14.12.2006

هشدار آيت‌‌الله مكارم درباره افزايش شيطان‌ها براي سنگ زدن

خُسن آقا: از قرار معلوم تعداد شیاطین را عربستان هفت عدد سرشماری کرده! باورکنید اگر از من بپرسید می‌‍گویم تعداد شیاطین بیشتر از این حرفهاست! باور ندارید یک سری بروید ایران و عمامه‌ها را سرشماری کنید!
بازتاب:
در پي تصميم خودسرانه و يك جانبه مسئولان عربستان و علماي حجاز در ايجاد تغييراتي در رمي جمرات، آيت‌‌الله مكارم شيرازي در ابتداي درس فقه خود با محكوم كردن اين اقدام خواستار تشكيل شورايي از علماي اسلام در اين خصوص شد.

به گزارش مركز خبر حوزه علميه قم، آيت‌‌الله مكارم شيرازي تصريح كرد: مسئولان و علماي حجاز چه ولايتي بر مشاهد مشرفه و امكان مقدسه اسلامي دارند كه به خود اجازه مي‌دهند هر كاري كه بخواهند، انجام دهند و تبديل يك جمره به هفت جمره براساس چه مبنا و مأخذي بوده است.

وي با انتقاد از سكوت علماي ديگر ممالك اسلامي خاطرنشان كرد: اگر با اين مسئله برخورد جدي و قاطعانه نشود، مسئولان عربستان و علماي حجاز به خود اين اجازه را مي‌دهند كه در اماكن ديگر همچون مقام حضرت ابراهيم و كعبه نيز وارد عمل شوند.

آيت‌‌الله مكارم شيرازي با تأكيد بر تشكيل شورايي از علماي جهان اسلام براي اداره اماكن مقدسه حجاز تصريح كرد: چگونه چند نفر به خود اجازه مي‌دهند در اماكني كه متعلق به يك ميليارد و چهارصد ميليون مسلمان است، هرگونه دخل و تصرفي كه بخواهند انجام دهند، چرا در اينگونه امور، شورايي از علماي اسلامي تشكيل نمي‌شود تا راه‌هاي بهترين براي تغييرات ارائه نمايند.

گفتني است، علما و مسئولان حج به بهانه جلوگيري از تلفات جاني، در اقدامي يك جانبه ستون‌هاي مربوط به رمي جمرات را تغيير داده و آن را به هفت جمره تبديل كرده‌اند.

پیام برای این مطلب مسدود شده.

Free Blog Themes and Blog Templates