکرد و در مقابل بسیاری از دولتهای جهان و تمامی 15 کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل، باتفاق آرا، این موضعگیری را محکوم کردند. دولت فلسطین و گروههای تندرو فلسطینی هم ( که گاه با حمایت مالی و تدارکاتی رژیم ایران بوجود آمده یا زنده اند) با سکوت معنی دار خود یک بار دیگر به حکومت ولایت فقیه این پیام را رساندند که کاسه از آش داغ تر نشود و آنها نیازی به روحانیون شیعه حکومت اسلامی بعنوان قیم ندارند. اما حکومت روحانیون مطابق معمول 27 ساله این پیام را نشنیده میگیرد چرا که شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» و امثال آن برای آن، قبل از هر چیز، مصرف داخلی دارد.

احمدی نژاد چهار روز پس از هیاهوئی که برای «محو اسرائیل» از نقشه جهان براه انداخت، روز یکشنبه 8 آبانماه در جلسه گردانندگان نظام با سید علی خامنه ای در گزارشی خطاب به او اعتراف کرد : «متأسفانه به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری، ۶ ماه اول سال تقریباً هیچ كار عمرانی درخورى در کشور صورت نگرفته است و همه چیز تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری و فضای قبل از آن بوده است.» ( روزنامه ایران چهارشنبه 11 آبان1384، صفحه 7 ). برای پوشاندن دست هائی علیل و برای سرپوش گذاشتن بر فقر روزافزون میلیونها ایرانی، برای ادامه فساد بی سابقه و غارت های میلیارد دلاری آقازاده ها چه چیز بهتر از عربده های ضد آمریکائی و ضد اسرائیلی و راه انداختن دعوا با همسایه هاست ؟

از سوی دیگر موضعگیری احمدی نژاد نشان از جنگ قدرت درونی حکومت روحانیون دارد. احمدی نژاد با موضعگیری ضد اسرائیلی خود در روز چهارشنبه 4 آبان که تنها دو روز قبل از نمایش تبلیغاتی آخرین جمعه ماه رمضان، موسوم به « روز جهانی قدس » انجام شد هاشمی رفسنجانی را (که سالهاست صحنه گردان اصلی این نمایش بوده و آنرا هیچ گاه حتی به سید علی خامنه ای هم واگذار نکرده) ناچار کرد به عقب صحنه این نمایش رفته، نقش همیشه اول خود در این نمایش بزرگ تبلیغاتی رژیم را به رقیب ناشی و تازه کار واگذار کند. ظاهرأ، پذیرش این شکست جدید برای هاشمی رفسنجانی، این جاه طلب ترین آخوند، که دیگر سلسله وقایع در حکومت اسلامی آینده اطمینان بخشی را برای او و طایفه اش نوید نمی دهد، تا آن اندازه گران آمد که یک بار دیگر قهر کرد و به اعتراض در دیدار روز یکشنبه 8 آبان ولی فقیه با کارگزارانش حضور نیافت.

اما در پس این جنگ قدرت پر هیاهو حقیقتی مهم مخفی میماند. احمدی نژاد و اطرافیانش چندین بار گفتند که حرف تازه ای زده نشده و او تنها حرفهای امامش و رهبرش را تکرار کرده است. احمدی نژاد درست میگوید. تشویق تروریسم و مداخله قیم وار حکومت اسلامی در امور منطقه و ملت های دیگر بدعت این « لباس شخصی » کم مقدار، تیر خلاص زن و «مرد هزار تیر» نیست بلکه قدمت عمر حکومت اسلامی را دارد.

قدرتهای غربی در جهت منافع مشخص اقتصادی خود، و نیز جماعت بسیاری از شیفتگان «باقیمانده ظرفیت های دموکراتیک» رژیم روحانیون در داخل یا خارج ایران، همیشه سودای تقسیم گردانندگان رژیم به دو دسته «تندرو » و «میانه رو » را داشته و دارند.

در ادامه این تلاش بی پایان «میانه رو» تراشی ها این بار قرعه بنام اکبر هاشمی رفسنجانی فرسوده ترین و رسوا ترین مهره 27 سال حکومت اسلامی افتاده، میخواهند کاری کنند که مردم ایران باز هم از این سوراخ گزیده شوند.

هاشمی رفسنجانی اصلی ترین پدر خوانده تروریسم و صدور انقلاب در رژیم روحانیون است. به این دلیل و به هزار دلیل دیگر او همه پل های خود را با مردم ایران خراب کرده است. به او و هیچ عنصری از درون رژیم اسلامی نباید امید بست که آزادی و آبادی و صلح و دوستی را برای مردم ایران بیاورد. وقتی غربی ها و شیفتگان همیشه امیدوار به گوشه هائی از ولایت فقیه در تحلیل های خود او را «میانه رو» میخوانند تنها منافع خود را جستجو میکنند.

بنظر شما، چرا غربی ها و نو شیفتگان هاشمی رفسنجانی این مواضع او را فراموش میکنند؟:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com

هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه یک «روز جهانی قدس» دیگر در 15 اردیبهشت ۱۳۶۸ چنین گفت : « اگر امروز در برابر هر فلسطينی که در فلسطين شهيد ميشود ، فلسطينی های خارج ، پنج آمريکائی ، انگليسی يا فرانسوی را اعدام کنند ، اسرائيلی ها ديگر از اين غلط ها نميکنند ، آمريکائی و فرانسوی کشتن که مشکل نيست … آنهائی که ده ميليارد دلار ماليات ميدهند و اين اسرائيل را حفظ ميکنند خونشان چه ارزشی دارد ؟ فرزندان فلسطين کجا هستيد؟ سلاح هائی که باسم مردم فلسطين خريديد بيرون بياوريد و دست بکار بشويد… من ميدانم به من جواب ميدهند که اگر اين کار را بکنيم به ما تروريست ميگويند ،بله تروريست ميگويند. مگر آنها همين حالا اين را به شما نميگويند ؟ … در اين سه سال که شما کاری نکرديد به شما چه امتيازی داده اند ؟ يک قدم عقب نشينی کرده اند؟ يک وجب از خاک شما را به شما پس داده اند ؟ بنابراين چرا خيال خودمان را به چيزهای دروغ خوش کنيم ؟ … اعلام کنيد که از اين به بعد همه منافع آمريکا را در سراسر دنيا به خطر خواهيد انداخت . هواپيما بربائيد ، نترسيد . چطور اسرائيل خانه ها را بر سر مردم فلسطين خراب ميکند ؟شما از هواپيما ربائی ميترسيد ؟ بالاتر از سياهی که رنگی نيست… »

هم او در « کنفرانس فلسطین در تهران » در هفته منتهی به 17 خرداد 1381 چنین گفت: « ضربه زدن به منافع و مصالح آمریکا و اسرائیل در سراسر دنیا، به نظر من میتواند تکمیل کننده انتفاضه الاقصی، به هدف آزاد کردن اراضی اشغالی فلسطین باشد. رویاروئی با اشغالگر صهیونیستی، به مبارزات کنونی در اراضی اشغالی محدود نمی شود، بلکه فلسطینیانی که در خارج زندگی میکنند، باید از طریق ضریه زدن به منافع آمریکا و اسرائیل در سراسر دنیا، به انتفاضه الاقصی کمک برسانند.»

اما، مشکل ما مردم ایران تنها هاشمی رفسنجانی نیست.حکمت مردمی مان درست میگوید که «پای مار و چشم مور و نان ملا کس نديد »*.

خدایار آفام
14 آبان 1384

*( امثال و حکم، جلد اول، جمع آوری علامه علی اکبر دهخدا)
khodayarafam@hotmail.com

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates